صف آرایی ارتش سرخ پرسپولیس دربرابر ژنرال

هفته بیست‌ودوم لیگ برتر با برگزاری دیدار تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا فردا (یکشنبه) به پایان می‌رسد که البته دیدارهای بسیار حساس و مهمی هم پیش‌روست. جایی که نفت تهران و ذوب‌آهن به مصاف هم می‌روند، سپاهان رو در روی صبا قرار می‌گیرد و پرسپولیس و تراکتورسازی در تهران دوئل دارند.

نفت تهران - ذوب‌آهن اصفهان

با درگذشت علی‌اکبر دارستانی، مربی بدنساز نفت تهران، این تیم با شوک بزرگی مواجه شد. حالا نفتی‌ها در چنین شرایطی باید به مصاف ذوب‌آهن اصفهان بروند؛ ذوب‌آهنی که با یک پیروزی و یک تساوی مقابل لخویا در لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌شود تا دیدارهای لیگ برتر را ادامه بدهد تا بلکه با کسب سه امتیاز دیدار مقابل نفت همچنان بین مدعیان قهرمانی باقی بماند.

ذوب‌آهن اوایل سال 94 نفت را در تهران شکست داد و قهرمان جام حذفی شد و این بار هم امید زیادی به شکست این تیم دارد، اما شاید شرایط متفاوت با گذشته باشد. نفتی که مانند فصل گذشته این فصل نتوانسته نتایج خوبی کسب کند، در بازی‌های اخیر به خوبی امتیاز گرفته و حالا تا رده ششم جدول بالا آماده است. شاگردان علیرضا منصوریان با 32 امتیاز، در فاصله دو امتیازی با ذوب‌آهن قرار دارند و مطمئناً این بازی می‌تواند فرصت خوبی برای نفت باشد. تیمی که شاید نیاز به کسب پیروزی دارد تا هم نتایج منفی نیم فصل اول را از یاد ببرد و هم به نوعی با پیروزی مقابل ذوب‌آهن روح مربی فقیدش را شاد کند.

سپاهان اصفهان - صبای قم

سپاهان این فصل شگفتی‌ساز بوده، البته شگفتی فقط این نیست که تیمی خوب امتیاز بگیرد، بلکه این بار کاملاً برعکس است. برای تیمی که پرافتخارترین تیم لیگ برتر است و همیشه جزو مدعیان قهرمانی بوده، کسب نتایج ضعیف یک نوع شگفتی محسوب می‌شود. سپاهان در لیگ برتر نتوانسته نتایجی که باید را کسب کند و با 25 امتیاز در رتبه یازدهم جدول قرار دارد.

نباید فراموش کرد که فاصله مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر تا مرز سقوط فقط پنج امتیاز است و این شرایط اصلاً نمی‌تواند برای طلایی‌پوشان اصفهانی نتیجه مناسب یا حتی متوسط باشد. تیمی که این هفته از لیگ قهرمانان بازگشته و نتیجه آن هم یک پیروزی خانگی و یک شکست در دبی مقابل النصر امارات بوده است.

استیماچ و شاگردانش باید در این شرایط مقابل صبای قم قرار بگیرند. تیمی که با علی دایی شاید شگفتی‌ساز نبوده، اما توانسته نتایج قابل قبولی کسب کند و مطمئناً در هفته‌های رو به پایان لیگ هم به دنبال کسب سهمیه آسیایی خواهد بود. شاید حضور علی دایی در اصفهان و مقابل سپاهان با خاطره دیدار جنجالی پرسپولیس و سپاهان کمی این بازی را برای سرمربی صبای قم حساس کند.

پرسپولیس - تراکتورسازی تبریز

برانکو ایوانکوویچ اگر واقعاً می‌خواهد تیمش را قهرمان کند، نباید در خانه امتیازی از دست بدهد. آن هم مقابل تیم‌هایی که خودشان را مدعی قهرمانی می‌دانند و با شکست یا توقف پرسپولیس یک قدم به قهرمانی نزدیک خواهند شد. این هفته پرسپولیس با یکی از همین تیم‌ها باید رو در رو شود. تراکتورسازی؛ تیمی که در نیم فصل اول نتایج لازم را کسب نکرد، اما حالا با امیر قلعه‌نویی اوج گرفته و می‌خواهد در هفته‌های باقی مانده به جمع مدعیان قهرمانی بپیوندد.

دو تیم سرخپوش لیگ برتر فردا در ورزشگاه آزادی جنگ قهرمانی دارند و مطمئناً با بازی‌های زیبایی که پرسپولیس به نمایش می‌گذارد و البته بازی زیبایی که این روزها از تراکتورسازی می‌بینیم، بازی این دو تیم تماشایی خواهد شد.

تراکتورسازی در حال حاضر با 31 امتیاز در رده هفتم جدول است و پرسپولیس هم 35 امتیازی و سوم است. شاگردان برانکو ایوانکوویچ در حال حاضر ذوب‌آهن و نفت را هم دنبال خود می‌بینند و در صورتی که نتوانند در این بازی به پیروزی برسند، قطعاً از قهرمانی دور می‌شوند. از یک طرف فاصله آنها با استقلال 42امتیازی که اکنون صدرنشین است بیشتر شده و از سوی دیگر رقیبان بیشتری را نزدیک خود می‌بینند که این مسئله باعث می‌شود پرسپولیس در رسیدن به هدف خود دچار مشکل شود.

نتایج و برنامه کامل بازی‌های هفته بیست‌ودوم لیگ برتر به شرح زیر است:

پنجشنبه - 13 اسفندماه 94

استقلال خوزستان 2 - سیاه‌جامگان مشهد یک

گل‌ها: موسی کولیبالی (26) و پیمان شیرزادی (63) برای استقلال خوزستان و سعید واسعی (78) برای سیاه‌جامگان

جمعه - 14 اسفندماه 94

راه‌آهن صفر - استقلال یک

گل: محسن فروزان (1+45) گل به خودی

پدیده خراسان - ملوان بندرانزلی

گل: یونس شاکری (70)

اخراج: احمد آل نعمه (4+90) از پدیده

فولاد خوزستان یک - سایپا صفر

گل: اکبر ایمانی (85 - پنالتی)

شنبه - 15 اسفندماه 94

گسترش فولاد تبریز - استقلال اهواز، ساعت 15، ورزشگاه اختصاصی گسترش فولاد

یکشنبه - 16 اسفندماه 94

نفت تهران - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 15:30، ورزشگاه تختی تهران

سپاهان اصفهان - صبای قم، ساعت 17:30، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

پرسپولیس - تراکتورسازی تبریز، ساعت 17:30، ورزشگاه آزادی تهران