برانکو: بردن تراکتورسازی ساده نیست/پرسپولیس افت نکرده است

برانکو ایوانکوویچ پس از بازی تیمش مقابل تراکتورسازی که با تساوی یک - یک به پایان رسید، گفت: بازی خیلی سختی بود. در کنفرانس قبل از بازی هم گفتم که تراکتورسازی تیم خوبی است. این تیم با انگیزه بود و بعد از نتایج هفته‌های اخیر مقابل این همه تماشاگر خیلی خوب ظاهر شد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: ما دوست داریم در همه بازی‌ها برنده شویم، اما این بازی نشد تا هواداران‌مان را خوشحال کنیم و حیف که آخرین فرصت را هم میلاد کمندانی از دست داد. اگر آن توپ را گل کرده بود، ما برنده بودیم. با این حال گله‌ای از بازیکنانم ندارم، چون آنها همه توان خود را گذاشتند.

وی درباره اینکه پرسپولیس در همه بازی‌ها موقعیت‌های زیادی ایجاد می‌کند، اما مقابل تراکتورسازی در این امر هم ناموفق بود و علت این موضوع را در چه چیزی می‌بیند، گفت: بله، درست است، اما قبل از هر چیز باید بگویم که تراکتورسازی در این بازی خیلی عالی، محکم و جنگنده مقابل ما ظاهر شد. مقابل تیمی مثل تراکتورسازی هر فرصت کوچکی هم که به دست می‌آورید باید آن را تبدیل به گل کنید. فرشاد احمدزاده و میلاد کمندانی دو فرصت خوب داشتند که از دست دادند و اگر قدر این فرصت‌ها را می‌دانستند به گل می‌رسیدیم.

برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پس از دیدار تیم‌های پرسپولیس و تراکتورسازی نیز گفت: از هواداران تشکر می‌‌کنم که دوباره با حضور پرشور خود ما را تشویق کردند. متأسفانه باز هم بازی مساوی شد. با وجود همه تلاش‌‌هایی که بازیکنان‌مان در زمین انجام دادند، بازی مساوی شد. من نمی‌توانم گله کنم، چون آنها برای بردن تلاش کردند، اما به این نکته توجه کنید که با یک حریف قوی به نام تراکتورسازی بازی کردیم، حریفی که پس از سه برد روحیه مضاعفی گرفته بود.

وی ادامه داد: با وجود شانس آخر گلزنی که تراکتوری‌ها داشتند، اما ما به برد در این بازی نزدیک‌تر بودیم. ما نتوانستیم بازی همیشگی خود که همراه با پاسکاری است را انجام دهیم، چون حریف محکم بازی می‌کرد. البته ما انتظار چنین بازی را از تراکتورسازی داشتیم. دیدید که چقدر از هواداران تراکتورسازی به ورزشگاه آمده بودند. در واقع یک رقابت خیلی سخت بین دو تیم برقرار بود. ما هنوز هشت بازی دیگر پیش رو داریم و در هر بازی برای سه امتیاز به زمین خواهیم رفت.

سرمربی تیم پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که چرا تیمش طراوت بازی‌های قبلی خود را نداشت و آیا حریفان آینده این تیم به ویژه در هفته پایانی راحت‌تر از سایر رقبایش است، گفت: من این حرف شما را قبول ندارم که تیم طراوت نداشت. ما در کل 90 دقیقه تلاش کردیم که بازی را ببریم، اما متأسفانه موفق نشدیم. بنابراین نمی‌توانم قبول کنم که تیم ما اُفت کرده یا در دقایقی پایانی بازی اُفت می‌کند به هر حال در هر بازی اشتباهاتی پیش می‌آید که حریف از آنها استقبال می‌کند، مثل همین اشتباهی که در دقایق آخر بازی انجام دادیم و نزدیک بود که تراکتورسازی به ما گل بزند.

وی در ادامه افزود: من با این نظر موافق نیستم که بازی هفته آخر برای ما راحت است، چون همه بازی‌ها جدی و سخت بوده و نتیجه آن نامعلوم است. بنابراین طبیعی است که ما برای هر بازی خودمان را آماده و نهایت تلاش‌مان را درون زمین انجام دهیم.

برانکو در پاسخ به این پرسش که چرا خط دفاع پرسپولیس مقابل تراکتورسازی شتابزده و ناهماهنگ بود، گفت: گلی که خوردیم از سمت راست به ثمر رسید، جایی که رضاییان مرتکب خطا شد. اگر او تمرکز بیشتری داشت ماریچ به توپ رسیده و آن را قطع می‌کرد، اما متأسفانه سمت دروازه‌بان‌مان را خوب نبسته بودیم. در کل در طول 90 دقیقه معتقدم خط دفاعی ما خوب کار کرد. فراموش نکنید که حریف ما تراکتورسازی بود و ما به این حریف شانس گلزنی چندانی ندادیم، ضمن اینکه بنگر و انصاری در این دیدار خوب کار کردند.

سرمربی تیم پرسپولیس تصریح کرد: مطمئن باشید بردن تراکتورسازی کار ساده‌ای نیست. ما با حریف خوب و قدری بازی کردیم. تراکتورسازی در سه هفته گذشته یک بار سپاهان و دو بار الجزیره را شکست داده و مقابل این تیم‌ها خوب بازی کرده بود. در نظر داشته باشید که ما امروز کمال کامیابی‌نیا را نیز در اختیار نداشتیم. البته نمی‌خواهم با مطرح کردن این موضوع کارمان را توجیه کنیم.

وی در مورد نارنجک‌هایی که از طرف هواداران پرسپولیس درون زمین پرتاب شد و اینکه آیا با این کارها امنیت ورزشگاه زیر سؤال نمی‌رود؟، گفت: من شش سال است که در ایران هستم و در کل این شش سال فقط دو بار این اتفاق رخ داد که من آن را دیدم. بار اول در دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره شمالی بود و بار دوم امروز بود. این کار اتفاق معمولی نبوده و کار پسندیده‌ای نیست. طبیعی است که هیچ‌کس دوست ندارد این نارنجک‌ها کنار زمین منفجر شود. متأسفانه این اتفاقات در همه جای دنیا رخ می‌دهد. این موضوع استثناست و نباید خیلی به آن پرداخته شود.