من همراه با برانکو برنامه طولانی مدت برای پرسپولیس دارم

علی اکبر طاهری در نشست خبری اظهار داشت: ابتدا به مناسبت ایام فاطمیه خدمت همه تسلیت می گویم. همان طور که گفته بودم قصد دارم هر از گاهی در نشست های خبری پاسخگوی سوالات شما خبرنگاران باشم و به خاطر قولی که قبلا داده بودم امروز این نشست را ترتیب دادیم. هدف از برگزاری این نشست رفع ابهام برای خبرنگاران و هواداران است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایطی که بر تیم حاکم است عمده بحثی که برای کار باشگاه به عنوان معضل اصلی از آن یاد می شود مسائل مادی است که مقداری از آنها را از طریق برانکو حل و فصل کردیم تا با بازیکنان تیم تعامل داشته باشیم و به جمع بندی خوبی هم رسیده ایم. دائم به فکر این موضوع بودیم که برای باشگاه درآمدزایی خوبی داشته باشیم. اگر نتوانیم این شرایط را رقم بزنیم روند تیم بزرگسالان مان دچار مشکل خواهد شد. 

سرپرست باشگاه پرسپولیس همچنین گفت: وقتی با باشگاه هواداری 3090 این موضوع را مطرح کردیم به توافقات اولیه دست یافتیم. ابتدا بحث عضویت هواداران در این باشگاه بود که هوادارانی که عضو این باشگاه شوند به نوعی عضو باشگاه پرسپولیس هم هستند و می توانند از خدمات آن استفاده کنند. آنها کارت خدمات می گیرند. از جوایز آن استفاده می کنند و با همان کارت می توانند به حساب های جاری و کارهای بانکی خود رسیدگی کنند. به طور مثال با همین کارت می توانند از فروشگاه های زنجیره ای خرید کنند. رستوران هایی که تحت قرارداد این باشگاه هواداری قرار دارند با ارائه این کارت تخفیف قابل توجهی به طرفداران پرسپولیس خواهند داد. اینها تنها بخشی از مزیت های کارت هواداری پرسپولیس است.

طاهری تاکید کرد: ما تصمیم داریم تا با همین کارت شرایطی برای ورود هواداران به ورزشگاه آزادی را فراهم کنیم. ما در چهار بازی که میزبان هستیم هواداران می توانند با این کارت رایگان وارد ورزشگاه شوند. البته این درباره بازی دربی صدق نمی کند. ما غیر از اینکه به فکر تیم فوتبال مان هستیم در نظر داریم تا خدمات ویژه ای هم به هواداران مان که چه در ورزشگاه و چه پای تلویزیون هستند ارائه کنیم.

وی افزود: نکته دیگر اینکه ما درصدد هستیم تا مخاطبین مان را از این طریق افزایش دهیم تا با گردش مالی اقتصادی هم نیازهای تیم تامین شود و هم نیازهای هواداران. مانند مواردی که عنوان شد به اضافه در اختیار گرفتن تیم فوتبال «ب» پرسپولیس، پرداخت معوقات بازیکنان تیم بزرگسال و همه اتفاقات خوب دیگری که در نهایت برای باشگاه پرسپولیس و هواداران آن است. ما در این سرمایه گذاری امیدوار هستیم تا با توسعه تفکر اقتصادی که پشت این کار است بتوانیم شرایط مالی باشگاه را به توازن و تعادل برسانیم.

طاهری گفت: قطعا با بهبود شرایط مالی وضعیت مالیاتی بازیکنان هم شرایط بهتری پیدا می کند. بخش اعظم مشکلات مالی باشگاه مربوط به مالیات های مالی سال های گذشته است که باید با درایت همه آنها حل و فصل شود. در همین راستا آنهایی که از قبل حکم برداشت پول از حساب ما را داشتند از حساب باشگاه پرسپولیس پول برداشت کردند. ما هم درصدد هستیم تا حق و حقوق باشگاه را به این مجموعه برگردانیم. متاسفانه شکایت هایی از قبل وجود داشته که منجر به چنین اتفاقاتی شده است.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم نسبت به این مسائل بی تفاوت باشیم شاکیان باشگاه و طلبکاران پرسپولیس می توانند با پیگیری شکایت هایشان از طریق فیفا و دادگاه عالی انضباطی آن ما را محکوم به کسر امتیاز کنند که این قطعا برای هواداران ما اتفاق خوبی نخواهد بود. به همین خاطر بخش اعظم هم و غم ما درآمدزایی و بالا بردن توان مالی باشگاه است تا در مواجهه با چنین مشکلاتی آنها را حل و فصل کنیم. باز هم به تازگی احکام جدیدی از سوی فیفا رسیده. همین حالا پرونده ای از فیفا داریم که خطر آن باشگاه را تهدید می کند.

وی افزود: امیدوارم هواداران که همیشه گفته ام سرمایه اصلی باشگاه هستند با درک این شرایط کمک کنند تا همان طور که آنها از پرسپولیس و تیم محبوب شان استفاده معنوی دارند ما هم بتوانیم خدمات ویژه ای را از طریق اسپانسرمان به آنها ارائه کنیم. این تعامل دو طرفه سود برد- برد برای هر دوی ماست. آنها به پرسپولیس کمک می کنند تا پرسپولیس دچار مشکل نشود و پرسپولیس هم در آرامش نتایجی را خواهد گرفت که هوادارانش می خواهند. انشاالله ما به کمک هم جلو برویم و بتوانیم همه مشکلات را پشت سر بگذاریم.

طاهری درباره شکایت 15 میلیارد تومانی از سوی شرکتی در دوبی گفت: پرسپولیس خیلی مظلوم واقع شده است. ما اقدامات لازم را در این باره انجام دادیم تا جلوی حکم این شکایت گرفته شود. درباره ماهیت این حکم باید بگویم در حال پیگیری از طریق مراجع ذیربط هستیم و از شما هم تقاضا می کنم که این موضوع ختم به خیر شود. 

سرپرست باشگاه پرسپولیس اذعان داشت: باید بگویم تا امروز مانع از کسر 18 امتیاز از پرسپولیس شده ایم اما کسی از آن خبر ندارد. دو پرونده را تا این لحظه با پرداخت پول متوقف کردیم. دو پرونده را هم به صورت تعامل با شاکی متوقف کردیم و یک پرونده هم هنوز باقی مانده است. به تازگی 12 پرونده دیگر هم برای ما باز شده که این خبر خوبی نیست. هر زمان بیکار می شوم بلافاصله ذهنم مشغول این مسائل می شود. با مسئول حقوقی باشگاه در این باره صحبت کرده ام و به هواداران قول می دهیم که اجازه ندهیم هرگز مشکلی از این بابت باشگاه را تهدید نکند.

طاهری درباره برانکو و برنامه بلندمدتش توضیح داد: ما برنامه بلندمدتی برای پرسپولیس داریم که برانکو در آن نقش موثری دارد. در این میان چیزی که ما را آزار می دهد مقطعی بودن برنامه هاست. در فصل 93-94، 94-95 و در فصل 95-96 باید برنامه های درستی داشته باشیم.گذشتگان پرسپولیس دارای مرام و مسلک ویژه ای بوده اند که باید کاری کنیم نوجوانان و نونهالان تازه وارد به این باشگاه رهرو آنها بشوند. داشتن برنامه بلند مدت کمک می کند تا به اهداف بزرگی دست پیدا کنیم.

وی افزود: قطعا حضور فرد کاملی همچون برانکو می تواند به ما این کمک را بدهد که در رسیدن به خواسته هایمان در این زمینه موفق باشیم.

طاهری در پاسخ به این سوال که حاشیه های تیم پرسپولیس و اینکه چرا دایی دایم علیه برانکو مصاحبه می کند و چطور باید جلوی این حاشیه ها گرفته شود گفت: فکر می کنم ظرف روزهای گذشته پاسخ این رفتارها را به نوعی داده ام. تماشاگران ما فهیم هستند و می دانند که بحث تعامل در فوتبال تا چه اندازه مهم است. در این باره با کادر فنی صحبت کردم و از آنها خواسته ام در همه چیز نظم داشته باشند. لزومی به پاسخگویی نیست. دیروز هم درباره صحبت های دایی از من سوال کردند و گفتم که نظر همه برای من محترم است. فقط نباید راجع به صحبت های افراد شیطنت رسانه ای صورت بگیرد. برانکو می ماند، برانکو نمی ماند. این سوالات تکراری است. 

وی افزود: خویشتن داری به ما کمک می کند تا کسی ضربه نخورد. ما رعایت کنیم طرف مقابل هم کمک می کند. ما جواب ندهیم طرف مقابل هم حرفی برای گفتن ندارد. 

طاهری درباره کمیته فنی و انضباطی گفت: ما یک آئین نامه انضباطی داریم که آن را با مشاوره گرفتن از افراد کاربلد تنظیم کرده ایم و با استفاده از تجارب جناب کاشانی آن را مدنظر قرارداده و کمیته انضباطی ما براساس همان آئین نامه عمل می کند. به تازگی بار دیگر آن را بازنگری کردیم و اصلاحاتی در آن به وجود آمد. 

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره مطالبات فعلی بازیکنان پرسپولیس که ظرف روزهای اخیر مطرح شده توضیح داد: در این باره باید بگویم من باید چند آمار به شما ارائه بدهم. در بخش مربیگری کادر ما از سال گذشته مانده اند و در پایان سال گذشته طبق قراردادشان پولشان را دریافت کرده اند و در فصل جاری تا این جا 60 درصد مطالبات شان پرداخت شده است. اما درباره بازیکنان برخی بالای 50 و برخی بیشتر پول دریافت کرده اند. البته هنوز تعدادی از بازیکنان طلب سال گذشته شان را نگرفته بودند که آن را هم داده ایم. البته پول یک نفر را پرداخت نکرده بودیم که اسمش را نمی برم. او پسر خوبی است. بازیکنانی که از قبل با ما بوده اند می دانند که پرداختی باشگاه پرسپولیس بد نبوده است. بازیکنان پرسپولیس همگی بااخلاق و خوب هستند.

وی افزود: ما با برانکو به ورزشگاه کاظمی رفتیم. از اتاق ها، چمن، رختکن و همه امکاناتش بازدید کردیم. آن روز من در باشگاه جلسه داشتم. همه بازیکنان به اینجا آمدند و درباره مسائل مالی با هم حرف زدیم. متوجه شدند که دریافتی بدی نداشتند.در آخر هم از آنها قول قهرمانی گرفتیم و همه با خوبی و خوشی رفتند. 

طاهری درباره اینکه چرا روزی که در تمرین اعتصاب صورت گرفت او اعلام کرد که چنین چیزی نبوده، توضیح داد: این چنین نیست که من صداقت نداشته باشم. سعی نکنید مرا به چالش بکشید. حتی اگر به من توهین شود من ناراحت نمی شوم. من گفتم اعتصاب نبوده، از طرفی هم نگفتم که کسی تمرین کرده است. من گفتم بچه ها وزنه زدند و بعد از تمرین سبک به باشگاه آمدند. متاسفانه طارمی با یکی، دو تن از خبرنگاران صحبت خوبی نکرده که البته به خاطر آن بعدا عذرخواهی هم کرده است. ممکن است گاهی بازیکن شرایط روحی مساعدی نداشته باشد. شاید این به خاطر مشکل خانوادگی طارمی بوده که عذرخواهی هم کرد. 

وی درباره جلسه روز گذشته اش با مهدی تاج درباره مطالبات پرسپولیس گفت: حق پخش موضوع جلسه دیروز ما نبود. قرار شد هیات رئیسه که متولی امر است دو نماینده از دو باشگاه استقلال و نفت هم آنجا باشند که آقایان توفیقی و قنبرزاده آمدند. البته بحث حق پخش نبود. میان خودمان صحبت هایی مطرح شد. در این ارتباط که بخشی از طلب باشگاه ها از سوی سازمان لیگ پرداخت شود. 

طاهری در ارتباط با موضوع برنامه بلندمدت و اینکه چه تضمینی وجود دارد که خودش در این باشگاه باشد تا این برنامه ها را ادامه دهد، گفت:هدف اصلی ما در پرسپولیس اجرایی شدن برنامه هاست. البته ما نقاط قوت مان را در این زمینه بیشتر خواهیم کرد. نقاط ضعف مان را از بین خواهیم برد. اما اینکه من تا چه زمانی اینجا هستم خدا می داند. شاید من فردا بمیرم. اما آنچه مهم است اجراشدن این برنامه هاست. چه من باشم چه نباشم برنامه ها باید اجرا شوند. پرسپولیس درصدد است تا از تعامل با رسانه ها در این زمینه بهترین تصمیم را بگیرد. من یک مجری هستم که باید برنامه های تعیین شده را اجرا کنم. دوام و قوام این برنامه ها به آینده ربط دارد.

وی دراین باره که آیا یک تیم مصری برانکو را می خواهد گفت:  پیشنهاد برای برانکو کم نیست. او خودش به من گفت که چند پیشنهاد در دست دارد. البته با هم تعامل داریم. هر زمان برانکو اعلام آمادگی کند ما قرارداد او را تمدید خواهیم کرد تا خیال هواداران راحت شود. 

طاهری اضافه کرد: در رابطه با تمدید قرارداد بازیکنان هم به ترتیب کارمان را شروع خواهیم کرد. ما در آینده ای نزدیک برای برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت برنامه های ویژه ای داریم که می خواهیم با تعامل کامل با برانکو این کار را انجام دهیم.

وی درباره ممنوع الخروجی اومانیا گفت: بعضی ها سرباز هستند و بعضی بحث مالیاتی دارند. ما کسی را ممنوع الخروج نکرده ایم و نخواهیم کرد.

طاهری همچنین درباره موضوع حق پخش گفت: سازمان لیگ مجری برگزاری مسابقات است. ما دوست داریم باشگاه داری به معنای واقعی را در ایران پیاده کنیم تا تعاریف باشگاه داری داشته باشیم. باشگاه ها مجری هستند و برای اجرایی کردن خواسته هایشان نیازمند دریافت حق و حقوقشان هستند. مهم است که مسئولان ذیربط در ارتباط با بحث فروش بلیت رعایت حال باشگاه ها را کنند. من در انگلیس دیدم که در منچستر تماشای یک بازی 15 پوند قیمت بلیت داشت و در یک بازی 400 پوند. این به معنی اهمیت باشگاه و برگزار کننده مسابقات آن است. 

وی افزود: مهدی تاج واقعا در حال زحمت کشیدن است. تعامل خوب فوتبال و نیروی انتظامی اتفاق قابل توجه است. درست است که من ورزشگاه ندارم ولی ورزشگاه آزادی را اجاره کرده ام وباید تبلیغات محیطی آن در اختیار من باشد. البته ما درصدد هستیم که کاری کنیم که ورزشگاه کاظمی را به دارایی های باشگاه پرسپولیس اضافه کنیم و مالک آن شویم. از بوفه تا آخرین نقطه ورزشگاه می تواند برای باشگاه درآمدزایی داشته باشد. دادن یک ساندویچ مجانی به هر هواداری که به ورزشگاه پرسپولیس بیاید از جمله کارهای تبلیغاتی است که می توان انجام داد. می توانیم کاری کنیم که افراد با خانواده شان به ورزشگاه بیایند. اما این می طلبد که من برگزارکننده مسابقه باشم. اما این وقتی جای دیگری باشد ما باید تابع باشیم. موضوع تبلیغات محیطی هم به این بر می گردد که چه کسی برگزارکننده بازی است.