قاسمی با شکست مقتدرانه حریف قزاق طلایی شد

 آزادکار وزن 125 کیلوگرم کشورمان با شکست حریف قزاقستانی خود ضمن کسب مدال طلای تورنمنت قزاقستان جواز حضور در مسابقات المپیک ریو را نیز از آن خود کرد.

در رقابت‌های گزینشی المپیک در قاره آسیا که در شهر آستانه قزاقستان در حال برگزاری است، در وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد کمیل قاسمی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل کیونگ جین نام از کره جنوبی دارنده مدال برنز آسیا و بازی‌های آسیایی با نتیجه 11 بر صفر به پیروزی رسید. وی در مرحله نیمه‌نهایی در حالی که با نتیجه 3 بر صفر پیش بود، در کمتر از سه دقیقه ژائو دنگ از چین دارنده مدال برنز آسیا و نفر پنجم جهان را با ضربه فنی شکست داد و ضمن کسب سهمیه المپیک 2016 برزیل به دیدار فینال راه یافت. حریف قاسمی در دیدار پایانی دولت شابانبای کشتی‌گیر مطرح قزاقستانی بود که قاسمی با نتیجه 11 بر صفر و با اقتدار او را نیز برد تا طلای این مسابقات را از آن خود کند.

به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد کشورمان هر شش سهمیه لازم برای حضور در رقابت‌های المپیک 2016 برزیل را کسب کرد.

در این رقابت‌ها تنها کشتی‌گیران فینالیست سهمیه المپیک را کسب می‌کنند که تا پایان روز دوم این مسابقات کشورهای ژاپن، قزاقستان، چین و قرقیزستان هر کدام 3 سهمیه و کره جنوبی نیز 2 سهمیه المپیک را به دست آورده‌اند و کشورهای هند و ازبکستان نیز هر کدام یک سهمیه را از آن خود کرده‌اند.