مهرداد کفشگری را باید یکی از بی حاشیه ترین بازیکنان پرسپولیس دانست. او علی‌رغم نیمکت‌نشینی بسیار زیاد در پرسپولیس هرگز در این باره هیچ صحبتی نکرده و البته در حالی که نیم‌فصل بسیاری فکر می کردند او با توجه به پیشنهاداتی که دارد حتما پرسپولیس را ترک می‌کند. او در میان سرخپوشان ماند و برای حضور در ترکیب همچنان با روحیه تلاش می کند.

 

چند روز پیش خبر پیشنهاد یک باشگاه تایلندی به او مطرح شد اما مشخص شد به او پیشنهاد مبلغ 300000  دلار (سیصد هزار دلار) برای یک فصل  داده شده.

 

کفشگری در رابطه با مسائل مختلف صحبت کرد که در ادامه می توانید حرف های وی را بخوانید:‌

 

*‌‌ آقای کفشگری از پیشنهاد خوب تایلندی ها آغاز کنیم. جواب شما چیست؟‌

- در حال حاضر نمی خواهم به این پیشنهادات فکر کنم. من فعلا تصمیم دارم در پرسپولیس بازی کنم. حتی تیم‌های دیگری هم که من را می‌خواستند اما من تصمیم خود را گرفته ام. من و سایر بچه ها به هادی نوروزی قول داده ایم که امسال جام قهرمانی را بالای سرمان می‌بریم. شاید در سال آینده اتفاقات دیگری رخ بدهد اما تا پایان فصل در پرسپولیس قطعا می‌مانم.

 

* ‌در نیم‌فصل پیشنهادات زیادی داشتی اما گفته می شود برای ماندنت با برانکو جلسه داشته‌ای؟

- فکر نمی کنم مربی ای مانند برانکو بخواهد در خصوص تیمش به حرف کسی گوش کند. او وقتی بگوید به یک بازیکن بازی می دهم قطعا این کار را انجام می دهد. او حق دارد به ترکیب تیم برنده دست نمی‌زند و من هم جای او بودم این کار را می‌کردم. به غیر از من چند بازیکن دیگر نیز روی نیمکت ذخیره ها هستند و منتظر هستند تا به زمین بروند. برانکو آنقدر حرفه ای هست که به بازیکنی قول ندهد که در ترکیب تیمی که او سرمربی آن است فیکس بازی کند. در پرسپولیس برای رفتن به زمین رقابت وجود دارد و ما همگی تمام سعی خود را می‌کنیم. به هر حال من به شخصه به نیمکت‌نشینی اعتراض ندارم.

 

* ‌در پرسپولیس با چه بازیکنی نزدیک تر هستی؟‌

- با کمال کامیابی نیا و احمد نوراللهی که در اصل هم پستی من هم هستند رابطه خوبی دارم و حتی رابطه من با آنها از سایر بازیکنان بهتر است.

 

* ‌وضعیت پرسپولیس چطور است؟‌

- خوشبختانه تمامی تیم با جدیت در حال تمرین هستند. ما فقط به هدفمان در لیگ فکر می کنیم و برای آن هم با تمام وجود می‌جنگیم و البته کاملا متحد و یکدل هستیم.

 

* عده ای می گویند در پرسپولیس دو دستگی وجود دارد؟‌

- بله عده ای به دنبال حاشیه درست کردن برای پرسپولیس هستند. این افراد می خواهند پرسپولیس نتیجه نگیرد. در پرسپولیس هر اتفاقی که رخ می دهد بر اساس یک تصمیم جمعی است. همه می دانند هفته قبل یک سوءتفاهم در تمرین پیش آمد که اسم آن را نمی توان اعتصاب گذاشت. در این میان متاسفانه برخی شیطنت کردند و حاشیه های زیادی در برخی رسانه علیه تیم درست کردند و بازیکنانی مانند طارمی و مسلمان را مقصر جلوه دادند. به هر حال باید بگویم ما به چنین رفتارهایی عادت کرده ایم و وقتی این رفتارها را می‌بینیم مصمم تر هم می‌شویم.

 

* شانس قهرمانی پرسپولیس چقدر است؟‌

- خیلی زیاد. این حرف من نیست. همه کارشناسان پرسپولیس را یکی از مدعیان اصلی قهرمانی می‌دانند. این پرسپولیس پتانسیل و توانایی قهرمانی را دارد و به احتمال فراوان به آن دست پیدا خواهد کرد به امید خدا.

 

* بازی با تراکتور سازی را چگونه می‌بینی؟

- پرسپولیس 9 بازی دارد که یکی از دیگری مهم تر است و تمامی آنها برای ما حکم فینال را دارند و همانگونه که می دانید هیچ فینالی بازی ساده ای نیست. تراکتور تیم بسیار خوبی است که به هیچ وجه نباید به جایگاه آن در جدول توجه کرد. این تیم در نیم‌فصل  بسیار قوی تر شده و در آسیا هم اگر چه در گروه سختی قرار دارد اما می تواند از گروهش صعود کند. ما یکشنبه مقابل این تیم بازی سختی داریم اما فقط برای کسب سه امتیاز به زمین می‌رویم. قطعا با حضور هواداران وحمایت آنها به این مهم دست پیدا می‌کنیم. ما چند امتیاز با صدر جدول فاصله داریم که با توجه به بازی رو در رویی که با استقلال داریم می توانیم آن را جبران کنیم.

 

* ‌در پایان صحبت خاصی دارید‌؟

- از همه هواداران که همواره به ما لطف دارند تشکر می‌کنم و به عنوان عضو کوچکی از خانواده پرسپولیس از آنها می خواهم مانند همیشه از ما حمایت کنند.