مهرداد کفشگری مدت‌هاست برای پرسپولیس بازی نکرده و با آمادگی کامل منتظر فرصتی است تا توانمندی خود را نشان بدهد...

 

می‌گویند قید پیشنهاد خوب یک باشگاه تایلندی و مبلغ 350 هزار دلاری را زده‌ای؟

شاید باور نکنید اما وقتی این پیشنهاد به من رسید فکر نکرده آن را رد کردم البته نه به خاطر پول بلکه منظورم اهداف دیگری بودند که باعث شد من فکر نکرده قید پیشنهاد تیم تایلندی را بزنم.

چه اهدافی؟

تنها هدف این فصلم قهرمانی با پرسپولیس است.

هنوز هم برانکو از تو استفاده نمی‌کند. شاید بهتر بود می‌رفتی!

فوتبال سلیقه‌ای است. درست است که فعلاً بازی نمی‌کنم اما این دلیل نمی‌شود که بگویم در تفکرات برانکو هیچ جایی ندارم. تز مربیگری برانکو هم این است که وقتی ترکیب اصلی‌اش را پیدا می‌کند، خیلی سخت به آن دست می‌زند که البته این موضوع هم کاملاً طبیعی است.

در غیاب کامیابی‌نیا مقابل تراکتور بازی می‌کنی؟

من تلاش خودم را در هر حالتی انجام می‌دهم. در هفته قبل هم همین طور بود حالا دیگر تصمیم با برانکوست. در هر تیم 25 بازیکن حضور دارند و مربی هم فقط می‌تواند 11 بازیکن را به زمین بفرستد. من به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای یاد گرفته‌ام که باید تلاش کنم و در هر حالتی از تلاش کردن ناامید و دلسرد نشوم.

با تیم تراکتوری بازی دارید که در دو بازی اخیرش مقابل الجزیره پیروز شده و در اوج است!

به نظرم تراکتور یک جور‌هایی متحول شده و شبیه پرسپولیس بازی می‌کند یعنی تاکتیک‌‌هایشان شبیه ماست از پرس کردن در تمام نقاط زمین و فوتبال هجومی، این یعنی کار سختی در پیش داریم.

خوب می‌دانی که اگر در یکی، دو بازی دیگرتان امتیاز از دست بدهید باید با قهرمانی خداحافظی کنید؟

بله من هم معتقدم این دو بازی قبل از عید در سرنوشت قهرمانی ما خیلی حائز اهمیت است اما یادتان نرود قرعه ما نسبت به سایر مدعیان بهتر است.

شنیدیم برانکو گفته شلغم نخورید و بعد از تمرین جوجه کباب و شیشلیک بخورید؟!

برانکو اصلاً حرفی راجع به جوجه‌کباب یا شلغم نزده و این حرف‌ها اصلاً درست نیست. من نمی‌گویم کسی از تیم ما این مسائل را انتقال می‌دهد و جاسوس داریم اما چطور می‌شود مو به موی حرف‌های ما به سایت‌ها و روزنامه‌ها می‌رسد و من واقعاً از این موضوع شاخ درمی‌آورم. باشگاه باید خیلی جدی این موضوع را پیگیری کند به خصوص که لابه‌لای حرف‌ها، دروغ هم از قول مربی و بازیکن منتشر می‌کنند و مردم هم باور خواهند کرد. خیلی عجیب است که ما در یک گوشه زمین و خیلی با فاصله از خبرنگاران و عکاسان با یکدیگر حرف‌های خصوصی رد و بدل می‌کنیم اما بازهم شاهدیم این حرف‌ها عیناً در منابع خبری آمده و منعکس شده!

خب این یعنی جاسوس از بین خودتان است دیگر!

بله دقیقاً حرف درستی زدید. الان ما در کورس قهرمانی هستیم و مردم بعد از چند سال به تیم‌شان امید قهرمانی دارند و ما هم نباید این امید را از آنها بگیریم و این حاشیه‌ها می‌تواند به تیم لطمه بدی بزند.

راستی از فامیلت بهداد سلیمی چه خبر؟ به المپیک می‌رسد؟

بهداد یک وزنه‌بردار و ورزشکار حرفه‌ای است و من به پشت‌کار و موفقیتش ایمان دارم و حتی به خودش هم گفتم که تو می‌توانی در المپیک دوباره مدال بیاوری.