محمد جواد ظریف در گفت و گو با برنامه دید در شب درباره اینکه در برنامه 90 چه گفته بود که پخش نشد اظهار داشت:از خودشان سوال کنید که چه گفتم.حرف هایی که با فردوسی پور زدم در بحث سیاست همدلی و همزبانی مقام معظم رهبری بود.

وی ادامه داد:فردوسی پور مدت ها بود محبت داشت درخواست مصاحبه داده بود.قبل از به نتیجه رسیدن برجام درخواست مصاحبه داشت.او ماشالله آدم پیگیری هست و هفته ای یکی،دو بار اس ام اس می زد.بالاخره ما در یک مقطعی گفتیم این مصاحبه را انجام بدهیم.من نمی دانستم این مصاحبه برای شب یلداست.این اتفاقی شد.صبح روز سه شنبه ای آمد و گفت بگو این برنامه قرار است شب یلدا پخش شود.آن زمان من فهمیدم این برنامه برای شب یلداست.برخی ذهن توطئه گرایی دارند.این تئوری توطئه ما را بیچاره کرده است.فکر می کردند که من قطعات را کنار هم گذاشته بودم که در شب یلدا که بیننده زیاد است صحبت کنیم تا من استفاده انتخاباتی کنم.من را چه به انتخابات؟

وزیر امور خارجه درباره اینکه آیا از پخش نشدن مصاحبه ناراحت شد گفت:من ناراحت شدم.قبل از مصاحبه فردوسی پور را به دفتر دعوت کردم.مصاحبه در سالن آینه انجام شد.به او گفتم احساس خوبی ندارم چون ممکن است برخی دوستان فکر کنند من دنبال کار دیگری هستم.فردوسی پور گفت مشکلی نیست و باید این مصاحبه انجام شود.قول داده بودند و بعد پخش نشد.

وی ادامه داد:دلایل عدم پخش مصاحبه دلایل بدی بود.گفتند از شبکه درخواست نشده بود هیچ وقت از شبکه درخواستی صورت نمی گیرد.برای یک برنامه تهیه کننده و مجری تماس می گیرند.این رسم ها را نداریم.اخیرا که با من تماس می گیرند به شوخی می گویم بگویید رییس تماس بگیرد.

ظریف درباره اینکه آیا از صدا و سیما دلخور است گفت:چرا واقعا دلخورم.از نحوه انعکاس اخبار در صدا و سیما گلایه دارم.می گویم چرا دنبال اخبار منفی می روید؟