ضیاء عربشاهی در مورد تساوی پرسپولیس مقابل تراکتورسازی گفت: پرسپولیس خیلی خوب فوتبال بازی می‌کند و خیلی هم راحت گل می‌زند اما متاسفانه در حفظ گل تیم ضعیف عمل می‌کند. یک طرف موضوع خوب گل زدن است بخش دیگر کار توانایی تیم برای حفظ برتری است. اگر در این امر نقص دشته باشیم نمی‌توانیم به موفقیت برسیم.

وی افزود: پرسپولیس دیروز مقابل تیم قوی به میدان می‌رفت تراکتورسازی از بازیکنان بسیار با کیفیتی برخوردار است و با آوردن امیر قلعه نویی آن‌ها شرایط خوبی پیدا کردند دیروز در خط هافبک پرسپولیس یک کمال کامیابی‌نیا کم بود که پشت سر سه هافبک و دو مهاجم تیم بتواند بازیکنان را پوشش دهد. غیبت این بازیکن مشخص کرد که او در دیدارهای گذشته نقش مهمی در تیم داشته است.

پیشکسوت پرسپولیس تاکید کرد: پرسپولیس در این بازی با کم کردن یک مهره از خط هافبک کمی ترسو بازی کرد. پرسپولیس مدتی است که با دو مهاجم بازی می‌کند که این موضوع به بهبود وضعیت تیم کمک کرده است.  در سیستم فعلی پرسپولیس نقش کامیابی‌نیا بسیار مهم است که نبود او مشکل ساز شد. همچنین بعد از تعویض‌های پرسپولیس بازیکنان جانشین نتوانستند کیفیت بازیکنان حاضر در میدان را از کار ارائه دهند.

عربشاهی در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس که این قدر راحت گل می‌خورد می‌تواند امیدی به موفقیت داشته باشد اظهار داشت: فکر می‌کنم وقتی پرسپولیس از حریف پیش می‌افتد برانکو برای حفظ گل استرس می‌گیرد و همین استرس به کل تیم منتقل می‌شود. شما دیروز دیدید تعویض‌های پرسپولیس نتوانست کمکی به تیم انجام دهد. کمندانی به جای عالیشاه به میدان آمد نتوانست 50 درصد کارایی او را داشته باشد. مهرداد کفشگری هم نتوانست آن طور که باید کار کند. در این شرایط کسب نتیجه سخت می‌شود.

وی در مورد اینکه باز هم پشت سر رامین رضائیان خالی ماند و پرسپولیس از این جای خالی متضرر شد گفت: یکی از جاهایی که غیبت کامیابی‌نیا مشهود بود روی صحنه گل تراکتورسازی بود . نوراللهی نتوانست کارایی کامیابی‌نیا را داشته باشد وظیفه هافبک دفاعی است که جای بازیکنان دفاع چپ و دفاع راست را پر کند. نوراللهی در این درگیری‌ها و پوشش‌ها ضعیف بود و نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد نارنجک‌هایی که از سوی هواداران در ورزشگاه پرتاب شد، گفت: این اتفاق در روزی که نماینده یوفا به ایران آمده بود بسیار زشت بود. نفس این کار دارای عیب و ایراد است به عنوان کسی که سال‌ها در این تیم بازی کردم و کنار زمین تماشاگر دیدم و مشکلی به وجود نیامده از هواداران می‌خواهم دیگر از این کارها نکنند و اگر می‌بینند کسی در حال انجام این رفتارها است از او بخواهند این اقدامات را انجام ندهد.