اتفاقات بازی پرسپولیس با تراکتورسازی عادی نبود

مهدی تاج بعد از جلسه نماینده امنیتی یوفا با یگان‌های ویژه ایران در جمع خبرنگاران درباره فوتبال ایران راه زیادی تا تامین کامل امنیت ورزشگاه‌هایش دارد، گفت: این صحبت درست است ولی همین که ما به سمت یوفا رفته‌ایم و از آنها دعوت کرده‌ایم به ایران بیایند، خوب است. ما در آسیا وضعمان بهتر از سایر کشورها است. البته به جز کشور ژاپن. ما برای تامین امنیت ورزشگاه‌ها فاقد دانش اروپایی‌ها هستیم و با حضور «مارک» در ایران اطلاعات خوبی به دست آوردیم.

وی با اشاره به اتفاقات روز گذشته دیدار تیم‌های پرسپولیس با تراکتورسازی گفت: اتفاقا مسئول یوفا در ورزشگاه بود که تماشاگران چند ترقه زدند. مارک به ما گفت که این اتفاق عادی است! البته رخ دادن چنین اتفاقی هم از نظر ما و هم از نظر همه بد است، ولی در فوتبال چنین چیزهایی رخ می‌دهد.

رئیس سازمان لیگ با طرح این جمله که نمی‌دانیم مواد منفجره از کجا داخل ورزشگاه می‌شوند، گفت: ما با یگان ویژه صحبت کردیم که ببینیم ترقه‌ها چطور وارد ورزشگاه می‌شوند. وقتی آوردن یک لیوان آب داخل ورزشگاه بسیار سخت است، ترقه‌ها از کجا می‌آید؟

تاج خاطرنشان کرد: نمی‌دانم اتفاقات بازی روز گذشته با چه نیتی رخ داد. مدت زیادی بود که چنین چیزی در ورزشگاه‌ها نداشتیم. تماشاگران در روزی ترقه زدند که مدیر یوفا در ورزشگاه بود و همچنین ما با عربستان دچار مسائلی هستیم. البته این اتفاقات به آسیا هیچ ربطی ندارد و مباحث داخلی کشور است که سعی می‌کنیم در آینده به حداقل برسد.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود مواد منفجره از طریق برخی از اغذیه‌فروش‌ها به دست تماشاگران می‌رسد، گفت: یکی از موارد همین است. همچنین ماشین‌هایی که بازبینی نمی‌شوند و به ورزشگاه می‌آیند هم می‌تواند دلیل دیگری باشد. ماشین‌هایی مثل اتومبیل خود ما، اورژانس و غیره. یک مورد دیگر هم کسانی هستند که قبل از شروع مسابقات به ورزشگاه می‌آیند.

رئیس سازمان لیگ یادآور شد: اتفاقات بازی تراکتورسازی با پرسپولیس عادی نبود. چنین اتفاقی از نظر ما مغموم و محکوم است ولی در حوزه فوتبال امری عادی است. دیگر اجازه نمی‌دهیم چنین اتفاقاتی ادامه پیدا کند.

تاج افزود: اگر ترقه سوم کنار نیمکت تراکتورسازی می‌افتاد، قطعا ۳-۲ مجروح بر جای می‌گذاشت.

رئیس سازمان لیگ در خصوص موضع گیری عربستان در قبال حضور در ایران گفت: من تکرار می کنم که هیچ موضوع ناامنی در کشور ما وجود ندارد که حتی نمونه ای برای آن باشد که بتوانیم بپذیریم و برویم در کشوری ثالث بازی کنیم.

وی تاکید کرد: ما حتی با موضعی محکم بعد از بازی با تیم های امارات و قطر که آنها به ایران آمدند فیلم این دیدارها را به ای.اف.سی فرستادیم تا آنها در این خصوص تصمیم گیری کنند و چون هیچ مشکل خاصی از لحاظ امنیتی وجود نداشت قطعا نگران هیچ چیز نیستیم. ما تنها به این فکر می کنیم که تیم های حریف به ایران آمده و با امنیت کامل بازی کنند و سپس به کشورشان برگردند.

رئیس سازمان لیگ در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه یک عده هستند که دلواپسند اما من به آنها می گویم که دلواپس نباشند. ما از بازی ها انصراف نخواهیم داد. همه ما از کفاشیان گرفته تا دیگر مسئولان فوتبال باید از حقوقمان دفاع کنیم. حتما بازی ها باید برگزار شود آن هم در ایران و انصرافی در کار نخواهد بود.

وی در پاسخ به این سئوال که گفته می شود اگر به ایران روادید ندهند تیم های ما ۳ بر صفر برنده خواهند شد، گفت: روادید یک بحث است اما الان برای یکی از کشورها حافظ منافع گذاشته اند و طبق روال آنها هستند که تصمیم می گیرند به ما روادید بدهند یا خیر. من با بخشی از صحبت های محمد دادکان موافقم و صحبت های او را درست می دانم اما ما باید به قوانین ای اف سی احترام بگذاریم.

تاج در خصوص بازی در کشور ثالث خاطرنشان کرد: ما مخالف این مسئله هستیم و حق نداریم ایران را ناامن بدانیم. باید بازیها در ایران برگزار شود و اگر به عربستان اطلاعات غلط می دهند ما توضیحات کاملی در اختیارشان قرار می دهیم تا آنها از بابت امنیت در کشور ما خیالشان راحت باشد.