لاوره که 2 فصل پیش در ابتدای سال به استقلال آمد تا به عنوان هافبک بازیگردان در جمع یاران قلعه‌نویی حضور پیدا کند، دوران موفقی در جمع استقلالی‌ها نداشت و پس از بازی مقابل مس کرمان از جمع آبی‌پوشان خط خورد.

 

این هافبک اهل صربستانی که سابقه خوبی هم در دوران بازیگری دارد، با قراردادی نسبتا متوسط (بالای 200هزار دلار) به استقلال پیوست و البته هرگز در سطح انتظارات ظاهر نشد اما اتفاق جالب زمانی افتاد که باشگاه استقلال به قصد اخراج او از تیم، خسارتی بزرگتر را به جان خرید. لاوره که مدت‌ها پاسپورتش در اختیار مدیران استقلال بود و این مساله حتی منجر به دخالت سفیر کشور صربستان شد، در نهایت با ناراحتی ایران را ترک کرد و همان موقع اعلام کرد که از استقلال شکایت می‌کند. او سپس مصاحبه‌ای تند و تیز هم علیه کادرفنی و مدیران استقلال انجام داد و گفت که در ایران او را به گروگان گرفته‌اند.

 

جالب اینکه او که حالا 180 هزار دلار از استقلال پول گرفته با مبلغی بسیار پایین‌تر و در حدود 50 هزار دلار رضایت به فسخ قانونی قرارداد و صلح با باشگاه را می‌داد اما مدیران وقت استقلال با اتخاذ تصمیماتی عجیب در نهایت شرایط سختی را به جانشین خود تحمیل کردند. در حالی که آبی پوشان در این روزها درگیر مشکلات مالی هستند، لاوره مبلغی در حدود 600 میلیون تومان از استقلال گرفته که حتی یادآوری این مساله باعث ناراحتی شدید مدیرانی می‌شود که درگیر پرونده‌های بی‌پایان انضباطی و بدقولی‌های مالی تیمشان در دوران گذشته هستند.

 

استقلال که با زحمت به صدرجدول لیگ رسیده ممکن بود در ماجرای لاوره دچار کسر امتیاز هم بشود که دخالت سازمان لیگ و واریز پول در آخرین دقایق این تیم را نجات داد. البته همانطور که گفتیم این مساله می‌توانست اصلا پیش هم نیاید چراکه این هافبک سابق تیم اندرلشت بلژیک حاضر بود بی‌دردسر از استقلال برود.