هر وقت صحبت از خریدهای خوب خارجی در باشگاه استقلال می‌شود همه طرفداران ناخودآگاه به یاد هافبک برزیلی‌شان می‌افتند، بازیکنیکم‌حاشیه و تأثیرگذارکه همواره بازی‌های خوبی در میانه میدان انجام می‌داد و به همین خاطر هم به یکی از محبوب‌ترین بازیکنان خارجی بعد از انقلاب استقلالی‌ها تبدیل شده بود.

 

فابیو جان‌واریو در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 در بسیاری از موفقیت‌های استقلال در لیگ برتر و آسیا نقشیکلیدی ایفاکرد تا علاوه بر ثبت افتخاراتی فراوان درکارنامه خود نامش را در تاریخ این باشگاه جاودانهکند. شاید به همین خاطر باشدکه این بازیکن هنوز نتوانسته از یاد و خاطره استقلال و طرفدارانش پاک شود و هر وقت فرصتی پیدا می‌کند به هر بهانه‌ای دلتنگی‌هایش برای این تیم و هوادارانش را نشان می‌دهد.

 

فابیو این روزها در زادگاهش در برزیل نه تنها مشغول بیزینس و پیگیری امور شرکت ساختمانی‌‌اش در شهرکارسکو است بلکه همچنان فعالیت‌های ورزشی را در دستورکارش قرار دادهکه از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به حضور در تورنمنت‌های تنیس، فوتبال هفت نفره و شنا اشارهکرد.

 

همین چند هفته قبل در تورنمنت غیر رسمی تنیس در شهرکارسکو، فابیو در حالیکه لباس استقلال را بر تن داشت توانست با عبور از سد تمامی رقبا به فینال رسیده و عنوان قهرمانی را نیز به خود اختصاص دهد.

 

جان‌واریو با تأیید این موضوع گفت: «تنیس دومین رشته ورزشی محبوب من بعد از فوتبال محسوب می‌شود و از روزیکه مجبور شدم فوتبال راکنار بگذارم بیشتر زمانم را معطوف به تنیسکردم و با تشویق خانواده‌ام در مسابقات استانی شرکتکردمکه تجربه بدی هم نبود.»

 

اما درکنار تنیس فابیو فعالیت‌های دیگری هم دارد از جمله حضور در مسابقات فوتبال محلی با دوستان قدیمی تا باز هم در حال و هوای این رشته پرطرفدار باقی بماند: «اصلاً نمی‌توانم تصور این موضوع را بکنمکه دیگر با فوتبالکاری نداشته باشم. شاید اگر روزی این اتفاق بیفتد من دیگر انگیزه‌ای برای زندگی نداشته باشم (باخنده).»

 

فابیو همچنان علاقه‌‌اش به استقلال را نمی‌تواند پنهانکند. حتی او در تمرینات و بازی‌های رسمی هم همواره لباس‌های این تیم را بر تن می‌کند تا این علاقه را بروز دهد: «بله، استقلال و طرفدارانش برای من از اهمیت بالایی برخوردار هستند و همواره خودم را جزئی از این باشگاه و تاریخش می‌دانم و دوست دارم تحت هر شرایطی تیم محبوبم موفق و پیروز باشد. با توجه به اینکه فاصله زیادی با این تیم و طرفدارانش دارم همیشه لباس‌های استقلال را بر تن می‌کنمکه یاد و خاطرات خوش این تیم از ذهنم پاک نشود.»

 

هافبک برزیلی با بیان اینکه اخبار استقلال را از طریق دوستانش در تهران پیگیری می‌کند، تصریحکرد: «تا آنجاکه خبر دارم استقلال در حال حاضر صدرنشین لیگ برتر ایران است و به فینال جام‌ حذفی هم رسیده پس مسلماً شرایط مطلوبی دارد. خیلی خوشحالمکه طرفداران استقلال لحظات خوب و خوشی را تجربه می‌کنند چون لیاقت و استحقاق این شادی را دارند و امیدوارمکه فصل را با بالا بردن هر دو جام به پایان ببرند و این آرزوی قلبی من و خانواده‌ام نیز هست.»

 

جان‌واریو چندی پیش در یکی از شبکه‌های اجتماعی تصاویری از جشن قهرمانی استقلال قرار دادکه خود نیز در بین بازیکنان دیده می‌شد تا دلتنگی‌هایش بیشتر نمود پیداکند: «برای سفر به تهران و دیدار با تیم محبوبم و طرفدارانش لحظه‌شماری می‌کنم و امیدوارم در جشن‌های قهرمانی استقلال در پایان فصل یکی از طرفداران حاضر در ورزشگاه آزادی باشم. من بیشتر موفقیت‌هایم را در فوتبال با استقلال به دست ‌آوردم و همیشه خودم را مدیون و طرفدار این تیم می‌دانم و هرکاری از دستم بربیاید برای موفقیتش انجام می‌دهم.»

 

فابیو در پاسخ به این سؤال ماکه با توجه به مشکلات استقلال در میانه میدان وکمبود پلی‌میکر دوست نداشت برای این تیم به میدان برود، افزود: «اگر چند سال جوان‌تر بودم بدون درنگ به تهران می‌آمدم و مجانی هم شده برای استقلال بازی می‌کردم چون دوست داشتم خاطرات خوش قبلی برایم تکرار شود. یادش به خیر در این تیم چه روزهای خوشی را تجربهکردم حیفکه خیلی زود به پایان رسید و...»

 

فابیو در پایان صحبت‌هایش از حضور طرفداران استقلال در ورزشگاه آن هم بعد از مدت‌ها قهر و دوری هم سورپرایز شده بود: «تصاویری از آخرین بازی استقلال روی اینترنت دیدمکه واقعاً خوشحال شدم چون مدت‌ها بود جای خالی این طرفداران در ورزشگاه آزادی مشاهده می‌شد. جویکه طرفداران استقلال با حضور پرتعداد خود در ورزشگاه آزادی ایجاد می‌کنند را نمی‌توانید در هیچ‌جای دنیا ببینید از همین‌رو شک ندارم با این حمایت باز هم مسیر استقلال برای رسیدن به افتخارات جدید هموارتر از قبل می‌شود.»

 

با این صحبت‌هاییکه جان‌واریو در ارتباط با استقلال انجام داد تنها می‌توان به یک نتیجه رسید؛ اینکه بازیکن محجوب و محبوب برزیلی بدجوری دلتنگ استقلال و طرفدارانش است و چه خوبکه باشگاه استقلال برای ارج نهادن به زحمات او زمینه حضورش در یکی از بازی‌های مهم را فراهم می‌کرد درست مثل بسیاری از باشگاه‌های بزرگ اروپاییکه برای خارجی‌های تاریخ‌ساز خود ارج و قرب خاصی قائل می‌شوند.