بیرانوند:فقط پرسپولیس!

علیرضا بیرانوند درخصوص وضعیت این تیم در روزهایی که لیگ برتر تعطیل است، 6 نشان دادن به هواداران استقلال، شرایط مالی باشگاه نفت و اینکه گفته می‌شود سال آینده قصد دارد در پرسپولیس بازی کند صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید.

در روزهایی که لیگ برتر تعطیل است شرایط تیم نفت چطور است؟

خوشبختانه وضعیت تیم از نظر فنی خوب است و در 2 بازی آخرمان توانستیم 6 امتیاز از رقیبان سرسختمان بگیریم و تیم نفت به دنبال کسب سهمیه آسیایی و حتی رسیدن به قهرمانی است اما اتفاق بدی در این میان افتاده و آن هم بی‌پولی است که همه بازیکنان و اعضای کادر فنی را در بر گرفته است. برخی از بازیکنان ما در خوابگاه می‌خوابند و این بازیکنان حتی پول خرید کردن هم ندارند، خود من از ابتدای فصل تا به حال فقط 10 درصد از قراردادم را گرفتم و تا الان هم اگر حرف نزدم برای این بوده که نمی‌خواستم تمرکزم را از دست بدهم و همه سعی خودم را می‌کردم تا نفت به موفقیت برسد اما از مسئولان باشگاه نفت و همچنین مسئولان و مدیران وزارت نفت انتظار داریم که پول‌های بازیکنان را بدهند.

حالا بازیکنان نفت قصد دارند چه کاری برای این بی پولی‌ها انجام دهند؟

متأسفانه این روزها کسی هم پاسخگوی ما نیست، 10 روز دیگر عید است و مشخص نیست که به بازیکنان پول می‌دهند یا نه؛ نزدیک عید شده اما کسی از باشگاه جویای حال بچه‌ها نیست. خیلی از بازیکنان متأهل هستند و برای شب عید پول نیاز دارند. از طرف دیگر ما با ذوب‌آهنی بازی داریم که یک تیم آسیایی است و مشکل مالی هم ندارد. بازی با ذوب‌آهن برای ما یک بازی مرگ و زندگی است و به همین دلیل نتیجه این بازی برای ما بسیار موثر است. متاسفانه شرایط خیلی سخت و بد شده و به همین دلیل خیلی خیلی ناراحت هستیم.

خب تصمیم بازیکنان در این باره چیست؟ چه کاری می‌خواهید انجام دهید؟

همه بازیکنان با یکدیگر قرار گذاشتیم که روز یکشنبه تمرین نکنیم و به باشگاه برویم تا بلکه پولمان را بگیریم. بازیکنان 35 درصد از قرارداد خود را گرفته‌اند اما من فقط 10 درصد از پولم را دریافت کردم اما هیچ حرفی نزدم چرا که 10 سال است در نفت حضور دارم و به همین دلیل سکوت کردم تا جو خراب نشود اما من هم مشکل دارم. من خرج 12 خانواده را می‌دهم و امیدوارم مدیریت باشگاه نفت فکری برای ما بکند. برخی از بازیکنان تیم ما پول ناهار و شام هم ندارند. یکی از بازیکنان ما برای رفتن به کرج از شخصی 50 هزار تومان پول قرض گرفته و این برای تیمی که سال گذشته مدعی 3 جام بوده اصلاً خوب نیست. قصد دارم برای اولین بار یک حرفی بزنم و آن این است که ساعت 12 شب قبل از بازی با الجیش قطر مسئولان هتلی که ما در آن بودیم قصد داشتند ما را از هتل بیرون کنند، باشگاه به این هتل بدهکار بود و چون پولی نبود که به آنها بدهند می‌خواستند ما را آن ساعت شب از هتل بیرون کنند.

واقعا؟

بله! در حالی می‌خواستند ما را ساعت 12 شب از هتل بیرون کنند که فردا یک بازی مهم داشتیم و این مسئله روحیه بازیکنان ما را پایین آورد البته آقایان علی‌پور، شاه‌کرمی و قنبرزاده نگذاشتند این اتفاق بیافتد اما همین مسئله تمرکز ما را بهم زد. قنبرزاده می‌گوید این باشگاه پول ندارد و از طرفی هم وزارت نفت نباید اجازه دهد که شرایط اینطور باشد. خیلی بد است که ما بازیکنان ملی و نامدارمان را بفروشیم و این مسائل باعث شد تا تیم اینطور به مشکل بخورد. اگر سید جلال حسینی و وحید امیری هم می‌رفتند قطعاً کار ما سخت‌تر می‌شد.

با این حساب بازیکنان نفت هم قصد دارند همانند بازیکنان پرسپولیس اعتصاب کنند؟

ببینید ما دیروز یک بازی دوستانه کردیم و امروز هم تمرین می‌کنیم اما مطمئن باشید ما اهل اعتصاب نیستیم. روز جمعه با بازیکنان همگی صحبت کردیم و دنبال اعتصاب و از این مسائل نیستیم، ما فقط پولمان را می‌خواهیم و قصد نداریم تیم را به حاشیه ببریم. نزدیک عید است و ما حتی نتوانسته‌ایم برای خانواده یا مادرمان خریدی کنیم. خود من هم کاملاً بی روحیه هستیم چرا که مشکلات مالی زیادی دارم.

شاید به دلیل جریمه‌هایی که شده‌ای تنها 10 درصد از قراردادت را گرفته‌ای!

من مشکلی با جریمه شدن ندارم، شاید همین حالا که این صحبت‌ها را گفتم باز هم جریمه‌ام کنند. صلاح را در این زمینه مدیریت باشگاه می‌داند که من را جریمه کند یا نه. من دنبال این هستم که تیم ضربه نخورد امیدوارم مدیریت باشگاه وعده‌ای به بازیکنان بدهد تا با روحیه به مصاف ذوب‌آهن و گسترش فولاد برویم. دغدغه ما این روزها فقط مشکلات مالی است.

انتقاد تو از قنبرزاده مدیرعامل باشگاه نفت است؟

نه اصلا! البته قنبرزاده هم تلاش‌های زیادی می‌کند تا مشکلات مالی نفت را برطرف کند. احترام او به ما واجب است و حتی به دلیل درگذشت خواهرزاده‌اش تعدادی از بازیکنان از اهواز راهی دزفول شدند تا به خانواده قنبرزاده سر بزنند. از طرف دیگر باید بگویم که منصوریان هم با ما صحبت‌های زیادی کرده و از ما می‌خواهد که فقط به فکر تمرین کردن باشیم اما واقعاً به دلیل این بی‌پولی‌ها تمرین کردن هم برای ما سخت است. همین حالا خیلی‌ها فکر می‌کنند ما پول‌های آنچنانی می‌گیریم اما باز هم تکرار می‌کنم که این فصل مشکلات مالی بسیار زیادی داریم. قرار است فردا چند بازیکن بزرگ تیم به همراه سایر بازیکنان بدون اینکه بخواهیم اعتصاب کنیم فقط می‌خواهیم حرف‌هایمان را بزنیم تا پولمان را بگیریم. خوشبختانه تمرینات خوبی داریم و تنها مشکل ما مشکلات مالی است.

دلیل خاصی داشت که به هواداران استقلال در بازی نفت و آبی‌پوشان تهرانی عدد 6 را نشان دادی؟

ببینید بازی نفت و استقلال 90 دقیقه بدترین فحاشی‌ها علیه من صورت گرفت و ناسزاهای زیادی شنیدم. من بازیکنی بودم که قصد داشتم در نیم‌فصل به پرسپولیس بروم اما به هر حال قسمت نشد. از طرف دیگر پرسپولیس را خیلی دوست دارم همانطور که هر بازیکنی دوست دارد که در پرسپولیس یا استقلال بازی کند. من تصمیم داشتم که به پرسپولیس بروم اما نمی‌دانم چرا این همه به من فحاشی صورت گرفت. شاید سال آینده پرسپولیس دیگر مرا نخواهد اما مدیریت باشگاه نفت در نیم‌فصل صلاح دانست که من به این تیم نروم. این مسائل فشار زیادی روی من آورد که من 6 را نشان دادم. رحمتی و منصوریان در آن بازی تلاش زیادی کردند تا به من فحاشی نشود اما آنها هم نتوانستند جو را آرام کنند. البته خدا را شکر می‌کنم که زیر ذره‌بین هستم و این مسئله کارم را سخت‌تر کرده است.

اینکه گفته می‌شود سال آینده قصد داری به پرسپولیس بروی صحت دارد؟

اگر قرار باشد در نفت بازی کنم که در این تیم می‌مانم اما اگر تصمیم به جدایی از نفت بگیرم در ایران برای پرسپولیس بازی خواهم کرد البته اگر باشگاه قصد ترانسفر من به تیم‌های خارجی را داشته باشد آن زمان باشگاه است که برای من تصمیم می‌گیرد.

صحبت پایانی اگر داری بگو.

موضوعی که باید به آن اشاره کنم این است که بعد از بازی با الجیش ما نمی‌دانستیم قنبرزاده آن صحبت‌ها را انجام داده و گفته که حتی پول شام و ناهار نداشتیم و ما برای اینکه او زیر سئوال نرود تکذیب کردیم که چنین اتفاقی افتاده است اما نمی‌دانستیم قنبرزاده آن حرف‌ها را زده، باید بگویم او یک مرد واقعی است و همه بازیکنان نفت ممنون او هستند.