روزبه، دیروز هم حال و روز بدی داشت و اکثر مربیان استقلال با او حرف زدند، از مظلومی بگیرید تا مجید صالح. روزبه دیروز در کنار ناراحتی مفرطش، انگیزه زیادی هم برای بازگشت داشت. مربیان استقلال به او گفتند: «تو فقط 22 سال سن داری. سنت بالا نیست. اگر 30 سالت بود شاید دیگر نمی‌توانستی برگردی ولی الان 22 ساله هستی و برمی‌گردی و سال‌ها هم بازی می‌کنی. این اتفاق‌ها برای هر فوتبالیستی می‌افتد.»

روزبه هم نشان داد که باانگیزه است. او به مربیان استقلال گفت: «نمی‌خواهم یک هفته که هیچ، یک روز را هم از دست بدهم. برایم یک روز هم، یک روز است. دوست دارم هرچه زودتر جراحی کنم و برگردم.» یکی از مربیان استقلال می‌گوید: «روزبه واقعاً پسر شجاعی است و ما این را از حرف‌هایش فهمیدیم. او آزمایش‌های لازم را داده و به محض قطعی شدن جراحی‌‌اش، در اولین زمان ممکن زانویش زیر تیغ جراحی می‌رود.» البته پزشکان به روزبه گفته‌اند اول باید ورم پایش به طور کامل بخوابد و شاید این نزدیک به یک هفته زمان ببرد. احتمالاً زمان جراحی این بازیکن هفته آینده خواهد بود.

مصدومیت روزبه باعث شد تا حتی اعضای کادر فنی استقلال، حرف‌هایی درباره برنامه 90 بزنند. دیروز آنها می‌گفتند باور کرده‌اند این برنامه نحس است و اکثر بازیکنانی که به این برنامه می‌روند یا افت می‌کنند و یا اتفاقی برایشان می‌افتد. حتی آنها این موضوع را به روزبه هم گفتند که البته این بازیکن گفت کاری به این حرف‌ها ندارد و دوست دارد هرچه سریع‌تر مراحل درمانی‌‌اش را شروع کند و به پایان برساند. تعدادی از بازیکنان استقلال هم دیروز با روزبه چشمی تماس گرفتند و به این بازیکن روحیه دادند. حتی همبازی‌های او در تیم ملی امید هم در تماس با این بازیکن برای او آرزو کردند که هرچه زودتر به زمین فوتبال برگردد.

اسم روزبه چشمی از لیست تیم ملی خارج شد

روزبه چشمی بازیکنی بود که برای اردوی پیش روی تیم ملی، نامش در لیست قرار گرفته بود. او به دلیل درخشش در لیگ برتر، از سوی کارلوس کروش به تیم ملی دعوت شد اما یک روز مانده به اعلام لیست، مصدوم شد تا اردوی تیم ملی را از دست بدهد. این بازیکن به عنوان هافبک دفاعی روزهای خوبی را در فصل جاری سپری کرده و قابل پیش‌بینی بود که دعوت شود. کروش هم پس از دیدن بازی‌های باکیفیت روزبه، سرانجام تصمیم گرفت در بازی هند و عمان، او را کنار تیم ملی بیاورد ولی روزبه در بازی با پدیده، با بدشانسی تمام مصدوم شد و نه تنها اردوی تیم ملی را از دست داد، بلکه ماه‌ها باید دور از میادین باشد. البته استقلالی‌ها اعلام کردند مصدومیت روزبه یکی از دلایل لغو سفر آنها به سوئد است اما جالب اینجاست که اصلاً قرار نبوده او به سوئد برود چون مسئولان تیم ملی به باشگاه اعلام کرده بودند او به تیم ملی دعوت شده است.

آخه چرا رحمتی؟

«چرا آخه؟» این فریادهای بلند مهدی رحمتی بود، از تلویزیون هم شنیده می‌شد؛ در پاسخ به کارت زردی که از داور مسابقه دریافت کرد، آن هم به خاطر هل دادن بازیکن حریف، در حالی که اصلاً نیازی به انجام این کار نبود.

رحمتی برای اینکه بازیکن حریف را توجیه کند، 20 متر دوید و او را هل داد و باید هم کارت می‌گرفت. پس چرا اعتراض می‌کرد؟ چرا به داور مسابقه پرخاش می‌کرد؟

این آخه چرایی که رحمتی به داور گفت را ما باید به او بگوییم‌؛ آخه چرا مهدی جان؟

بعد هم او وعده افشاگری داد؛ از همان وعده‌هایی که تاریخ مصرفش بدجوری گذشته‌: «آخر سال است و حرف‌هایی دارم که دوست ندارم به خاطر تعطیلات به گوش مردم نرسد. بعد از تعطیلات عید، حرف‌هایی می‌زنم که ذهن مردم نسبت به برخی آدم‌های این فوتبال روشن شود و آنها را بهتر بشناسند و بدانند که چه خبر است.»

واقعاً در این فوتبال چه خبر است که همه وعده فردا را می‌دهند؟

* رحمتی یک بار شب عید علیه یک مربی مصاحبه کرد که سال بعد مربی خودش شد! بار دوم علیه کروش افشاگری کرد که همه نتیجه‌اش را دیدند! حالا خدا سومی را به خود سید رحم کند!

رحمتی به جای آرامش استرس می‌داد

مهدی رحمتی جدا از اینکه بهترین بازیکن این فصل استقلال است، کاپیتان این تیم هم تلقی می‌شود و بنابراین باید در لحظات حساس آرامش را به تیمش تزریق کند اما آنچه ما در بازی با پدیده دیدیم، یک کاپیتان عصبانی بود که از قضا به تیم استرس می‌داد. تازه اگر داور اندکی اغماض نمی‌کرد، رحمتی نه تنها کارت زرد می‌گرفت بلکه شاید کارت قرمز را هم جلوی چشمانش می‌دید. البته نکته اینجاست که استرس و عصبانیت رحمتی برای استقلال می‌تواند گران تمام شود چون بازی با استقلال خوزستان را از دست داد.

کمیته انضباطی منتظر گزارش داور از گلر استقلال

رحمتی با تشدید جریمه می‌شود

کارت زردی که مهدی رحمتی از داور بازی استقلال - پدیده دریافت و او را از بازی بعد محروم کرد، به شدت اعصاب دروازه‌بان آبی‌پوشان را برهم ریخت، تا آنجا که به سمت داور یورش برد و احمد صالحی را وادار کرد تا در گزارش بازی‌اش به این مورد هم اشاره کند. رحمتی همین دو هفته پیش و در دیدار با گسترش فولاد تبریز بود که با نصرتی درگیر شد و کمیته انضباطی به او اخطار داد. دیروز با حسین عبداللهی، دبیر کمیته انضباطی، درباره تکرار این رفتار از سوی رحمتی صحبت کردیم که به خبرورزشی گفت: «صحنه را دیدم و باید بگویم از این بابت متأسف شدم. رحمتی که از بزرگان فوتبال ماست و ما از او توقع داریم که الگویی برای جوان‌ترها باشد، اینچنین به داور مسابقه حمله‌ور می‌شود.» دبیر کمیته انضباطی رفتار دروازه‌بان استقلال را نمی‌پذیرفت: «همان رفتارها باعث شد بهنام برزای جوان آخر بازی به داور اعتراض کند و فکر می‌کنم کارت زرد او هم به خاطر رفتار رحمتی بود که این جوان را تحت تأثیر قرار داد.» عبداللهی درباره حکم احتمالی این رفتار رحمتی گفت: «ما منتظر گزارش داور می‌شویم تا ببینیم حین حمله به سمت داور چه حرفی به او زده است، سپس درباره‌اش تصمیم‌گیری می‌کنیم اما همین حرکت و رفتار غیرورزشی هم به خودی خود جرایمی دارد که با توجه به تکراری بودن آن، شامل تشدید هم می‌شود.»

مظلومی ناکام در نیمه مربیان

تیم پرویز مظلومی نیم‌فصل دوم، فقط در نیمه اول پیروز شده و در نیمه دوم نتوانسته هیچ‌کدام از رقبایش را شکست دهد. سه برد، 4 مساوی و یک باخت، آمار زیاد خوبی برای صدرنشین لیگ برتر نیست. با این وجود، استقلالی‌ها هنوز صدر جدول را حفظ کرده‌اند و استقلال خوزستان و ذوب‌آهن هم نتوانستند به آنها نزدیک شوند. نکته نگران‌کننده، آمار استقلال در نیمه دوم است. استقلال در 8 بازی نیم‌فصل دوم، هیچ‌وقت نتوانسته پیروز نیمه مربیان باشد. هر سه برد آنها مقابل سیاه‌جامگان، گسترش فولاد و راه‌آهن یزدان هم با گل‌های نیمه اول به دست آمد. بدون احتساب نتایج نیمه اول، استقلال در نیمه دوم مسابقاتش 5 مساوی داشته و به سه تیم ملوان، استقلال اهواز و گسترش فولاد باخته است. آماری ضعیف، که با شروع بازی‌های سخت هفته‌های پایانی استقلال می‌تواند این تیم را به دردسر بیندازد. استقلال در 7 بازی پایانی فصل به ترتیب با استقلال خوزستان، سپاهان، پرسپولیس، فولاد، سایپا، تراکتور و صبا بازی می‌کند.