دوئلی برای ریاست فدراسیون فوتبال

انتخابات فدراسیون فوتبال در راه است؛ مهمترین اتفاق فوتبال ایران در سال 95 که ممکن است سرنوشت خیلی چیزها را مشخص کند. رفتن علی کفاشیان از فوتبال پس از هشت سال مدیریت در این فدراسیون شاید برای خیلی‌ها جالب باشد، اما برای خیلی‌ها جالب‌تر این است که چه کسی قرار است جانشین این مدیر شود. ثبت‌نام انتخابات فدراسیون فوتبال در اسفندماه سال گذشته (11 تا 22 اسفندماه 94) انجام شد که هفت گزینه برای جانشینی علی کفاشیان ثبت‌نام کردند، اما بنا به دلایل مختلف تا این لحظه فقط چهار نفر برای رقابت نهایی باقی مانده‌اند.

علی‌اکبر ابرقویی‌نژاد، منصور قنبرزاده و فردی گمنام که در مزایده باشگاه پرسپولیس هم نشان داد برای مطرح شدن علاقه زیادی دارد، سه نفری بودند که از حضور در انتخابات برای ریاست انصراف دادند و اکنون مهدی تاج، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، مصطفی آجورلو و عزیزالله محمدی چهار گزینه ریاست فدراسیون فوتبال هستند، چهار نفری که هرکدام با تجربه‌های خاصی به دنبال کسب کرسی ریاست فوتبال هستند و در تاریخ 11 اردیبهشت‌ماه 95 باید در مجمع رأی بیاورند. به نوعی تا این تاریخ باید شاهد دوئل انتخاباتی این چهار نفر باشیم تا ببینیم در نهایت کدامیک جانشین علی کفاشیان خواهد شد.

مهدی تاج که پیش از این سابقه نایب رئیسی در فدراسیون فوتبال، ریاست سازمان لیگ، مدیرعاملی باشگاه سپاهان، حضور در هیئت مدیره باشگاه‌هایی همچون سپاهان و پرسپولیس و ... را در کارنامه دارد، جزو افرادی است که گفته می‌شود از شانس بالایی برای ریاست فدراسیون فوتبال برخوردار بوده و می‌تواند جانشین علی کفاشیان شود. مصطفی آجورلو هم با حضوری موفق در پاس تهران و قهرمان کردن این تیم در لیگ برتر، حضور در هیئت مدیره باشگاه تراکتورسازی و مدیریت باشگاه استیل آذین، اکنون سودای ریاست فدراسیون فوتبال را دارد. البته برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر این است که شاید از بین تاج و آجورلو یکی در انتخابات شرکت کند و در نهایت از بین این دو گزینه که هر دو علی کفاشیان را به عنوان نایب رئیس اول خود معرفی کرده‌اند، یکی انصراف بدهد.

عزیزالله محمدی دیگر کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال است که سابقه نایب رئیسی در این فدراسیون، ریاست سازمان لیگ و حضور در رده‌های مدیریتی باشگاه فجر شهید سپاسی شیراز را در کارنامه دارد. او در انتخابات چهار سال قبل هم شرکت کرده بود، اما نتوانست آرای قابل قبولی به دست بیاورد و حالا با چهار سال کسب تجربه و ریاست اتحادیه فوتبال باشگاه‌ها قصد دارد با برنامه‌ای جدید ریاست فدراسیون فوتبال را به عهده بگیرد. حال اینکه محمدی تا روز انتخابات در بین دوئل‌کنندگان باقی بماند یا نه، مشخص نیست. شهاب‌الدین عزیزی‌خادم هم دیگر گزینه‌ای است که از کاندیداهای جوان به حساب می‌آید و پس از چهار سال عضویت در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و البته داشتن سابقه حضور در هیئت مدیره باشگاه پیکان، سودای ریاست دارد.

چهار گزینه‌ای که تا 11 اردیبهشت‌ماه باید برای کسب ریاست فدراسیون فوتبال تلاش کنند هرکدام شرایط متفاوتی با هم دارند. مهدی تاج، مصطفی آجورلو و عزیزالله محمدی جزو مدیران با سابقه در این فوتبال هستند و از افراد امتحان پس داده فوتبال به شمار می‌آیند و عزیزی‌خادم هم جزو مدیران جوانی محسوب می‌شود که حالا باید با مدیرانی باتجربه رقابت کند. در این بین اما اینکه در انتخابات اعضای مجمع به چه کسی رأی بدهند، مشخص نیست و اتفاقات روزهای آتی سرنوشت کرسی جذاب ریاست فدراسیون فوتبال را مشخص خواهد کرد.