منصوریان: قطعا از داوری متضرر شدیم

علیرضا منصوریان پس از شکست یک بر صفر نفت مقابل ذوب‌آهن اظهار داشت: به تیم ذوب‌آهن تبریک می‌گویم، اگر بخواهیم در مورد دراختیار داشتن توپ و میدان صحبت کنیم، باید بگوییم که بازی کاملاً مخصوصاً در نیمه دوم در اختیار ما بود و بازی یکطرفه‌ای را شاهد بودیم. تیم حریف در نیمه دوم کاملاً به لاک دفاعی رفته بود.

وی ادامه داد: به بازیکنانم گفته بودم که امیدوارم در این دیدار موقعیت‌سوزی‌ نداشته باشیم، اما متأسفانه این اتفاق رخ داد. بازی خیلی خوبی را به نمایش گذاشتیم، اما برخلاف جریان بازی در نیمه اول گل خوردیم. ما در 45 دقیقه اول می‌توانستیم به دو گل برسیم. طبیعی بود که در نیمه دوم به نفرات مالک توپمان اضافه کنیم.

سرمربی نفت یادآور شد: ناراحتم از اینکه موقعیت‌های زیادی را به دست آوردیم، اما در پایان شکست خوردیم، در حالی که می‌توانستیم با به ثمر رساندن موقعیت‌هایمان، پیروز میدان شویم.

منصوریان با اشاره به قضاوت داور گفت: استنباط من این است که به طور حتم روی علی قربانی پنالتی صورت گرفت، در یک صحنه هم کمک‌داور پرچم خود را به اشتباه بالا برد و آفساید نبود. در طرف مقابل، کاوه رضایی در صحنه‌ای استارت زد که من دیدم در آفساید بود، اما کمک‌داور عقب مانده بود و صحنه را ندید. به هر حال به تیم داوری هم تبریک می‌گویم که توانستند بازی را مدیریت کنند، هر چند که می‌توانست در بازی کارت‌های زرد یا قرمزی هم داشته باشد، جدای از این موضوع، ما خودمان موقعیت‌هایی را خراب کردیم و تا مرز سه متری دروازه حریف چندین بار رفتیم اما نتوانستیم به گل برسیم.

منصوریان در مورد درگیری که بین او و یحیی گل‌محمدی در نیمه اول به وجود آمد، گفت: چیز خاصی نبود، من با یحیی 25 سال است که دوست هستم، با مجتبی حسینی هم 27، 28 سال، طبیعی است که حساسیت‌هایی در بازی چنین مسائلی را به وجود می‌آورد، البته شاید به خاطر از دست دادن مربی‌مان آستانه تحمل‌مان هم پایین‌تر آمده است، اما هیچ مشکلی نبود، چیزی که در ورزش باقی می‌ماند، یادگاری‌ها و دوستی‌هاست.

وی در مورد اینکه برایندش از اشتباهات داوری چگونه است، گفت: من معتقدم که به هیچ عنوان داوری عمداً اشتباه نمی‌کند، در جریان بازی فشار زیاد است، داور اگر از زاویه دیگر خطایی که روی علی قربانی اتفاق افتاد را می‌دید، صددرصد پنالتی اعلام می‌کرد. نمی‌توانم بگویم داوری به سود چه تیمی بوده است، به هر حال باید کمک کنیم که داورانمان شرایط خوبی داشته باشند، چرا که عهده‌دار بودن قضاوت در میدان‌های سخت و فشرده کار دشواری است.

وی در مورد اینکه معتقد است چه تیم‌هایی بیشتر از داوری ضرر کرده‌اند، گفت: من روی این مسئله زیاد تمرکز نکرده‌ام، چرا که اگر به این مسئله تمرکز می‌کردم، از لحاظ فنی تمرکزم را از دست می‌دادم، اما در این دیدار قطعاً ما متضرر شدیم.

منصوریان در مورد اینکه آیا تیمش می‌تواند سهمیه آسیایی کسب کند یا خیر، گفت: ما به این تیم امیدوار هستیم، چرا که از لحاظ تاکتیکی و فیزیکی تیم خوبی داریم، در دو هفته پیش به پیروزی رسیدیم و امروز هم باید برنده بازی می‌شدیم. فکر می‌کنم تیمی پیدا نمی‌شود که با مشکلات روحی، روانی و مالی تیم ما بتواند اینگونه به بازی‌ها ادامه بدهد. من به تیمم و بازیکنان افتخار می‌کنم و امیدواریم که بتوانیم در پایان نتیجه خوبی کسب کنیم.

وی در مورد اینکه چه تیم‌هایی را شانس قهرمانی می‌داند، گفت: شانس اول قهرمانی را استقلال و در وهله دوم پرسپولیس می‌دانم.