بازگشت ستاره مو طلایی

محسن قاسمی در حالی که 20 سال بیشتر نداشت موفق به کسب مدال طلای بزرگسالان آسیا در مسابقات سال 2011 ازبکستان در وزن 74 کیلوگرم شد که کارشناسان از او به عنوان یکی از آینده‌داران کشتی نام می‌بردند، اما نتوانست این مسیر صعوی را ادامه دهد.

وی در اواخر سال 91 بر اثر سانحه‎ای که با موتورسیکلت رخ داد، پایش شکست و بعد از آن دیگر در رقابت‎های کشتی نتوانست آنطور که باید و شاید ظاهر شود و کم‎ کم از سطح اول کشتی کشور محو شد.

قاسمی بعد از روند روبه رشد و صعودی که داشت خیلی زود با حمایت محمد بنا به تیم ملی بزرگسالان رسید و همان قدر سریع هم گرفتار حاشیه شد و چند سالی را دور از کشتی بود به طوری که کمتر کسی فکر می‌کرد او توان بازگشت به وررش حرفه‌ای را داشته باشد، اما در مرحله جدید اردوهای تیم ملی کشتی فرنگی، محمد بنا که خودش کاشف این کشتی‌گیر بود و خودش او را قهرمان آسیا کرد با دعوت این کشتی‌گیر به اردوهای تیم ملی انگیزه را بار دیگر در قاسمی زنده کرده است.

 

قاسمی که 25 سال بیشتر سن ندارد اولین بار در سال 2006 در مسابقات آسیایی نوجوانان به میدان رفت که سوم شد و سپس در سال 2008 قهرمان نوجوانان آسیا شد و در سال 2010 قهرمان جوانان آسیا. وی سال بعد در حالی که هنوز در رده جوانان کشتی می‌گرفت در ترکیب تیم بزرگسالان به میدان رفت و طلای آسیا را بر گردن آویخت. وی آخرین بار در جام جهانی 2012 روسیه به میدان رفت و دیگر خبری از او نشد، اما حالا بعد از 4 سال دوری از ورزش حرفه‌ای، عزمش را جزم کرده است که جبران مافات کند و بار دیگر خودش را به دوبنده تیم ملی برساند.

در تمرینات اخیر تیم ملی کشتی فرنگی ینز محمد بنا نگاه ویژه‌ای به او دارد و به شدت مراقب عملکردش است.