بیرانوند پرسپولیسی می شود/لیست برانکو برای فصل بعد

مرد کروات که خودش هم تمایل زیادی به ماندن در پرسپولیس دارد در کنار مذاکره در مورد خودش لیستی شامل بازیکنان مدنظرش برای فصل آینده را نیز در اختیار مدیران باشگاه قرار داده است.

به نظر هم می‌رسد برانکو قصد داشته باشد فصل آینده تیمش را جوان کند. آنچه در زیر می‌آید شنیده‌های ما در رابطه با لیست جدید سرمربی پرسپولیس برای لیگ شانزدهم است که از نظرتان می‌گذرد.

۱-ظاهراً برانکو تصمیم خود را برای دروازه پرسپولیس در فصل آتی گرفته است. مرد کروات روی الکساندر لوبانف نظر مثبت داشته و باتوجه به اینکه این گلر ازبک یک فصل دیگر هم با پرسپولیس قرارداد دارد، می‌خواهد او را نگه دارد اما شنیده می‌شود چنین دیدگاهی در مورد سوشا مکانی وجود ندارد. منابع موثق حکایت از آن دارد که سرمربی کروات حتی دروازه‌بان ایرانی خودش را هم پیدا کرده است و او کسی نیست مگر علیرضا بیرانوند!

۲- حسین ماهینی و محمدحسین کنعانی‌زادگان دو مدافعی هستند که هنوز با پرسپولیس قرارداد دارند و برای پشت سر گذاشتن خدمت مقدس سربازی به انزلی رفته و در ملوان توپ زدند. حالا با اتمام لیگ پانزدهم، دوران خدمت سربازی این دو به پایان رسیده و باید به پرسپولیس برگردند.

جدای از این دو شنیدیم برانکو خواهان عزت‌ا... پوقاز شده است. البته گزینه اول مرد کروات شجاع خلیل‌زاده مدافع خوش پرش و مازندرانی تراکتورسازی تبریز بود منتهای مراتب بعد از توضیح نزدیکانش متوجه شد قادر به جذب این بازیکن نیست.

شجاع خلیل‌زاده نیز شرایطی مشابه حسین ماهینی و محمدحسین کنعانی‌زادگان را دارد با این تفاوت که باید بعد از پشت سر گذاشتن خدمت مقدس سربازی در تراکتورسازی تبریز به تیم قبلی‌اش سپاهان اصفهان بازگردد و عملاً نمی‌تواند پرسپولیسی شود. بر همین اساس برانکو قید مدافعی را زد که نزدیکانش خیلی او را قبول داشتند!

برانکو در خط دفاع خواهان تمدید قرارداد رامین رضاییان شده است. لوکا ماریچ هموطن او هم موقعیت خوبی پیدا کرده و ماندنی است اما قرارداد مایکل اومانا به پایان می‌رسد و اگر می‌خواهد در پرسپولیس بماند باید یک تخفیف اساسی بدهد وگرنه جدایی او نیز محتمل است. شنیدیم از میان رضا نورمحمدی و محسن بنگر نیز یکی می‌ماند و دیگری رفتنی خواهد بود.

۳- برانکو از عملکرد خط میانی خوب به شدت راضی است اما مشکل اصلی به اتمام رسیدن قرارداد اغلب هافبک‌های پرسپولیس است. برهمین اساس مرد کروات از باشگاه خواسته به هر شکل ممکن قرارداد کمال کامیابی‌نیا، امید عالیشاه و سایر هافبک‌های این تیم را تمدید کنند. مرد کروات اصلاً تمایلی ندارد ترکیب خط میانی‌اش به هم بخورد.

۴- اما در خط حمله باتوجه به احتمال زیاد جدایی مهدی طارمی، سرمربی پرسپولیس از همین حالا به فکر جذب مهاجمانی تراز اول است. علی علیپور با پرسپولیس قرارداد دارد و ماندنی است ولی بعید می‌دانیم جری بنتسون در این تیم بماند چراکه برانکو از او راضی نیست.

برانکو که این روزها به دلیل عدم تمدید قرارداد حسابی از مهدی طارمی دلخور است بدجوری چشمانش ۲ مهاجم جوان ذوب‌آهن را گرفته است. مرد کروات مدت‌هاست عملکرد مرتضی تبریزی و کاوه رضایی را زیرنظر گرفته و خواهان جذب هر دو مهاجم تیم اصفهانی شده است. البته تجربه نشان می‌دهد ذوبی‌ها معمولاً به این راحتی‌ها بازیکنان خود را از دست نمی‌دهند و به نظر می‌رسد برانکو و باشگاه پرسپولیس کار بسیار سختی برای خرید تبریزی و رضایی پیش رو داشته باشند.