به فاصله 90 دقیقه به آغاز دیدار تیم‌های صبای قم و پرسپولیس حدود 3 هزار تماشاگر در ورزشگاه یادگار امام قم حضور یافتند. این تعداد تماشاگر نوید یک روز پرتماشاگر را می‌داد و همین‌طور هم شد تا ورزشگاه یادگار امام قم پر از تماشاگر شود.

عمده تماشاگران حاضر در استادیوم از هواداران پرسپولیس بودند و با شعارهای مثبت خود این تیم را تشویق می‌کردند.

حدود 200 هوادار استقلال با پرچم و بادکنک‌های آبی رنگ در ورزشگاه حضور داشتند.

تماشاگران پرسپولیسی، علی دایی سرمربی صبای قم را چندین بار تشویق کردند.

اتوبوس پرسپولیس در ساعت 14:30 دقیقه به ورزشگاه یادگار امام (ره) وارد شد و بازیکنان و اعضای تیم به شدت مورد تشویق قرار گرفتند. البته سهم برانکو ایوانکوویچ از این تشویق‌ها بیشتر بود. او بارها از طرف حاضران در تمام نقاط سکوها مورد تشویق قرار گرفت. البته اندک تماشاگران استقلالی و صبایی در ورزشگاه اهمیتی به حضور برانکو ندادند که این، امری طبیعی بود.

خبرنگاران بار دیگر برای ورود به ورزشگاه دچار دردسر شدند چراکه باید از گیت‌های مختلف عبور می‌کردند. عجیب اینکه برخی قصد داشتند خبرنگاران را مورد بازرسی بدنی قرار دهند.

محسن بنگر که به دلیل محرومیت در این بازی غایب بود، به همراه سایر سرخپوشان وارد ورزشگاه شد.

جایگاه خبرنگاران ورزشگاه یادگار قم از ابتدایی‌ترین امکانات هم محروم بود و خبرنگاران حتی به اینترنت هم دسترسی نداشتند.

بازیکنان پرسپولیس به محض حضور در ورزشگاه به داخل زمین چمن رفتند تا با پیاده‌روی روی آن، کیفیت چمن را مورد آزمایش قرار دهند.

حدود 10 هزار تماشاگر در زمان شروع بازی در ورزشگاه یادگار امام(ره) قم حضور داشتند.

بازیکنان ذخیره تیم پرسپولیس در زمان گرم کردن بازیکنان اصلی به کنار زمین آمده و نظاره‌گر تمرین سرخپوشان شدند.

یکی از توپ‌جمع‌کن‌ها از علیرضا نورمحمدی درخواست کرد با او عکس یادگاری بگیرد. نورمحمدی هم به درخواست این جوان پاسخ مثبت داد اما این توپ‌جمع‌کن که می‌خواست پشت‌سر بازیکن پرسپولیس عدد 4 را نشان دهد با واکنش نورمحمدی مواجه شد.

تعدادی از عوامل اجرایی تیم صبای قم که سابقه کار در باشگاه پرسپولیس را داشتند با پرسپولیسی‌ها خوش و بش کردند.

بی‌نظمی و شلوغی بسیار زیادی در کنار زمین به چشم می‌آمد و این شلوغی به حدی شد که حتی برخی از افراد در زمان گرم کردن بازیکنان پرسپولیس به داخل زمین می‌رفتند که البته این کار آنها با برخورد مسئولان تیم پرسپولیس روبه‌رو شد.

هواداران پرسپولیس بنری در ورزشگاه نصب کرده‌ بودند که روی آن نوشته شده بود «برانکو تا آخر پشتت هستیم».

زمانی که دو دروازه‌بان تیم پرسپولیس برای گرم کردن به زمین آمدند به شدت از سوی هواداران این تیم مورد تشویق قرار گرفتند.

با وجود گرمای هوا در قم، به خبرنگاران اجازه آوردن آب معدنی به داخل ورزشگاه داده نشد. به طور کلی رفتار میزبان با خبرنگاران مهمان چندان جالب نبود.

هواداران تیم پرسپولیس به شدت حامد لک دروازه‌بان صبای قم را با شعار «حامد پرسپولیسی» تشویق کردند و دروازه‌بان صبای قم هم به ابراز احساسات آنها پاسخ داد.

به دلیل اینکه جلوی ورود هواداران پرسپولیس به استادیوم گرفته شده بود بعد از هماهنگی صورت گرفته جمعیت زیادی دوان دوان به داخل استادیوم آمدند. این مسئله به خاطر اختصاص دادن تنها 10 درصد از ورزشگاه به پرسپولیس بود ولی سرخپوشان بیش از 90 درصد سکوها را در اختیار گرفتند.

محمد دایی مربی صبای قم که سابقه فعالیت در پرسپولیس را دارد با تعدادی از پرسپولیسی‌ها خوش و بش کرد.

علی‌اکبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس در ورزشگاه یادگار امام قم حضور داشت.

محسن بنگر که محروم بود، در جایگاه ویژه ورزشگاه یادگار امام قم نشست و بازی را تماشا کرد.

یکی از برادران علی دایی هم در جایگاه ویژه حضور داشت.

کلیه بازیکنان پرسپولیس پیش از آغاز بازی به سمت نیمکت صبای قم رفته و با علی دایی خوش و بش کردند.

مهدی طارمی که نیمکت‌نشین بود با دسته گل به سراغ علی دایی رفت اما وقتی به نیمکت صبا رسید خبری از دایی نبود چراکه او به سمت نیمکت پرسپولیس رفته بود اما بعد از بازگشت دایی به نیمکت صبا، طارمی دسته گلش را به سرمربی اسبق پرسپولیس اهدا کرد.

کریم باقری لحظاتی قبل از شروع بازی روی نیمکت آمد و به همین دلیل با علی دایی رودررو نشد.

تعدادی معلول با ویلچر در کنار زمین حضور داشتند و بازی را از نزدیک نیمکت دو تیم تماشا می‌کردند.

اوسیانو کروز و دن گاسپار مربیان تیم ملی و همچنین مهرداد خانبان آنالیزور تیم ملی برای ورود به استادیوم با مشکل مواجه بودند زیرا آنها را به داخل ورزشگاه راه نمی‌دادند! بالاخره آنها با سختی زیادی وارد ورزشگاه شدند.

در دقایق ابتدایی بازی چند ترقه در ورزشگاه از سوی هواداران پرتاب شد.

بنر بزرگی از مرحوم هادی نوروزی در ورزشگاه نصب شده بود. مثل همیشه در دقیقه 24 نام این بازیکن توسط حاضران در ورزشگاه خوانده شد.

علی دایی در دقایق ابتدایی بارها بر سر بازیکنانش فریاد کشید و مشخص بود از عملکرد آنها شاکی است. البته او مثل همیشه بارها به داور و داور چهارم این مسابقه اعتراض کرد.

برانکو هر بار که توسط تماشاگران تشویق می‌شد، با تکان دادن دست و دست زدن برای تماشاگران از آنها تشکر می‌کرد.

تکل شدید محسن مسلمان روی پای رفیق دیرینه‌‌اش یعنی پیام صادقیان از تیم صبا عجیب بود. این‌طور به نظر می‌رسید که این دو بازیکن با هم مشکلاتی دارند!