عباس ترابیان در گفت و گو با رادیو ورزش درباره اینکه از انتخاب اینفانتینو خوشحال است، اظهار داشت: به جز این دوستی و رفاقتی که بین من و اینفانتینو است، تمام این 209 کشور اطمینان خود را از فیفا از دست داده بودند، خوشحال هستند. سال 2015 سال رسوایی فیفا بود.

وی ادامه داد: این شخص وابستگی به هیچ شخصی نداشته و با برنامه هایی که در تهران اعلام کرد، بتواند ورق جدیدی از فوتبال را باز کند.

رئیس کمیته فنی فوتسال تصریح کرد: اولین گامی که دربرنامه های خود قرار داده بود، اصلاحاتی است که می خواهد در سطح فیفا ایجاد کند. کمیته ای در فیفا تشکیل شده و قرار است مسائل اساسی و به ویژه برخی وابستگی ها را تغییرات ایجاد کند. شاید از تعداد کمیته هایی که وجود دارد، کاهش یابد. او در برنامه هایش اعلام کرده که چرا نباید تعداد تیمهای جام جهانی را افزایش ندهیم؟ او اعلام کرد با توجه به پیش بینی برای درآمدهای فیفا باید رسیدگی بیشتری به کشورها شود. مثلا اگر تیم ملی ما به جام جهانی برسد، 5 میلیون دلار خیلی خوب است.

ترابیان در پاسخ به این سوال که کفاشیان هم به اینفانتینو رای داده، گفت: من تصورم همین است که ما به اینفانتینو رای دادیم. تا قبل از حضور وی در تهران کفاشیان گفته بود به شیخ سلمان رای می دهد. کفاشیان گفته بود به شیخ سلمان رأی می‌دهد اما در صحبت‌های خصوصی که با او در ازبکستان و در حین برگزاری مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا داشتم، گفتم شیخ سلمان چیز بیشتری نمی‌تواند به ما بدهد. ما اکنون در کنفدراسیون فوتبال آسیا معاونت و چند کرسی داریم و شیخ سلمان چه چیز دیگری می‌تواند به ما بدهد؟ ضمن اینکه او وجهه بن‌همام رئیس پیشین این کنفدراسیون را هم ندارد.

وی در پایان افزود: رئیس جدید فیفا، ایران را به عنوان یک لیدر به شمار آورده بود. او گفته بود حتی با وجود اینکه قرار بود بلافاصله پس از از ایران به میامی آمریکا برود، حاضر شد به کشورمان بیاید. اینفانتینو به من گفت که می‌دانم برای رفتن به آمریکا دچار مشکل می‌شوم اما این مشکلات را به جان می‌خرم و به ایران می‌‌آیم. او پس از ترک ایران در پیامی به من اعلام کرد که به دلیل داشتن ویزای ایران، 4 ساعت در فرودگاه آمریکا معطل شده است. با این حال او به ایران آمد و صحبت‌های خوبی با ما داشت.