سرمربی فرانسوی شروعی مشابه با رافا بنیتس را در رئال داشته اما از زمانی که او روی نیمکت تیم مادریدی نشسته، فاصله بارسای صدرنشین با این تیم، 4 امتیاز افزایش یافته است و حالا فاصله از 5 امتیاز به 9 امتیاز رسیده که تقریباً دو برابر زمانی است که بنیتس رئال را ترک کرد اما با این وجود زیدان همچنان به جبران این فاصله امیدوار است و در این باره گفته: «ما تا پایان به مبارزه ادامه خواهیم داد.»

اما واقعیت این است که آمار روزهای ابتدایی زیدان در رئال مشابه روزهای شروع بنیتس با تیم مادریدی است. هر دو مربی در شش بازی ابتدایی با تیم مادریدی شکست‌ناپذیر بودند و به دو تساوی رضایت دادند. البته تفاضل گل به نفع تیم زیدان حکم می‌کند (20+ برای زیدان و 19+ برای بنیتس). و برگ برنده زیدان این بود که توانست سه امتیاز فاصله با اتلتیکو را کم کند و در دربی شنبه می‌تواند حتی در جدول از این تیم پیشی بگیرد. رئالی‌ها بعد از برگزاری بازی‌های اروپایی از 21 امتیاز ممکن تنها 11 امتیاز کسب کرده‌اند و بارسا از این فرصت نهایت بهره را برد تا برتری‌‌اش را نسبت به تیم مادریدی افزایش دهد.

رئال هرگز بعد از 9 امتیاز فاصله نتوانسته قهرمان شود

حالا و با این شرایط رئالی‌ها نمی‌توانند به قهرمانی در رقابت‌های این فصل لالیگا خوشبین باشند. لغزش در بازی‌های خارج از خانه، کسب نتایج نامطلوب و در نهایت فاصله با تیم صدرنشین که حالا به 9 امتیاز رسیده. رئال به خاطر بازگشت‌هایش در کورس‌های قهرمانی مشهور است اما آنها هرگز نتوانسته‌اند فاصله‌ای این‌چنینی (9 امتیازی با صدر جدول) را جبران کنند.

طبق آمار، این شاهکار تنها یک بار در تاریخ رقابت‌های لالیگا و توسط بارسلونا رقم خورده که در فصل 1999-1998 در پایان هفته بیست‌و‌چهارم، 9 امتیاز عقب بود و قهرمان شد اما این بار شرایط متفاوت است و تنها 13هفته دیگر تا پایان فصل مانده و با توجه به اینکه بارسا در 32 بازی متوالی طعم باخت را نچشیده و در خانه‌‌اش، میزبان رئال خواهد بود، خیلی بعید است که رئال بتواند این فاصله 9 امتیازی را جبران کند.