طلب 2/5 میلیاردی 3 بازیکن استقلال

در طول یک سال و نیم گذشته در خصوص شکایات بازیکنان خارجی سابق استقلال به ارکان قضایی فیفا و دادگاه عالی ورزش اقداماتی از سوی این باشگاه صورت گرفته است.

 

 

8 پرونده شکایت در فیفا علیه استقلال وجود داشت که مربوط به سال‌های 2012 و 2013 بود که احکام قضایی بابت این پرونده‌ها علیه استقلال صادر شده بود. در این احکام احتمال کسر امتیاز و سایر جرایم وجود داشت که باشگاه استقلال موفق شد سه پرونده را در فیفا مختومه و یک پرونده را در دادگاه عالی ورزش به سرانجام برساند.

 

 

پرونده شکایات گوران یرکوویچ، آرزه کاماچو، کاروالیوی برزیلی و گوران لاوره در فیفا مختومه اعلام شد و باشگاه استقلال توانست بابت بدهی‌اش به این 4 بازیکن مبلغی بالغ بر 95 میلیون تومان تخفیف بگیرد.

 

 

در حال حاضر 4 پرونده دیگر در ارکان قضایی فیفا وجود دارد که احکام قضایی علیه باشگاه استقلال صادر شده که این پرونده‌ها بابت بدهی به رودریگو توزی، لیام ردی و ساموئل است که باشگاه استقلال در صدد است در ابتدای سال جدید اقدامات لازم را جهت پرداخت بدهی خود انجام دهد.

 

 

همچنین این باشگاه در مورد هندریک هلمکه دفاعیه‌ای را به فیفا ارسال کرده تا مانع پرداخت جریمه به این بازیکن شوند.

 

 

باشگاه استقلال مبلغ 380 هزار دلار از بابت حضور 6 ملی‌پوش خود در جام جهانی 2014 سهم دارد که با وجود مکاتبات این باشگاه با دبیرکل فیفا و لغو تحریم‌ها این مبلغ هنوز به این باشگاه داده نشده است و قرار است این طلب از سوی فیفا به حساب فدراسیون فوتبال واریز شود که البته در این راه استقلال هنوز نتیجه‌ای نگرفته است.

 

 

طلب توزی،‌ ردی و ساموئل که حکم محکومیت باشگاه استقلال را دارند بالغ بر 800 هزار دلار و معادل 2 میلیارد و 500 میلیون تومان است که باشگاه استقلال برای پرداخت این پول امیدش به دریافت طلبش از فیفا و همینطور سازمان لیگ بابت تبلیغات محیطی است.

 

 

 البته باشگاه استقلال در مورد این پرونده‌ها زمان پرداخت و تاریخ مقرر کمیته انضباطی فیفا را در نظر دارد و باید راس تاریخ مشخص شده مطالبات این بازیکنان را پرداخت کند.