دایی که پرسپولیس را به مقصد قطر ترک کرده بود، قبل از شروع مسابقات مقدماتی جام جهانی 1998 با آرمنیا بیلفد آلمان قرارداد امضا کرد. او در مصاحبه ای درباره این قرارداد و همچنین حضور در فوتبال قطر توضیحاتی داد که گزیده هایی از آن را با هم می خوانیم. از نکات جالب این مصاحبه بخشی است که دایی می گوید پس از حضور در آرمنیا به پرسپولیس بازمی گردد و تا آخر دوران ورزشی خود در این تیم می ماند! اتفاقی که هرگز رخ نداد و دایی تا پایان عمر فوتبالی  فقط یک فصل در پرسپولیس بازی کرد!

 

برای چه مدت با تیم «آرمینیا بیلفلد» قرارداد بسته ای؟

طبق قانون فوتبال حرفه ای برای دو سال با این تیم قرارداد بسته ام.

 

*مبلغ پیش پرداختی از سوی این باشگاه چه میزان بوده است؟

هیچ پیش پرداختی از این تیم نگرفته ام و قرار است تنها حقوقی ماهانه از این تیم دریافت کنم. جا دارد کلیه شایعاتی را که مبنی به دریافت مبلغی سنگین از سوی من به گوش می رسد تکذیب کنم. من تنها برای پیشرفت و موفقیت بیشتر در ورزش و همچنین آشنایی با فوتبال حرفه ای به آلمان سفر خواهم کرد.

 

*از تیم «ارمینیا بیلفلد» بگو!

این تیم در فصل جاری مسابقات بوندس لیگا تیمی که متوسط بود که به نتاجی نسبتا خوب نیز دست یافت. این تیم در فصل بعدی مسابقات دسته اول بوندس لیگا نیز حضور خواهم داشت. امیدوارم با حضور من و کریم در ارمینیابیلفلد این تیم در سال جاری نتایجی بهتر از گذشته دست پیدا کند.

 

*فکر می کنی بتوانی همانگونه که خود را در فوتبال آسیا مطرح کردی در آلمان نیز بدرخشی؟

تمام سعی من این است که به عنوان یک ایرانی از اعتبار و ارزش فوتبال کشورمان دفاع کنم  قدرت فوتبال ایران را به اروپایی ها نشان دهم.

 

*تا چند روز دیگر باید در برابر حریفان خود صعود از مرحله نخست بازی های مقدماتی جام جهانی به میدان بروید؟ از وضعیت تیم ملی بگو.

تیم ملی در شرایط آرمانی به سر می برد و مربیان همه تلاش و کوشش خود را صرف هرچه قوی تر کردن تیم کرده اند. بازیکنان نیز با انگیزه های فراوان و با روحیه ای بسیار خوب تصمیم به مقابله با حریفان دارند.تمرینات نشان دهنده عزم جزم بچه ها برای کسب موفقیت مجدد است. ما نباید حریفان خود را در این گروه دست کم بگیریم و در رویارویی با هر یک از آنها تنها باید به پیروزی و کسب سه امتیاز از آنها تنها باید به پیروزی و کسب سه امتیاز بیندیشیم تا کار صعود خود را در سوریه یکسره کنیم.

 

*فکر می کنی تیم ملی کشورمان به انتظار بیست ساله پایان می دهد و جواز حضور درجام جهانی را به دست می آورد؟

ما دیگر نباید اجازه دهیم که اتفاقات تلخ مسابقات مقدماتی جام جهانی 1993 قطر رخ دهد. در آن زمان نیز لایق حضور در جام جهانی بودیم اما اتفاقات غیرمنتظره ما را از رسیدن به این مهم محروم کرد. این بار می خواهیم با عزمی راسخ طلسم بیست ساله را بشکنیم و راهی فرانسه شویم. تیم ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه است و از مربیان دلسوز و کارآمدی نیز بهره مند است و از این عوامی می توانند باعث صعود تیم ملی به مسابقات نهایی جام جهانی شوند.

 

*آقای گل بازی های قطر چه کسی شد؟

در جام دوری مبارک مصطفی با 11 گل آقای گل شد و من با 10 گل دوم شدم.

 

*آیا خاطره تلخی هم از حضور در تیم السد داری؟

همان اول که به این تیم پیوستم مچ پایم پیچید و به همین دلیل مدتی پایم را در گچ فرو بردم. بدین ترتیب نتوانستم در جام شیخ جاسم تیم السد را یاری دهم.

 

*وضعیت داوری در فوتبال قطر چگونه است؟

وضعیت داوری ها برخلاف کیفیت بالای بازی های باشگاهی قطر، بسیار ضعیف است. فقط داوران قطری خوب اخراج می کنند.

 

*آیا به جز تو و افشین بازیکنان خارجی دیگر نیز در فوتبال قطر حضور داشتند؟

بله. چند بازیکن برزیلی، دو ملی پوش غنایی، پنج ملی پوش سنگالی و دو فوتبالیست آلمانی و یک بازیکن مراکشی در فوتبال قطر حضور داشتند. در تیم ما نیز ابتدا یک بازیکن غنایی که در لیگ دسته دوم آلمان بازی می کرد حضور داشت، که وی در اوایل فصل تیم السد را ترک کرد. در اخر فصل مسئولان باشگاه یک مهاجم مراکشی از تیم الهلال گرفتند.

 

*برخورد قطری ها با شما چگونه بود؟

برخورد مسئولین تیم السد با من و افشین بسیار خوب بود. آنها از بازی ما رضایت کامل داشتند و مصر بودند که با آنها تجدید قرارداد کنیم. مردم قطر نیز برای ما احترام خاصی قائل بودند.

 

*وضعیت تو در حال حاضر چگونه است؟

در حال حاضر از نظر بدنی و روحی در وضعیت خوبی به سر می برم.

 

*پس از اتمام قراردادت با تیم ارمینیابیلفلد آیا به پیروزی بر می گردی؟

بله. پس از اتمام قراردادم دیگر در تیم های خارجی توپ نخواهم زد و تا پایان عمر فوتبالم در خدمت پیروزی خواهم بود.