ورمزیار: استقلال در خیلی از مسابقات زیبا بازی نکرده است

صادق ورمزیار در خصوص اینکه برخی‌ها معتقدند او در طول این فصل فقط از استقلال انتقاد کرده است، اظهار داشت: فکر نمی‌کنم این‌طور بوده باشد. وقتی استقلال در ابتدای فصل نتیجه می‌گرفت، از این تیم تمجید کردم و اگر هم نقطه ضعفی وجود داشت درموردش حرف زدم. زمانی که کرار جاسم برای تیم حاشیه درست کرد، استقلال بلاتکلیف بازی می‌کرد، ولی بعد از جدایی او شرایط بهتر شد و در چند بازی شاهد بودیم که استقلال عملکرد خوبی داشت.

وی افزود: مهمترین انتقادم این بود که استقلال در بعضی از مسابقات زیبا بازی نکرد و این حرف من غیرمنطقی نبود. شاید بعضی‌ها ناراحت شده باشند و اتفاقاً آقای X ناراحت بود که چرا کارشناسان چنین نظری دارند. این آقای X باید بداند که ما فوتبال را بیشتر از او می‌فهمیم و نباید به دلیل حضور در استقلال ضعف‌ها را نادیده بگیرد. اگر انتقاد کردیم، به این دلیل است که پیشرفت استقلال را می‌خواهیم، در ضمن این زیبا بازی کردن است که هواداران را به استادیوم می‌کشد.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: ما حتی از عملکرد باشگاه در فصل نقل‌وانتقالات انتقاد کردیم، این درحالی است که کادر فنی استقلال سکوت کرده بود. در واقع ما به جای آنها از مدیریت باشگاه انتقاد کردیم. ما گفتیم که استقلال نیازمند جذب بازیکن است و اگر این اتفاق نیفتد کار برای قهرمانی سخت خواهد شد. شما دیدید که استقلال در چهار بازی فقط سه امتیاز گرفت.

ورمزیار در خصوص برتری 2 بر یک استقلال مقابل گسترش فولاد تبریز و اینکه چقدر این تیم می‌تواند به قهرمانی امیدوار باشد، گفت: در 10 دقیقه ابتدایی بازی استقلال خوب نبود، اما پس از اینکه حریف پنالتی خراب کرد، تیم مظلومی توانست از این فرصت استفاده کند و دو گل به ثمر برساند. استقلال با توجه به شرایط روحی - روانی که برای گسترش فولاد تبریز پیش آمده بود، فشار زیادی وارد کرد و نتیجه‌اش دو گل نیمه نخست بود.

وی افزود: در نیمه دوم، هر چقدر از زمان بازی می‌گذشت، استقلال برنامه‌ای نداشت. اگر دوستان ناراحت نمی‌شوند و نگویند که مدام در حال انتقاد کردن هستم، باید بگویم که در زمانی که گسترش فولاد تبریز چیزی برای از دست دادن نداشت. کادر فنی استقلال باید برنامه‌ریزی می‌کرد تا تیم در ضدحملات موفق عمل کند. استقلال از اواسط نیمه دوم برنامه‌ای نداشت و عقب‌نشینی کرد.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال با اشاره به حضور فرهاد مجیدی در ورزشگاه عنوان کرد: شک نکنید که پیشکسوتان مالک باشگاه هستند. مجیدی پیشکسوت استقلال است و زحمات زیادی برای این تیم کشیده است. فرهاد از پیشکسوتان خوشنام استقلال است و حضورش باعث دلگرمی بازیکنان شد. باید اشاره‌ای هم به حضور پرشور هواداران استقلال کنم که نشان دادند یار و یاور تیم هستند. حضور مجیدی و هواداران باعث شد که استقلال تیم خوب گسترش فولاد را شکست دهد.

ورمزیار در واکنش به اظهارات مرتضی فنونی‌زاده مبنی بر اینکه تعداد هواداران پرسپولیس بیشتر از استقلال است، گفت: کیفیت مهم‌تر از کمیت است. ضمن اینکه در مواقع لزوم ما برتری عددی نسبت به پرسپولیسی‌ها داریم و احتیاج باشد هواداران بیشتر از پرسپولیسی‌ها به ورزشگاه می‌آیند.