علی فتح‌الله‌زاده در خصوص حضورش در انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: قرار است دو سه روز دیگر فرم مربوطه را پر و به فدراسیون فوتبال ارسال کنم.

وی در خصوص اینکه نظرش در مورد برنامه شب گذشته نود چیست؟ گفت: من برنامه را تماشا کردم و با تمام احترامی که برای همه قائل هستم اگر کفاشیان برای انتخابات کاندید شود به احتمال نود درصد باز هم او رای خواهد آورد چون مجمع کفاشیان را قبول دارد.

فتح‌الله‌زاده افزود: ما باید واقعیت‌ها را بپذیریم و در تیم تغییرات ایجاد کنیم نه اینکه بخواهیم رقبا را تخریب کنیم. متاسفانه آقای فردوسی‌پور یادش رفته هنگامی که هنوز اولین دوره انتخابات با مجمع کنونی برگزار می‌شد من میهمان برنامه نود بودم و از من سوال شد که نظر شما در مورد این چیدمان چیست که من پاسخ دادم این چیدمان نیست بلکه انتصاب خفیف است.

وی تاکید کرد: عین جمله‌ای که گفتم همین بود ولی فردوسی‌پور حرف من را جدی نگرفت و شب گذشته خودش به کفاشیان گفت که شما طوری چیدمان را ساخته‌اید که حتما رای بیاورید. جالب است که فردوسی‌پور حرف چند سال پیش من را تایید کرد.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در ادامه گفت‌وگو با فارس تاکید کرد: از طریق شما می‌‌گویم هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده یکی از کاندیداها رایزنی کرده که همه فرم‌های انتخابات را بگیرد. در حالی که این مسئله در هیچ جای دنیا دیده نمی‌شود. زمانی که من در هیات رئیسه فدراسیون حضور داشتم به همه پیشنهاد کردم که هر کاندیدا برای پستی که مدنظرش است فقط به تعداد رایی که می‌آورد فرم دریافت کند و مثلا یک نفر از 10 فرم بیشتر نگیرد. مثلا اگر در روز آخر انتخابات شخصی چند فرم گرفته باشد و توسط وزارت ورزش، هیات‌ها یا مدیران عامل تحت فشار قرار بگیرد و کنار بکشد آن وقت چه اتفاقی می‌افتد؟ من خودم پیشنهاد کردم اگر قرار است کسی فرمی دریافت کند دیگر نتواند آن را پس بدهد درست مثل مجلس که همه برای استیضاح وزیر برگه جمع می‌کردند و در نهایت فرم‌ها را پس می‌دادند اما در این دوره اگر نماینده‌ای فرم استیضاح وزیر را دریافت کرد دیگر نمی‌تواند آن را پس بدهد. ما باید یاد بگیریم که قانونمدار باشیم و به قانون احترام بگذاریم.

وی افزود: من در دوره گذشته در هیات رئیسه فدراسیون با یک رای کنار رفتم ولی به هیچ کس زنگ نزدم که رای جمع کنم و اعتقاد دارم همه باید به مجمع احترام بگذاریم. به نظر من ساز و کار انتخابات فدراسیون با مشکلاتی روبرو است و این قوانین 15 سال پیش نوشته شده و تا امروز تغییری در آن ایجاد نشد و نیازی به بازسازی دارد.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در خصوص اینکه از فهرست 11 نفره تیم منتخب برنامه نود 8 نفر از بازیکنان عضو پرسپولیس بودند، گفت: من نمی‌خواهم عملکرد کسی را زیر سوال ببرم یا خدایی نکرده بی‌احترامی کنم. این انتخابات انتخابات مردمی بود نه تخصصی. به نظر من در این انتخابات احساسات تاثیر داشت. اگر انتخابات بازیکنان تخصصی بود قطعا فردوسی‌پور باید 100 کارشناس خبره در حضور همه معرفی می‌کرد و آنها بازیکنان مدنظرشان را به مردم اعلام می‌کردند.

وی افزود: من نه توهینی به شخصی می‌کنم و نه عملکرد این همه بازیکن را زیر سوال می‌برم چون همه نفرات انتخابی جزو بزرگان این فوتبال هستند ولی این انتخابات، انتخابات واقعی فوتبال ایران نبود. به طور مثال مهدی پاشازاده یکی از بهترین مدافعان تاریخ فوتبال ایران است و بعد از پنجعلی او بی‌نظیر بود و در تایید صحبت‌های من دیدید که او حتی به تیم منتخب جهان بعد از جام جهانی دعوت شد پس این نشان می‌دهد انتخابات از روی احساسات بوده و در حق بازیکنانی مثل پاشازاده اجحاف شده است. من دیشب دیدم که فردوسی‌پور به کفاشیان گفت که رئیس فدراسیون یک شطرنج‌باز قهار است ولی من می‌گویم او خودش (فردوسی‌پور) یک شطرنج‌باز حرفه‌ای است چون مثلا برای انتخابات سه بازیکن استقلال را در فهرست می‌‌گذاشت و یک بازیکن را از پرسپولیس و عملا سه بازیکن استقلال را می‌سوزاند. البته درست است که رای‌ها با این اتفاق می‌شکست ولی به فردوسی‌پور خسته‌ نباشید می‌گویم و مدعی هستم که این انتخابات، انتخابات رسمی فوتبال ما نیست.