پرسپولیس در یکی از عجیب ترین و نادرترین اتفاقات سالیان اخیر خود از 5 دروازه بان در طول فصل استفاده کرده است. سوشا مکانی، ایمان صادقی، قدیمی پور، محسن زاده و الکساندر لوبانف هر کدام به تناوب در مقطعی از فصل برای این تیم به میدان رفته اند و البته هر کدام با اشتباهات خاص خود مانع از رسیدن به نتیجه مدنظر شده اند. در ادامه نگاهی می اندازیم به 5 گلی که روی اشتباه دروازه‌بانان این تیم رقم خورده تا کسر امتیازات آن مانع از رسیدن سرخ ها به صدر شده باشد.

 

استقلال خوزستان 2 پرسپولیس یک (ایمان صادقی)

 

دروازه بان نیم فصل اول پرسپولیس که در سه بازی ابتدایی با توجه به محرومیت سوشا مکانی فرصت بازی یافت در دیدار با استقلال خوزستان روی یک خروج مبتدیانه اشتباهی وحشتناک مرتکب شد تا پرسپولیس ضمن دریافت گل، از اهواز دست خالی بازگردد.

 

 

 

پرسپولیس یک ذوب آهن 2 (سوشا مکانی)

 

سوشا مکانی بعد از بازگشت هواداران را امیدوار کرده بود که اشتباهات در درون دروازه این تیم پایان یابد اما... پرسپولیسی ها که یک پنالتی را از دست داده بودند و در ادامه توسط عالیشاه از حریف پیش افتاده بودند روی ارسال مهدی رجب زاده و خروج اشتباه سوشا مکانی، توسط کاوه رضایی دروازه خود را باز شده دیدند تا در پایان نیز اشتباه داوری و اعلام پنالتی برای ذوب کار سرخ ها را یکسره کند.

 

 

 

نفت تهران یک پرسپولیس یک (سوشا مکانی)

 

پرسپولیس در روزی که کاملا بر حریف خود برتری داشت و نفت تسلیم شده بود، سوشا مکانی در اولین حمله جدی شاگردان علیرضا منصوریان در این بازی و در دقیقه 73 برابر شوت آرام دانشگر موفق نشد واکنش مناسبی نشان دهد و سه امتیاز از دست سرخپوشان پرید.

 

پدیده 2 پرسپولیس 2 (سوشا مکانی)

 

پرسپولیس که روند مناسبی از نظر امتیازی پشت سر می گذاشت به مشهد رفت تا مقابل شاگردان مهاجری قرار گیرد. یک خروج اشتباه دیگر از سوشا مکانی موقعیت مناسبی برای حریف ایجاد کرد تا گل میزبان رقم بخورد و پرسپولیس برای رسیدن به گل به تکاپو بیفتد. هر چند او در حالی که تیمش با نتیجه 2 بر یک عقب بود موفق شد با خطا روی حریف ضمن ایجاد زمینه اخراجش، تیمش را از دریافت گل سوم نجات داد و پرسپولیس در ادامه موفق شد نتیجه را به تساوی بکشاند.

 

 

 

سایپا یک  پرسپولیس یک (الکساندر لوبانف)

 

گلر باتجربه ازبکستانی که برای پوشش مشکلات خط دروازه این تیم در نیم فصل به ترکیب پرسپولیس اضافه شد نیز تاکنون موفق نشده این تیم را به آینده امیدوار کند و اعتماد لازم را کسب نکرده است. بعد از دریافت 5 گل در 4 بازی او نیز به نظر موفق نشده در حد نام دروازه بانی این تیم موفق عمل کند. در بازی با سایپا نیز در حالی که محسن بنگر با زدن ضربه سر اول موقعیت را از حریف گرفته بود، روی خروج اشتباه و در نهایت اضافه وزنی که این روزها به سوژه اصلی انتقاد از او تبدیل شده، با توجه به اینکه روی زمین نشسته بود نتوانست واکنش سریعی نشان دهد و دغاغله روی خط دروازه، گل تساوی را در ثانیه های پایانی به ثبت رساند.

 

 

 

 ***

پرسپولیس در نهایت در فصلی که مهاجمانش فرصت سوزی می کنند، مدافعانش نسبت به حریف سهل انگاری دارند و فشار لازم را روی آنها نمی آورند و در نهایت اشتباهات دروازه بانانش موفق نشده کورس پایاپایی با حریفان داشته باشد و امتیازات حیاتی را در دیدارهای روبرو از دست می دهد. باید دید در 9 هفته پایانی و 27 امتیاز باقی مانده، عوامل بازدارنده خودی می توانند از میزان اشتباهات خود کم کنند یا خیر.