روزبه چشمی میهمان دوشنبه شب ۹۰ بود و به سوالات عادل فردوسی پور پاسخ داد. در بخشی از این مصاحبه عادل فردوسی پور به رد شدن روزبه چشمی از تست پرسپولیسی اشاره کرد که در واقع نشان می داد این بازیکن علاقمند بوده پیراهن قرمز به تن کند. چشمی اما در واکنش به این حرف فردوسی پور گفت: «دوست ندارم به گذشته برگردم. این مسئله مربوط به گذشته است و من پیشرو را می بینم.» عادل در این لحظه گفت که البته تو آن موقع معروف نبودی که روزبه جواب داد: «البته آن زمان برای تیم ملی جوانان بازی می کردم.»

در ادامه روزبه چشمی درباره جوانگرایی استقلال حرف زد. او همچنین گفت که تمام تلاش خود را می کند روزنه های خط دفاعی استقلال را پر کند. روزبه چشمی همچنین درباره خطایی که در بازی گسترش انجام داد که البته منجر به گل استقلال شد، گفت: «شما اینقدر گفتی خطا بود که کارشناس داوری هم که می گفت خطا نبود، گفت خطاست.» وقتی عادل فردوسی پور گفت که روزبه چشمی ۲۲ کارت زرد در دوران بازیگری گرفته است، این بازیکن پاسخ داد: «نه. شاید کل کارت زردهای تیم مان را حساب کرده اید. من اصلا به این اندازه کارت نگرفته ام.»

چشمی درباره ناکامی تیم ملی امید و اینکه تیم را عقب نگه می داشتی، گفت: «بالاخره این کار را باید با مهره های کناری و جلو، انجام می دادیم.» او درباره آفساید گیری درباره بازی قطر توضیح داد: «بالاخره همه جوره سرتر بودیم. گفتیم فشار روی این تیم بیاوریم. برای همین بالا بازی کردیم. به جز صحنه گل یکی دو بار در نیمه اول، از آفساید در رفتند. بالاخره در آفساید گیر این ریسک هست.»

او درباره بازی ژاپن و حذف ایران گفت: «می توانستیم با سه گل برنده باشیم. وقتی یک بر صفر هم عقب بودیم به تیرک زدیم و اسیر بدشانسی فوتبال شدیم.»

روزبه چشمی درباره اخمو بودن خود گفت: «من کلا این شکلی هستم! اخم می کنم.» او همچنین درباره شهباززاده گفت: «او برای هر تیمی نعمت است و واقعا بچه خوبی است.از لحاظ شخصیتی واقعا پسر خوبی است. از نظر فنی هم بالاخره...» او درباره گریه اش در رختکن تیم امید گفت: «این بعد از بازی چین بود. فشار زیادی روی من بود. به خاطر زحماتی که کادر مدیریتی و فنی کشیده بودند فشار زیادی روی من بود و بعد از صعود به مرحله بعد گریه کردم. از روی شوق بود.» او درباره انتقادها توضیح داد: «یکسری انتقادها درست بود ولی یکسری انتقادها بی انصافی و تند بود علیه من. شاید یکی از اتفاقات مقایسه ای بود که انجام می شد و تیم را تحت فشار برد. ولی باز هم با تمام اتفاقات، می گویم بدشانسی مهمترین عامل حذف ما بود. ما به قهرمان باختیم.»

روزبه در پاسخ به این سوال که آیا از پرسپولیس هم پیشنهاد داشت گفت: «پیشنهادی بود ولی من استقلال را انتخاب کردم. اصلا اهل این حرف ها نیستم که بگویم در بچگی عاشق فلان تیم بودم. من الان پیراهن استقلال را به تن می کنم و به هوادارن قول می دهم با جان و دل بازی کنم.»