تمدید قرارداد من یک خواسته دو طرفه بود

فراز کمالوند در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص تمدید قراردادش با باشگاه گسترش فولاد اظهار داشت: به هر صورت هیئت مدیره باشگاه گسترش بعد از جلسات اخیری که برگزار کرد تصمیم به تمدید قرارداد با من گرفت و بعد از نشستی که روز گذشته با حسین‌زاده، رئیس هیئت مدیره و سمندر، مدیرعامل باشگاه داشتیم قراردادم تمدید شد.

وی ادامه داد: با توجه به علاقه‌مندی دو طرف به تمدید قرارداد جلسه روز گذشته ما بیشتر از 10 دقیقه زمان نبرد و من با اشتیاق فراوان به پیشنهاد باشگاه پاسخ مثبت دادم.

سرمربی گسترش فولاد یادآور شد: با توجه به این اتفاق مثبتی که رخ داده برای فصل آینده قصد داریم روند حرکتی را که از یک سال‌ونیمه گذشته آغاز شده است، ادامه دهیم. من از نیم‌فصل گذشته هدایت تیم گسترش را عهده‌دار شدم و در آن زمان سه هدف پیش‌رو داشتیم که تاکنون تقریباً به دو هدف‌مان رسیده‌ایم. برای نیم‌فصل دو فصل گذشته هدف‌مان حفظ تیم بود که خدا را شکر این اتفاق رخ داد. برای فصل جاری نیز هدف‌مان این بوده که رتبه‌مان تک رقمی شود و تا الان شرایط راضی‌کننده بوده است. برای فصل آینده تلاش‌مان این است که بتوانیم به هدف سوم‌مان که کسب سهمیه‌ آسیایی است، برسیم.

کمالوند در پاسخ به این پرسش که آیا باشگاه گسترش فولاد می‌تواند خواسته‌های او را در فصل نقل‌وانتقالات  برآورده سازد یا نه، گفت: به هر حال تمدید قرارداد یک خواسته دو طرفه بوده است و تا به امروز هم من در زمینه جذب بازیکن و خواسته‌هایی که از باشگاه داشته‌ام مشکلی وجود نداشته است. باشگاه تا حد توان خواسته‌های کادرفنی را برآورده ساخته است. خوشبختانه باشگاه گسترش فولاد از لحاظ سخت‌افزاری امکانات خیلی خوبی دارد و ما در کمال آرامش کارمان را انجام داده‌ایم.

وی در واکنش به این مسئله که با توجه به بی‌حاشیه بودن تیم گسترش و شرایط مالی خوب این باشگاه هر مربی آرزو دارد در چنین جوی کار کند، عنوان کرد: بی‌حاشیه بودن تیم ما یک نکته بسیار خوب است که به آن اشاره داشتید. به هر حال وقتی مدیران و مسئولان یک باشگاه حرفه‌ای بوده و بی‌حاشیه کار خود را انجام می‌دهند این مسئله از بالا به قسمت‌های دیگر باشگاه هم منتقل می‌شود و نتیجه‌اش این می‌شود که ما یک از بی‌حاشیه‌ترین تیم‌های لیگ می‌شویم. به این خاطر است که هر مربی از کار کردن در چنین باشگاهی استقبال می‌کند و وقتی به من پیشنهاد تمدید قرارداد شد در پاسخ مثبت دادن به آن کوچک‌ترین تردیدی نکردم.

سرمربی گسترش فولاد درباره اینکه آیا تیمش می‌تواند در فصل آینده در بین مدعیان قد علم کند، تأکید کرد: فصل آینده به مراتب کار‌مان سخت‌تر می‌شود. از این جهت که تیم‌ها با شناخت بهتری از نوع بازی و کیفیت بالای تیم ما به مصاف‌مان می‌آیند و همین موضوع کارمان را برای کسب سهمیه آسیا مشکل‌تر خواهد کرد. به هر شکل باید تیم‌مان را برای حضور هر چه قدرتمندتر در فصل آینده تقویت کنیم.

کمالوند در پاسخ به این سؤال که آیا در فصل جاری نیز شانسی برای کسب سهمیه آسیا برای تیمش قائل است یا نه؟ خاطرنشان کرد: بله ما تا روز آخر با تمام وجودمان برای کسب رتبه بهتر تلاش خواهیم کرد و چه بسا خدا کمک‌مان کند و بتوانیم در این فصل سهمیه آسیایی بگیرم.

وی همچنین در خصوص اظهارات همیشگی برانکو مبنی بر اینکه تیم گسترش تیمی تاکتیکی است و پدیده لیگ به حساب می‌آید نیز افزود: برانکو لطف دارد که در خصوص تیم ما به این شکل صحبت می‌کند. او مربی تیم سوم جهان هم بوده و الان هم سرمربی تیمی است که زیباترین فوتبال را در ایران ارائه می‌دهد. به هر صورت فوتبال خوب طرفدار دارد و شخصیت محترمی چون برانکو بی‌دلیل از تیمی تعریف نکرده و با حب‌وبغض نظر نمی‌دهد. دیدار تیم ما مقابل پرسپولیس یکی از تاکتیکی‌ترین دیدار‌‌های لیگ بود و برانکو نیز به این مسئله تأکید داشت.

سرمربی گسترش در پایان در رابطه با مشکل همیشگی تیمش مبنی بر بدون تماشاگر بودن، تصریح کرد: باشگاه گسترش همچنان به دنبال این است که با ارائه بهترین بازی‌ها بتواند تماشاگر جذب کند. ضمن اینکه باشگاه تمهیداتی هم در این زمینه اندیشیده و آن هم رایگان کردن بازی‌های‌مان است. با توجه به اینکه طرفداران فوتبال اکثراً از نظر مالی با مشکل مواجه هستند، باشگاه تصمیم دارد برای هر بازی با لطف اسپانسر بلیت‌ها را خریداری و در اختیار تماشاگران قرار دهد. اعتقاد من این است که فوتبال آذربایجان از نظر مالی، فنی و تماشاگر پتانسیل این را دارد که حتی دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا و سه چهار تیم در لیگ برتر داشته باشد.