جنجالی که می‌تواند پس‌لرزه‌های آن به فوتبال ایران نیز برسد. بلاژویچ که همواره از افشاگری‌اش درخصوص فوتبال ایران پس از مرگش گفته بود، روز گذشته در سخنرانی در دانشگاه اقتصادی اوسیک خبر داد که کتاب او با نام «شغل جهنمی من» آماده شده و فقط پس از مرگش منتشر خواهد شد که تمام ناگفته‌های دوران فعالیت حرفه‌ای‌اش از جمله اتفاقات زمان فعالیتش در فوتبال ایران در آن ذکر شده است.

چیرو که در بین جمعی از اساتید، دانشجویان، بازرگانان و ورزشکاران سخن می‌گفت، ادامه داد: «من یک کتاب نوشته‌ام که بعد از مرگم منتشر می‌شود به نام «شغل جهنمی من». در این کتاب خواهید دانست که مربیگری فقط یک ماجراجویی نیست. من هرگز فکر نمی‌کردم که روزی از یک نظافت‌چی ماشین‌آلات به یک مربی تبدیل شوم.

من هرگز گذشته‌ام را تکذیب نمی‌کنم و همیشه گفته‌ام که یک نظافتچی بوده‌ام. مادر من دو پسر خود را در جنگ از دست داده بود و تمام امیدهای خود را در من می‌دید و او از من خواست که کشیش شوم. همه چیز خوب بود تا زمانی که یک راهبه آمد و من او را دیدم و فهمیدم که قصد ندارم کشیش شوم.»چیرو درخصوص یکی از خاطرات فوتبالی خود که در این کتاب منتشر خواهد شد نیز گفت: «من در اردوی تیم ملی کرواسی ساعت یک صبح به بازیکنان سرکشی می‌کردم. در یکی از شب‌ها در هتل تیم ملی از اتاق بازیکنان صداهای ناجوری شنیدم که ابتدا فکر کردم صدای فیلم غیراخلاقی است. فریاد زدم که در را باز کنید اما آلن بوکسیچ پاسخ داد ما خواب هستیم.

دوباره فریاد زدم و در را باز کرد. وارد شد، دیدم ایگور استیماچ در را قفل کرده است. سپس او سعی داشت یک نفر را از هتل فراری دهد که من او را گرفتم و تمام ماجرا را فهمیدم. بلافاصله استیماچ را اخراج کردم اما با پادرمیانی دیگران بوکسیچ ماند. در آن زمان به خاطر تیم ملی حرفی نزدم.»