برانکو دروغ می گوید یا دایی؟

همین اظهارنظر واکنش علی دایی، سرمربی کنونی صبای قم، را در پی داشت تا بگوید: «برانکو برای من قابل احترام است اما درباره مسائلی که خبر ندارد بهتر است صحبت نکند...»

به همین بهانه با سرمربی کنونی پرسپولیس و سابق تیم ملی سر صحبت را باز کردیم که ...

 

آقای برانکو شما گفتید حرف علی دایی مبنی بر اینکه بازیکنان تیم ملی به او پاس نمی‌دادند درست نیست؟

ببینید علی دایی افتخار فوتبال ایران است. آقای گل جهان است و من دوران خیلی خوبی در دوره همکاری با او، همین‌طور علی کریمی، وحید هاشمیان و مهدی مهدوی‌کیا داشتم. اینها و همچنین کریم باقری که هم‌اکنون همکار من در پرسپولیس است بزرگان فوتبال ایران به شمار می‌روند و...

ولی این جواب پرسش ما نشد.

(رو به اصغر نیک‌سیرت، مترجم خود، حرف می‌زند و او جواب می‌دهد) نبش قبر گذشته چه فایده‌ای دارد؟

باز هم از دادن پاسخ طفره رفتید.

تمایلی ندارم در این رابطه صحبتی کنم یا اینکه بخواهم جواب علی دایی را بدهم.

پس حداقل به این سؤال جواب بدهید که علی دایی مدعی شده قبل از جام جهانی 2006 آلمان چند بازیکن را خط زدید و بعد 3، 4 بازیکن را بالاجبار با خود به این رقابت‌ها بردید؟

(با کنجکاوی) یعنی چی؟ می‌شود واضح‌تر بگویید.

ظاهراً و بنا بر گفته علی دایی، 3، 4 بازیکن به شما تحمیل شدند و با نظر مسئولان یا برخی دیگر با خود به آلمان بردید.

شما می‌توانید اسم این 3 یا 4 بازیکن را ببرید؟

ما که چنین حرفی نزدیم! گفتیم علی دایی در مصاحبه اخیر خود با یکی از خبرگزاری‌ها چنین ادعایی کرده است.

به هیچ وجه! هرگز بازیکنی را تحمیلی با خودم به جام جهانی آلمان نبردم. همه آن بازیکنانی که با من به آلمان آمدند انتخاب خودم بودند و اگر خاطرتان باشد اسامی ملی‌پوشان اعزامی به جام جهانی 2006 را در تلویزیون خواندم.

نظر شما درباره کارلوس کروش چیست؟

یک مربی کارنامه‌دار که سابقه کار در منچستریونایتد و رئال‌مادرید را دارد. او نیازی به تعریف من ندارد و مربی بزرگی است.

این روزها زمزمه‌هایی شنیده می‌شود مبنی بر اینکه احتمالاً اردیبهشت‌ماه سال 95 شما جانشین کارلوس کروش می‌شوید. این حرف‌ها را قبول دارید؟

نه! تا جایی که من می‌دانم کارلوس کروش هنوز 2 سال دیگر با تیم ملی ایران قرارداد دارد و از لحاظ حرفه‌ای هم درست نیست چنین صحبت‌هایی مطرح شود. ضمن آنکه بازگشت من به ایران برای هدایت تیم ملی بزرگسالان نبوده است.

چرا؟

من پیش‌تر با تیم ملی ایران کار کرده‌ام. به جام ملت‌ها رفتم و با بدشانسی در سال 2004 سوم شدیم. به جام جهانی آلمان صعود کردیم و دیگر چیز خاصی وجود ندارد. من به کشور شما آمدم تا پرسپولیس، بزرگ‌ترین باشگاه قاره آسیا، را به موفقیت برسانم.

شما معتقدید پرسپولیس بزرگ‌ترین تیم قاره آسیاست؟

شک نکنید. پرسپولیس با این همه هوادار بزرگ‌ترین تیم قاره آسیاست.

پس چرا قرارداد خود را با بهترین تیم قاره آسیا تمدید نمی‌کنید؟

صحبت‌های مقدماتی در حال انجام است و ان‌شاءا... در آینده‌ای نزدیک درباره مسائل جزئی‌تر با مسئولان باشگاه به مذاکره خواهیم پرداخت.

متوجه نمی‌شویم! چرا الان به توافق نهایی نمی‌رسید؟

الان هم من و هم آقای طاهری سرپرست باشگاه کارهای فراوانی داریم که زمین مانده است. ما باید به فکر پرسپولیس باشیم و به نظرم اکنون زمان مناسبی برای تمدید قرارداد و این حرف‌ها نیست.

این ماجرای درگیری لفظی مهدی طارمی با خبرنگاران و عکاسان در روز اعتصاب پرسپولیسی‌ها حسابی پر سر و صدا شد. در این رابطه صحبتی ندارید؟

من از شما خبرنگاران و همین‌طور عکاسان عزیز که احترام خاصی هم برای همه آنها قائلم خواهش می‌کنم این بحث را تمام کنند. مهدی طارمی جوانی است که مرتکب اشتباه شده و اتفاقاً با حضور در جمع خبرنگاران سر تمرین عذرخواهی هم کرده است. به نظرم یک مقدار دارد در این رابطه بزرگنمایی می‌شود. از همه دوستان رسانه‌ای دوباره خواهش می‌کنم این ماجرا را فراموش کنند.