ماجرای مشکوک خط زدن آرش برهانی

عادل فردوسی پور در برنامه نود تصمیم گرفت بهترین مهاجم نوک فوتبال ایران بعد از انقلاب را با نظر مستقیم مخاطبانش انتخاب کند تا رفته رفته تیم رویایی فوتبال ایران از دید این برنامه پربیننده تکمیل شود. نکته مهم این نظرسنجی برمی گشت به گزینه هایی که تهیه کننده و مجری برنامه نود برای نظرسنجی در نظر گرفته بود که به جرات می توان گفت چند نفر از لیست او جا مانده بودند.

 

حتی اگر فرض را بر این ادعای عادل بگیریم که گزینه ها به خاطر آمارهای گلزنی شان در تیم ملی و بعد باشگاهی انتخاب شده بودند کریم باوی و صمد مرفاوی دو بازیکن 10 گله در این نظرسنجی بودند و علی اصغر مدیر روستا با 9 گل در 32 بازی و رضا عنایتی با 8 گل زده در 29 بازی در این فهرست قرار داشتند. اما خبری از کریم انصاری فرد، آرش برهانی و حتی رضا قوچان نژاد که آمار گلزنی فوق العاده ای در بازی های اخیر تیم ملی داشت در بیم گزینه ها دیده نمی شد.

 

کریم انصاری‌فرد و آرش برهانی دو آقای گل لیگ برتر ایران در سال های گذشته که اتفاقا آمار بدی هم در بازی های ملی نداشتند در این لیست جای نگرفته بودند  در حالی که آنها در تاریخ لیگ برتر از لحاظ گلزنی، جزو بهترین‌ها هستند.اگر ملاک بازی‌های ملی و تعداد گل زده باشد هم مشخص نیست چرا عادل بازیکنانی مثل عنایتی، مدیرروستا،باوی و مرفاوی را در این فهرست قرار داد اما خبری از انصاری فرد یا برهانی نبود.

 

سوای از این دو بازیکن که هنوز هم  می توانند آمارهای گلزنی شان را بیشتر کنند رضا قوچان نژاد هم می توانست یکی از کاندیداها باشد چون در این مدت کوتاه از حضورش در تیم ملی هم آمار گلزنی فوق العاده ای داشته هم گل های حساس و سرنوشت سازی برای فوتبال ملی ایران به ثمررسانده که این گل ها قابل مقایسه با هیچ کدام از گل های برخی گزینه های قرار گرفته در لیست عادل نبود. همان گل گوچی به کره جنوبی در بازی آخر مقدماتی جام جهانی که ایران را مسافر برزیل کرد می توانست بهترین دلیل برای قرار گرفتن نام این بازیکن رد لیست بهترین مهاجمان نوک فوتبال ایران باشد.

 

این در حالی است که عملکرد برخی از گزینه های نود از انصاری فرد ، برهانی و قوچان نژاد بهتر نبود چون انصاری‌فرد در 48 بازی ملی 10 گل به ثمر رسانده و برهانی هم در 37 بازی 10 گل زده ضمن این که گوچی هم در 23 بازی 18 گل برای ایران به ثمررسانده است.این بازیکنان حداقل از لحاظ آمار گل در رده ملی و باشگاهی کارنامه خوبی دارند.کریم در لیگ ایران 80 گل به ثمر رسانده و دو بار هم آقای گل شد ،برهانی هم که رکوردی فوق‌العاده دارد و دومین گلزن برتر تاریخ لیگ برتر است و قوچان نژاد هم سال ها در فوتبال اروپا بازی کرده و آمار گلزنی فوق العاده ای به ثبت رسانده است به همین خاطر آنها می توانستند در بین گزینه‌های نود باشند ولی گویا از چشمان عادل دور ماندند تا کمی در حق شان بی انصافی شود.