منصور بهرامی تنیسور ایرانی مقیم فرانسه در سال ۱۳۳۵ در اراک متولد و تنیس را از ۴ سالگی آغاز کرد. به گفته خودش او ابتدا به دلیل نبودن امکانات و راکت با جارو و ماهی تابه تمرین می‌کرده و تمرینات جدی خود را در زمینه تنیس از سن ۱۳ سالگی شروع کرد و در سن ۱۵ سالگی قهرمان جوانان ایران و به همراه محرم خدایی قهرمان دو نفره آسیا در رده جوانان گردید و در سن ۱۶ سالگی به عضویت تیم ملی بزرگسالان در آمد. در حال حاضر وی یکی از از محبوبترین و شوخ ترین تنیسورهای دنیا می باشد که شهرت اصلی آن در انجام حرکات آکروباتیک در تنیس است و همچنین با حضور در رقابت های مختلف در این رشته فعالیت می کند.

وی چند روزی است که برای دیدن اقوام خود به ایران سفر کرده و با استفاده از این فرصت از تمرینات تیم ملی بزرگسالان در استقلال و زمین های این مجموعه بازدید کرد و به این بهانه ما به سراغ این تنیسور ایرانی رفتیم که وی با یادآوری خاطراتش گفت: پدرم به عنوان باغبان در مجموعه ورزشی شیرودی کار می کرد و من در مجموعه ورزشی بزرگ شدم و زندگی در این  شرایط  باعث شد تا من با تنیس آشنا شوم و از ۴ سالگی علاقه خود را به این رشته راکتی نشان دهم. من به عنوان توپ جمع کن در زمین های این مجموعه کار می کردم که به اعتقاد من بهترین راه برای یادگیری تنیس است.

با توجه به اینکه از ابتدا با شروع تنیس هدف اصلی ام رسیدن به جایگاه فعلی ام بود از هیچ تلاشی برای رسیدن به آن کوتاهی نکردم. با توجه به اینکه در آن زمان توان مالی برای خرید راکت را نداشتیم، از کمترین امکانات از جمله جارو و خاک انداز و حتی چوب برای مسابقه دادن استفاده می کردم. برای رسیدن به خواسته هایم مشقت های زیادی را تحمل کردم و در نهایت در سن ۱۳ سالگی با حمایت فدراسیون امکانات سخت افزاری در اختیارم قرار داده شد.

وی افزود: با توجه به اینکه در آن زمان فدراسیون از استعدادهای جدید استقبال و به تنیسورهای جوان تر برای حضور در تیم های ملی نیاز داشت با حمایت آنها به فعایلتم ادامه دادم و در نهایت در سن ۱۶ سالگی به عضویت تیم ملی در آمدم. در عمرم مربی نداشتم و به تنهایی تنیس را آموختم.

بهرامی ادامه داد: پس از عزیمت به فرانسه در رویدادهای مختلفی حضور پیدا کردم و با شرکت در رقابت های نمایشی جایگاه خود را بیش از گذشته در بین علاقه مندان این رشته باز کردم. من در سال به مدت ۲۵ الی ۳۰ هفته در مسابقات تنیس شرکت می کنم و اینکه در هر مسابقه ای حدود ۱۰۰۰ الی ۸۰۰۰ تماشگر از بازی من دیدن می کنند، برایم شیرین ترین خاطره است و حضور آنها باعث می شود که علاقه مندی من برای فعالیت در تنیس بیشتر شود.

وی تصریح کرد: در سال ۱۹۸۹ به عنوان تنها ایرانی در مسابقات معتبر رولند گاروس فرانسه حضور پیدا کردم و موفق به کسب عنوان نائب قهرمانی در بخش دوبل شدم. حضور در رقابت های معتبر گرند اسلم افتخار بزرگی بود و از بازی کردن در این میدان بزرگ لذت بردم.

پیشکسوت تنیس کشورمان در پایان با بیان اینکه تنیسورهای ایرانی برای رسیدن به جایگاههای بالاتر به حضور در مسابقات مختلف نیاز دارند خاطر نشان کرد: یکی از راههای موفقیت در این رشته حضور تنیسورها در رقابت ها ی مختلف است. تا زمانیکه بازیکنی در مسابقات حضور پیدا نکند، شانسی برای موفقیت ندارد به همین دلیل من به بازیکنان ایرانی توصیه می کنم تا با حضور در رویدادهای بین المللی شانس خود را برای ارتقاء در این رشته امتحان کنند که بهترین مثال آن راجر فدرر سوئیسی است که حضور مداومی در رقابت های حرفه ای داشت و این در حالی است که وی زمانی توپ جمع کن من بود!