ابراهیم قاسمپور، در مورد بیانیه کارلوس کی‌روش و اینکه او اعلام کرده فردا استعفا می‌کند، تصریح کرد: در ورزش ما فرد قدرتمندی حضور ندارد که حرف اول و آخر را بزند و از این منازعه‌ها جلوگیری کند. خودم ازجمله افرادی بودم که خیلی مواقع به کی‌روش انتقاد کردم، ولی اگر او را به‌عنوان سرمربی انتخاب کردیم، نباید زیاد به پروپایش بپیچیم و تمرکز را از او بگیریم. درهرصورت این مربی چه در صورت باخت و چه در صورت بُرد پولش را دریافت می‌کند و اگر مشکلی پیش بیاید، دودش به چشم فوتبال می‌رود.

وی در مورد اینکه این اختلافات بعد از عدم حضور کی‌روش در جلسه با اینفانتینیو به وجود آمد، اظهار داشت: نمی‌دانم چرا کی‌روش در این جلسه شرکت نکرده است و چرا این درگیری‌ها وجود دارد، باید پادرمیانی صورت بگیرد تا این اختلافات به اتمام برسد. بازهم تأکید می‌کنم دود این اختلافات به چشم فوتبال می‌رود، البته کی‌روش هم استعفا نمی‌دهد و اگر استعفا هم بدهد با آن موافقت نخواهد شد. او با توجه به اینکه جو به نفعش است از این مسئله استفاده می‌کند. نمی‌دانم ریشه اختلافات کی‌روش و اسدی چیست، اما باید به این مسئله خاتمه داده شود.

پیشکسوت فوتبال ایران در رابطه بااینکه کی‌روش گفته اگر از تیم ملی برود، مردم و بازیکنان علیه کفاشیان می‌شوند و اگر بماند علیرضا اسدی و گروهش به همراه وزارت علیه کفاشیان خواهند شد، عنوان کرد: مطمئناً هر مربی در بدنه فدراسیون و وزارت طرفداران و مخالفانی دارد که گاهی حمایت می‌کنند و گاهی مشکل‌ساز می‌شوند. دراین‌بین هر کسی که زورش بیشتر باشد، حرفش را پیش می‌برد. همان‌طور که گفتم یک نفر باید وارد این ماجرا شود و موضوع را به پایان برساند.

قاسمپور در مورد اینکه این درگیری‌ها تکراری نشده است؟ گفت: تکراری که شده است، البته بازهم تأکید می‌کنم انتقاد همیشه وجود دارد، ولی باید به شکل منطقی مطرح شود. هر مربی ممکن است بردوباخت داشته باشد، اما ما هم باید در همان شرایط قرار بگیریم و ببینیم که آیا می‌توانستیم راهکاری ارائه کنیم، متأسفانه این اوضاع همیشه در فوتبال ما وجود داشته و سروصدا زیاد بوده است.

وی در مورد اینکه آیا عدم حضور کی‌روش در جلسه با اینفانتینیو موضوع مهمی بوده که این جو به راه بیفتد و آیا اصلاً لزومی برای این حضور وجود داشته است، گفت: حضور کی‌روش می‌توانست کمک‌حال باشد، به‌هرحال او فرد شناخته‌شده‌ای است و می‌توانست نقطه‌نظرات مفیدی بدهد.