من فصل بعد هم در استقلال هستم

پرویز مظلومی در آخرین نشست خبری در پایان سال ۱۳۹۴ در زمین شماره دو آزادی با ابراز تشکر از اصحاب رسانه اظهار داشت: قبل از هر چیز از تمامی دوستانی که از خبرگزاری های مختلف یکسال تمام زحمت کشیدند و اخبار ما را پوشش دادند، تشکر می کنم و امیدوارم سال خوبی را در پیش داشته باشند و بتوانند زندگی موفقی را پشت سر بگذارند.

وی تاکید کرد: من از بازیکنان، کادر فنی و هیات مدیره نیز تشکر می کنم که در طول این سال با تمام سختی ها و کاستی هایی که وجود داشت ما را تنها نگذاشته و یک وحدت و همدلی بین ما وجود داشت که توانستیم در پایان سال ۹۴ صدرنشین لیگ باشیم. آرزو می کنم سال ۹۵ برای همه مردم ایران، دولت آقای روحانی و کسانی که زحمت می کشند، سالی سرشار از پیروزی و موفقیت باشد.

مظلومی در پاسخ به این سوال که خیلی ها اعتقاد دارند استقلال در طول فصل زیبا بازی نکرده و نتوانسته تماشاگر را جذب کند، خاطرنشان کرد: به هیچ وجه حرف شما را قبول ندارم. در تمام نظرسنجی‌هایی که گذاشته می شد یک طرف آن استقلال بود و همه به استقلال رأی می دادند. اگر ما زیبا بازی نمی کردیم پس چطور توانستیم صدرنشین لیگ باشیم. ما بازیکنان خوبی داریم که از لحاظ فنی بسیار بالا هستند و توانستند انتظارات مردم را برآورده کنند.

سرمربی استقلال تاکید کرد: من می دانم این فشارها از کجاست که به استقلال می آید و برخی ها نمی خواهند استقلال موفق باشد و به دنبال ضربه زدن به این تیم هستند. مگر ما تراکتور و سپاهان را شکست ندادیم و مقابل آنها گل هم نزدیم، چطور می شود که زیبا بازی نکردیم؟ ما در حال حاضر صدرنشین لیگ هستیم. پس این نشان می دهد که از لحاظ فنی خوب بودیم و وقتی بار فنی خوبی داشته باشی، توانسته ای زیبا بازی کنی.

وی در ادامه تصریح کرد: مگر بقیه تیم ها چکار کردند که ما نکرده ایم؟ مگر رقیب همیشگی ما چگونه بوده است؟ اما مطمئن باشید استقلال زیبا بازی کرده است که توانسته به صدر جدول برسد و این نشان می دهد که این تیم از نظر فنی یکی از بهترین تیم ها بوده است.

مظلومی در پاسخ به این سوال که استقلال در نیم فصل عملکرد ضعیفی داشت و نتوانست بازیکنان مورد نظرش را جذب کند، اظهار کرد: متاسفانه در نیم فصل تیم ها بازیکنانشان را سخت به تیم های دیگر می دهند یا مبالغی را پیشنهاد می دهند که مشخص بود نمی خواهند بازیکنانشان را به تیم ما بدهند. من چهار بازیکن مورد نظرم بود که متاسفانه مدیران باشگاه ها با ما همکاری نکردند و آنقدر مبالغ بالایی گفتند که ما فهمیدیم جلوی پای ما سنگ می اندازند و نمی خواهند بازیکنشان را به ما بدهند.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که آیا مهدی مومنی و عادل شیحی انتظارات شما را برآورده کرده اند یا خیر؟ توضیح داد: درست است که مومنی بازی زیادی برای ما انجام نداده است، اما من از ابتدای فصل به دنبال این بازیکن بودم ولی نتوانستیم در ابتدای فصل او را جذب کنیم، اما عادل شیحی را با شناخت کامل جذب کردیم و در این یکی دو بازی هم که برای ما انجام داد، عملکرد مثبتی داشت.

وی تاکید کرد: ما در اواسط نیم فصل اول به یکباره کرار و ریوالدو را به خاطر مشکلات از دست دادیم و این ضربه بزرگی به ما زد ولی توانستیم خود را پیدا کنیم و با هم داشته هایمان به صدر جدول برسیم.

مظلومی در پاسخ به این سوال که علی نظری جویباری و بهرام امیری در ابتدای فصل عملکرد خوبی برای استقلال در نقل و انتقالات داشته اند، اما نبودن آنها در نیم فصل دوم باعث شد که تیم نمی تواند مهره قابل قبولی جذب کند، گفت: من وارد مسائل مدیریتی نمی شوم البته این دو نفر که اسم بردید زحمات زیادی کشیدند و من از آنها ممنون هستم، اما اینکه آنها از ما جدا شده اند بحث مدیریتی است و حیطه من تنها در زمین چمن و مسائل فنی است و نمی توانم در این خصوص دخالت کنم.

سرمربی استقلال در ادامه تصریح کرد: البته با تمام همین داشته هایی که داریم در تلاشیم تا بتوانیم در پایان فصل به قهرمانی جام حذفی و لیگ برتر نیز برسیم و با روحیه ای که در بازیکنانم سراغ دارم، اعتقاد دارم می توانیم به این مهم دست پیدا کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر تیم نتیجه نگیرد، شما مورد انتقاد قرار خواهید گرفت، گفت: من از ابتدا هم گفتم تمام باخت ها به گردن من است و پیروزی ها به گردن دوستان. من می دانستم که از روزی که به استقلال آمده ام زیر انتقاد هستم و این انتقاد را به جان خریدم تا بتوانم برای استقلال مفید باشم.

مظلومی تاکید کرد: من قبل از هر تمرینی به بازیکنانم گفته ام که باخت مال من است و پیروزی مال شما و دیگر آقایان و با همین طرز فکر به استقلال آمده ام و خدا را شکر می کنم که تا این جای کار تقریبا موفق بوده ام.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که آیا حس قلبی تان به شما می گوید که قهرمان می شوید یا خیر؟ اظهار کرد: ما تلاش خودمان را خواهیم کرد. همه می گویند که ما هفت بازی سنگین در پیش داریم که شاید در آنها پیروز نشویم، اما من خوشبین هستم و اعتقاد دارم که بازی هایی که با تیم های پایین جدولی داریم به مراتب سخت تر از بازی هایی است که با تیم های بالای جدولی داریم.

وی در ادامه توضیح داد: متاسفانه مصدومیت روزبه چشمی، نبود خسرو حیدری و جابر انصاری در هفته های اخیر، ما را دچار مشکل کرد، ولی تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا بتوانیم در پایان فصل موفق باشیم و من امیدوارم هر چه زودتر مصدومان به جمع ما برگردند تا بتوانیم بعد از تعطیلات پرقدرتمندتر ظاهر شویم.

مظلومی در ادامه خاطرنشان کرد: زمانی که من تیم را تحویل گرفتم، قول قهرمانی در این فصل ندادم و هیات مدیره هم از برنامه من استقبال کرد و نهایت همکاری را با من انجام داد و برنامه من را پذیرفت ولی ما تا به امروز صدر جدول هستیم و تلاش می کنیم تا بتوانیم زودتر از قولی که به هیات مدیره داده ام، به قهرمانی برسیم، اما باز هم می گویم من در سال اول قول قهرمانی ندادم، اما برای سال دوم قول دادم که استقلال را قهرمان کنم.

سرمربی استقلال با اظهار گله از صحبت های یکی از مسئولین باشگاه نیز گفت: دیروز در جایی خواندم که یکی از مسئولین صحبت‌هایی را انجام داده بود و شرط و شروط برای من گذاشته بود، اما من در قراردادم هیچ شرطی وجود ندارد. حکم من دو ساله است و اگر در پایان فصل هیات مدیره من را نخواهد، آن دیگر دست من نیست و من تنها برای استقلال آرزوی موفقیت می کنم، اما در ابتدای فصل و در قرارداد من برخلاف گفته این دوست عزیز هیچ شرطی وجود ندارد.

وی در خصوص سفر آبی‌پوشان به سوئد نیز افزود: با کدام تیم به سوئد بروم؟ آیا واقعا با این شرایط که بازیکنان ملی‌پوش در تیم ملی و مصدوم هم دارم، آیا درست بود که به سوئد بروم و با یک تیم ناقص مقابل یک تیم اروپایی قرار بگیرم؟ من از هیات مدیره کمال تشکر را دارم که من را درک کردند و این سفر را لغو کردند، اما امیدوارم بتوانیم بعد از فینال جام حذفی که در خرداد ماه برگزار می شود، به این سفر رفته و از اعتبار فوتبال ایران دفاع کنیم.

مظلومی در خصوص انتخاب بازیکنان تیم استقلال در تیم ملی نیز گفت: برای کی‌روش احترام خاصی قائل هستم، اما به نظر من از تیم صدرنشین انتخاب ۳ بازیکن کم است و ما می توانستیم بازیکنان بیشتری در تیم ملی داشته باشیم هر چند که باید از کی‌روش بابت دعوت از محسن کریمی که یک بازیکن بسیار جوان است، تشکر کنم، اما اعتقاد دارم در این جمع میثم مجیدی هم می توانست حضور داشته باشد با توجه به اینکه در اردوهای قبلی نیز حاضر بود.

سرمربی استقلال تاکید کرد: البته شنیده بودم که روزبه چشمی هم قرار است دعوت شود که متاسفانه او دچار مصدومیت شد و همچنین خسرو حیدری که او هم به دلیل مصدومیت نتوانست به تیم ملی راه پیدا کند، اما با تمام این تفاسیر برای تیم ملی آرزوی موفقیت دارم و امیدوار هستم که این تیم بتواند به موفقیت برسد.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود جو استقلال خوب نیست و یک اتمسفر منفی در تیم وجود دارد؟ گفت: من برعکس شما فکر می کنم. در استقلال همه با هم یکدل هستند و هیچ مشکلی بین بازیکنان وجود ندارد و اگر حتی دیروز هم بین دو بازیکن ما مشکلی پیش آمد، این دلیل بر اختلاف نیست بلکه این بخاطر تعصبی است که بازیکنان به تیمشان دارند و دوست دارند که تیمشان موفق باشد. این مسائل در فوتبال طبیعی است و حتی در اروپا هم شما شاهد هستید که در تمرینات بر سر یک توپ دو بازیکن با یکدیگر بحث می کنند، اما اینکه گفته می شود جو پرسپولیس از ما بهتر است، من در پرسپولیس نیستم که اظهارنظر کنم ولی در استقلال وحدت و همدلی وجود دارد که توانسته ما را به صدر جدول برساند.

مظلومی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا کادر فنی پاداش خود را در پایان سال گرفته است یا خیر؟ تنها خندید و گفت: در این خصوص صحبتی ندارم.