حسین آل اسحاق در مورد مشکلات شدید مالی باشگاه و همچنین انتقاداتی که کادرفنی و بازیکنان در این خصوص دارند، گفت: پیش از هر چیز دوباره درگذشت نابهنگام اکبردارستانی عزیز که شوک بزرگی به همه ما وارد کرد را به خانواده محترم وی و جامعه ورزش بویژه فوتبال تسلیت می‌گویم. دارستانی برای همیشه در ذهن و قلب نفتی‌ها باقی می‌ماند. هنوز هم رفتن او را باور نکرده‌ایم.

وی افزود: باشگاه نفت باشگاهی با سابقه چندین ساله است که طی سالیان اخیر با تلاش همه اعضای مجموعه و تیم توانسته جایگاه متاسبی برای خود در فوتبال ایران بدست آورد.

مشاور حقوقی و بازرس قانونی باشگاه نفت تهران تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر باشگاه دچار مشکلات شدبد مالی شده‌ اتفاقی که باید در پیش از آغاز فصل می‌افتاد چون پیش از این که رقابت‌های لیگ پانزدهم آغاز شود بودجه مالی باشگاه تدوین و توسط مراجع ذیصلاح تاییدو به تصویب مدیرعامل محترم شرکت ملی نفت ایران به عنوان مالک حقوقی باشگاه رسیده و بر این اساس کمیته منتخب هیئت امنا اقدام به انعقاد قرارداد با بازیکنان و عوامل تیم کرده است.

وی ادامه داد: بنابراین قراردادهایی که به امضا رسیده به پشتوانه این بودجه و تعهد مدیریت شرکت ملی نفت ایران بوده است. در حال حاضر متاسفانه افرادی که تعهد این بودجه را بر عهده گرفته‌اند تا امروز به هر دلیلی به تعهدات خود عمل نکرده‌اند که نتیجه‌ آن را شاهد هستیم.

آل اسحاق تاکید کرد: به خاطر شرایط فعلی، ما یکی از مربیان متعهد و دلسوز خود را به دلیل فشار و استرس زیاد از دست دادیم و در حال حاضر نیز فشار زیادی به مجموعه باشگاه،بویژه مدیرعامل، کادر فنی و بازیکنان وارد می‌شود که امیدواریم شاهد تکرار موضوعی مشابه آنچه برای دارستانی عزیز اتفاق افتاد نباشیم. تعهدات زیادی به دلیل مطالبات مالی بازیکنان تهیه هتل، گرفتن بلیت هواپیما و حتی غذای بازیکنان ایجاد شده که عمل کردن به آن در شرایط فعلی بدون رسیدن بودجه و پشتیبانی لازم بسیار سخت بوده و حتی می‌توان گفت امکان پذیر نیست به طوری که برخی از بازیکنان ما که در خوابگاه سکونت دارند حتی از تهیه ناهار و شام خود نیز عاجز مانده‌اند.

مشاور حقوقی باشگاه نفت تهران اعلام کرد: کادر فنی و بازیکنان نفت تا اینجا با مردانگی کار کرده و بسیار صبوری کردند تا تیم را به اینجا رساندند. آنها کار بزرگی تا به امروز انجام دادند چون اگر خودم به شخصه به جای آنها بودم این کار را نمی‌کردم، می‌توان گفت در شرایط فعلی مدیرعامل، کادر فنی و بازیکنان نفت تیم را روی دوش خود می‌کشند اما نباید از این موضوع غافل شویم که دیگر ظرفیت‌های آنها پر شده است. شب عید است و کادر فنی و بازیکنان دیگر پولی ندارند.

وی اعلام کرد:امیدوارم این فشارها باعث نشود تا یکی دیگر از عزیزانمان را نیز به دلیل فشار و استرس زیاد از دست بدهیم. مدیرعامل، کادر فنی و بازیکنان تا جایی می‌توانند این همه فشار را تحمل کنند. ما همه در باشگاه نفت همدل و در کنار هم هستیم نه روبروی یکدیگر.

عضو منتخب هیئت امنای باشگاه نفت در جذب بازیکن گفت: متاسفانه تا به امروز شاهد حضور هیچ یک از کسانی که پیش از آغاز فصل این بودجه را متعهد شده و امضا کرده‌اند در کنار تیم نیستیم حتی از هیئت امنا هم کسی حضور ندارد تا در کنار ما بوده و با حمایت‌های خود باعث دلگرمی همه ما شوند.

وی خاطر نشان کرد: مدیران ارشد باشگاه اگر می‌خواهند تیم‌داری نکنند مشکلی نیست، اما باید در قبال تعهداتی که ایجاد کرده‌ایم هم شرعا و هم قانونا پاسخگو باشند. نمی‌شود شمافردی را استخدام کنید و در میانه راه به او بگویید پولی ندارم تا به شما بدهم. اگر کادر فنی، بازیکنان و سایر عوامل تیم و باشگاه قراردادی را امضا کرده‌اند به واسطه خوش‌قولی و خوش‌حسابی مسئولان باشگاه در سنوات گذشته بوده است. آنهایی که این تعهدات را قبول کرده و امضا کرده‌اند حالا باید به تعهداتشان پایبند باشند تا شرایط دیگر بدتر از این نشود. همه ما شرعا و قانونا در قبال تعهدات باشگاه مسئول هستیم.

آل اسحاق تاکید کرد: این که الان بگوییم در شرح وظایف ما ورزش و فوتبال جایی ندارد حرف درستی نیست، این موضوع باید قبل از اینکه تعهدی ایجاد شود و پیش از شروع فصل اعلام می‌شد تا هر یک از عوامل باشگاه و تیم برای آینده خود برنامه‌ریزی و تعیین تکلیف می کردند چون با این شرایط شاید باشگاه منحل شده و این موضوع تبعات بین‌المللی و داخلی برای مدیران ارشدی داشته باشد که این تعهدات را پذیرفته و امضا کرده‌اند.

مشاور حقوقی باشگاه نفت تهران اعلام کرد: اگر امکان تزریق پول نیست می‌توان از طریق تدبیر و راه‌های قانونی نتایج خوبی را در این زمینه به دست آورد، کاری که باشگاه‌هایی همچون سپاهان، ذوب‌آهن، فولاد، پیکان و ... انجام می‌دهند، لازمه این کار کمی تدبیر و وقت گذاشتن است.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در طی دو روز گذشته شاهد اظهارات تاسف برانگیزی بوده‌ایم چون هر یک از مسئولان باشگاه همه تلاش خود را می‌کنند تا باری را از روی مشکلات فعلی بردارند. متاسفانه شاهد برخی از بی‌مهری‌ها در خصوص مدیرعامل باشگاه بوده‌ایم چون‌اطلاع دارم که در برخی مواقع او حتی از جیب شخصی خود برای باشگاه هزینه می‌کرد در حالی که بعضی‌ها سر پیکان انتقادات را به سمت وی گرفته‌اند. قنبرزاده پس از شنیدن درگذشت مرحوم دارستانی بلاافاصله در بیمارستان حضور پیدا کرد و تا پاسی از شب در بیمارستان ماند، فردای آن روز نیز به منزل مربی فقید نفت رفت تا بالافاصله شخصا پیگیر کارهای مربوط به بیمه آن مرحوم شود. اینها در حالی است که خود او به تازگی داغدار از دست دادن خواهرزاده جوان خود بوده و قرار بود در مراسم وی در شهرستان حضور پیدا کند. در حال حاضر همه هم و غم او و سایر مسئولان باشگاه پی‌گیری حل مشکلات تیم است. همه در مجموعه نفت در یک راستا حرکت می‌کنیم، نه در تضاد با یکدیگر تا به اهداف مشترک خود دست پیدا کنیم.