نقطه ضعف برانکو

"تجربه در ۵، ۶ هفته به دست نمی‌آید، بلکه در ۵، ۶ سال حاصل می‌شود. طارمی و علیپور دومین فصل حضورشان است. انصاری تا الان چند بازی در پرسپولیس داشته؟ تجربه اینطور نیست که یک شبه به دست بیاید، بلکه باید تمرینات و بازی‌های چند ساله انجام داد." این بخشی از صحبت‌های دیروز برانکو است. سرمربی پرسپولیس در شرایطی که می‌توانست با پیروزی در بازی خانگی مقابل تراکتورسازی، فاصله‌اش با استقلال صدرنشین را به ۴ امتیاز برساند، مقابل این تیم متوقف شد تا فاصله‌اش با استقلال ۶ امتیاز شود و برانکو به این نکته اشاره کند که تیمش اگر چه زورش را برای قهرمانی می‌زند اما برای مقام دومی هم به جنگ رقبایش خواهد رفت.

۲- برانکو امسال یک تیم دوست‌داشتنی درست کرده. تیمی که هم زیبا بازی می‌کند هم در فاز نتیجه‌گیری نسبتا موفق عمل کرده – از آخرین باخت قرمزها ۱۶ هفته می‌گذرد. با این همه پرسپولیس و مهم تر از آن شخص پروفسور یک مشکل بزرگ دارد. اینکه او مرد نیمه مربیان نیست.

۳- در این ۲۲ هفته‌ای که از لیگ گذشته، پرسپولیس تنها، ۶ هفته موفق شده در نیمه دوم حریفش را شکست دهد و در ۱۶ هفته دیگر، در نیمه دوم با حریفانش یا مساوی کرده یا از آنها باخته است.

۴- بردهای پرسپولیس در نیمه دوم را با هم مرور کنیم.آنها هفته پنجم ۰-۲ فولاد را بردند که هر دو گل را در نیمه دوم به ثمر رساندند. هفته هفتم هم قرمزها با تک گل دقیقه ۷۲ بنگستون، تراکتورسازی را در تبریز شکست دادند. آنها در هفته هشتم اگر چه با صبا به تساوی ۱-۱ رسیدند اما برنده نیمه دوم بودند. شاگردان برانکو در هفته دهم با ۲ گل از سد ملوان گذشتند که هر دو گل بازی در نیمه دوم زده شده است. پرسپولیس از هفته دهم تا هفته هفدهم برنده نیمه دوم هیچ دیداری نشده. آنها در این هفته در تهران، استقلال خوزستان را با نتیجه ۰-۲ شکست دادند که گل دومشان را در نیمه دوم به ثمر رساندند. آخرین برد قرمزها در نیمه دوم هم مربوط به دیدار هفته هجدهم مقابل سپاهان می شود که پرسپولیس علیرغم پیروزی ۱-۲ در نیمه دوم، نهایتا با حریفش به تساوی ۲-۲ رسید

۵- اما در ۱۶ بازی دیگر پرسپولیس، آنها نیمه دوم ۸ بازی را به حریفانشان واگذار کردند و در ۸ دیدار دیگر به نتیجه ای بهتر از تساوی نرسیدند. ۸ باخت پرسپولیس در نیمه دوم مقابل تیمهای پدیده در هفته اول، استقلال خوزستان در هفته دوم،سپاهان در هفته سوم، ذوب آهن در هفته چهارم، سایپا در هفته ششم،نفت در هفته سیزدهم، ذوب آهن در هفته ۱۹ و سایپا در هفته بیست و یکم بوده است و شاگردان برانکو در نیمه های دوم بازی با سیاه جامگان، استقلال، استقلال اهواز، گسترش فولاد، راه آهن، پدیده( بازی برگشت در هفته ۱۶) فولاد( بازی برگشت در هفته بیستم) و تراکتور با حریفانشان به تساوی رسیده اند

۶- برانکو اگر می خواهد از ۲۴ امتیاز باقیمانده تا پایان لیگ، نهایت امتیاز را بگیرد باید فکری به حال تیمش کند. تیم او اگر چه در شروع بازی و تا قبل از رسیدن به گل ریتم بسیار خوبی دارد اما گاهی اوقات پیش آمده که آنها در ادامه بازی ریتم خوبشان را از دست داده اند و همین موضوع باعث ناکامی آنها در نیمه دوم بوده است.