برانکو: داور پنالتی طارمی را نگرفت

برانکو ایوانکوویچ بعد از تمرین امروز پرسپولیس اظهار داشت: همیشه دوست داریم بهترین بازی را ارائه دهیم. این مساله هم همیشه امکان پذیر نیست. زیرا نمی شود در تمام 30 بازی فصل در بهترین شرایط باشیم. به هر حال حریف ما هم حریف خوبی بود. 

وی افزود: تراکتورسازی در نیم فصل تقویت شده و با انگیزه مضاعف به بازی آمده است. آن ها بازی داشتند اما استراحت آنها به اندازه ما نبود. با تمام این احوال ما تا حدودی از آنها بهتر بودیم. آنها محکم بودیم و جنگنده و ما نتوانستیم مثل بازی های قبل موقعیت ایجاد کنیم. فکر میکنم روی یک موقعیت روی مهدی طارمی هم خطای پنالتی صورت گرفت اما تنها شانس تراکتوری ها در دقیقه 90 رخ داد. نمی توانم از بازیکنانم گله داشته باشم چون تا جایی که توانستند دویدند و تلاش کردند.

سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: واقعیت این است که شانسی بهتر از آن نصیب احمدزاده که از 5 متری توپ را از دست بدهد. به هر حال مهاجمان باید مادرزاد مهاجم باشند و گلزنی در خونشان باشند. ما در بازی با ذوب آهن بدشانسی آوردیم و دیروز هم همین طور شدیم. امیدوارم این مشکلات حل شود.

برانکو همچنین درباره اینکه تراکتورسازان گفته بودند حقشان برد بود، افزود: هرکسی بازی را از دیدگاه خودش نگاه می کند. در این بازی من فقط یک شانس تراکتور را دیدم که در دقیقه 90 رخ داد. طبیعی بود که آنها آمده اند تا ببرند. ولی ما دو موقعیت توسط علیپور در نیمه اول و یک بار توسط طارمی از دست دادیم. به نظر شما آیا آنها موقعیت بودند یا خیر. کمندانی هم موقعیتی داشت که از دست رفت. به عقیده من تنها شانس واقعی تراکتورسازی در دقیقه 90 بود.

برانکو درباره تاثیر نبودن آندره پانادیچ در پرسپولیس گفت: طبیعی است که جای او در تیم خالی است و هیچ بحثی در این مساله نیست. اما باید این را در نظر داشته باشید که ما شانزده بازی است که باخت نداشتیم. در نیم فصل دوم هم شرایط خیلی سخت تر می شود. توجه کنید که تراکتورسازی بازیکنی چون مهدی شریفی را روی نیمکت می گذارد. یا بازیکنی مثل نانگ. زیرا نفرات بهتری دارد که در زمین بگذارد. این نشان می دهد که تیم ها خود را به خوبی تقویت کردند. سایپا تیموریان را به جای نکونام آورد. سپاهان بازیکنان زیادی به جمع خود اضافه کرد. اگر بخواهیم نیم فصل اول را با نیم فصل دوم مقایسه کنیم ما در نیم فصل اول تا بعد از بازی با تراکتور هفت امتیاز داشتیم اما الان در همین تعداد بازی یازده امتیاز کسب کردیم. اینکه مشکل کجاست مساله دیگری است. 

سرمربی پرسپولیس در این باره که تحت هر شرایطی از بازیکنان پرسپولیس حمایت می کند بیان داشت: ما در بازی دیروز در نیمه دوم برتر از آنها بودیم. درست است ما هشت امتیاز از دست داده ایم. طبیعی است که ما بازیکنان ضعیف هم داشته ایم و من نمی خواهم بگویم همه چیز ایده آل است. قطعا تا آخرفصل بازی های سخت و سخت تری خواهیم داشت. یکی از دلایل این است که تیم ما جوان است  وبازیکنان در ضربات آخر آرامش ندارند. سایپا و تراکتورسازی تیم هایی هستند در سطح خود ما. سپاهان و ذوب آهن نیز شرایط مشابهی داشتند. من نمی توانم از بازیکنان خود ایراد بگیرم وقتی می بینم دارند زحمت می کشند. الان بازیکنانی مثل کمندانی و علیپور 20 ساله هستند. در هر بازی هم نوساناتی پیش می آید. اما در مجموع علیپور خوب بازی کرد.  در نیمه های دوم گهگاهی واکنش ها خوب است و گاهی واکنش ها خوب نمی شود. کمال هم نبود و ما در بخش تهاجمی تا حدودی به مشکل خورده بودیم. کمندانی فصل گذشته یک بازی هم نکرده بود اما امسال تقریبا در تمام بازی ها حاضر بود. اینها هزینه هایی است که باید بپردازیم. بازیکنان جوان به شرایط ایده آل برسند.

وی افزود: قطعا مشکلات ما زیاد است. الان تمام تیم ها با 200 درصد توان خود جلوی پرسپولیس بازی می کند. هرکسی جلوی این همه تماشاچی بازی می کند انگیزه بالایی خواهد داشت اما در هرحال باید کار کنیم و کار کنیم. 

برانکو درباره مشکلات پرسپولیس گفت: همه مسائل را نمی توان یک شبه حل کرد. تیم پرسپولیس در ابتدای فصل در پایین جدول بود. الان 24 امتیاز فصل باقی مانده است. ما خیلی از امتیازات را از دست داده ایم که همه آنها به خاطر اشتباهات خودمان بود. اما نمی توانم از بچه ها گله ای داشته باشم زیرا آنها تلاش شان را می کنند. قصد نداریم که تسلیم شویم. هدف ما این است که در هر بازی برای برد به میدان برویم. 

وی درباره حرفهای گذشته پرویز مظلومی که می گفت داوری ها به سود یک تیم خاص است افزود: صحبت های گذشته را پیش نکشید. این مسائل گذشته است. به هر حال من معتقدم که بازی دیروز می توانست یک پنالتی برای ما داشته باشد.

برانکو درباره دروازه بان تیم پرسپولیس در بازی دیروز اذعان داشت: نمی توان گفت که سوشا مقصر بوده است. او توپ را دفاع کرد و باید بقیه بازیکنان می رسیدند تا توپ بازگشتی را دفع کنند. ما دیروز دیدیم که سوشا در موقعیت بهتری است و او را فیکس گذاشتیم اما هم سوشا و هم لوبانف دروازه بانان خوب هستند و هر دو ملی پوش.  

وی افزود: یادتان باشد طارمی سال گذشته مجموعا هفت گل زد اما الان آقای گل است. همه چیز یک شبه عوض نمی شود. 

برانکو درباره اینکه الان 22 هفته از لیگ گذشته و بازیکنان باید تجربه کافی به دست آورده باشد گفت: درست می گویید اما تجربه چیزی است که طی چهار، پنج سال به دست می آید. طارمی، علیپور و احمدزاده دو، سه فصل است که بازی می کنند. تجربه با بازی و تمرینات چند ساله به دست می آید.

سرمربی پرسپولیس درباره اتفاقات بازی دیروز خاطرنشان کرد:  این مساله یک استثنا بوده است. من شش سال است که در ایران هستم و این دفعه دومی بود که چنین اتفاقی را می دیدم. ولی این مساله چنان مایه ترس شده بود که انگار نارنجک واقعی انداخته بودند. من می دانم که این مسائل نباید رخ دهد اما اینها در تمام استادیوم های دنیا رخ می دهد. 

برانکو در رابطه با خشونت پرسپولیسی ها در تمام بازی های اخیر گفت: وقتی درباره موثر بودن صحبت می کنید ما موثرترین تیم لیگ بوده ایم. مشاهده می کنید که در تمام بازی های لیگ گل زده ایم.ما سعی می کنیم که همیشه محکم، تهاجمی و جنگنده بازی کنیم. کارت هایی که بازیکنان ما می گیرند روی خشونت نیست. برای مثال دیروز شماره 5 تراکتور هم دیروز باید چند بار کارت می گرفت. تمام اینها در بازی پیش می آید و کسی نمی خواهد عمدا کارت بگیرد. خشونت یک مساله و بازی تهاجمی یک مساله است. طبیعی است که کارت زرد و قرمز در طول بازی اتفاق می افتد.

سرمربی پرسپولیس درباره حرکت محسن بنگر گفت: برخی اتفاقات در جریان بازی رخ می دهد. اما قبول دارید که بعد از آن به بنگر حمله کردند و در روند بازی اخلال ایجاد کردند. اینها بخشی از مسابقات ورزشی است و در هر حال ما باید نسبت به این نوع حرکات واکنش نشان ندهیم.