پشت پرده انصراف کفاشیان از ثبت نام

آنهایی که علی کفاشیان را می شناسند می دانند که او چقدر برای حضور 12 ساله در صندلی ریاست فدراسیون فوتبال اشتیاق داشته است و طبیعی است که اگر نخواهد در انتخابات شرکت کند حتما از سوی نهادهایی از این مساله منع شده است. البته گمانه زنی ها از این موضوع حکایت دارد که کفاشیان به صورت پنهانی در انتخابات فدراسیون فوتبال نام نویسی کرده است تا ببیند تا روز انتخابات چه اتفاق هایی خواهد افتاد.

 

چه کسانی کفاشیان را از حضور در انتخابات منع کردند؟

 

علی کفاشیان روز گذشته، درست در روز پایانی نام نویسی انتخابات فدراسیون فوتبال جلسه ای طولانی در دفترش برگزار کرد و در پایان این جلسه بود که در جمع خبرنگاران اعلام کرد که از نام نویسی در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال منصرف شده است. شنیده ها حاکی از آن است که کفاشیان در جلسه ای که با نماینده های وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی و البته مدیران ارشد وزارت ورزش در دفترش داشته از او خواسته شده است که در انتخابات شرکت نکند.

 

البته بی تردید کفاشیان پیچیدگی های رفتاری خاص خودش را دارد و به همین دلیل هم بسیار بعید است که به این راحتی از رسیدن به صندلی فدراسیون فوتبال انصراف بدهد. او تا روز انتخابات منتظر اتفاق ها می ماند تا ببیند آیا می تواند مجوز حضور در انتخابات را بگیرد یا نه.

 

رییس در آرزوی برکناری وزیر!

 

در آستانه آغاز المپیک 2016 ریو فشارها روی وزیر ورزش و جوانان پیرامون عدم حمایت از رشته های المپیکی به اوج خود رسیده است. نمونه این موضوع نامه رسول خادم، رییس فدراسیون فوتبال کشتی به رییس جمهور پیرامون عدم حمایت از این رشته در آستانه المپیک و البته حمایت کیومرث هاشمی، رییس کمیته ملی المپیک از حرف های خادم است. کفاشیان بسیار امیدوار است تا روز انتخابات فدراسیون فوتبال محمود گودرزی بزرگترین منتقدش توسط حسن روحانی از کار برکنار شود و وزیر جدید از او برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال حمایت کند.

هرچند این موضوع کمی دور از ذهن به نظر می رسد اما بدون تردید کفاشیان تا روز انتخابات منتظر حمایت از سمت نهادی برای شرکت در انتخابات خواهد ماند.

 

تلاش تاج و آجرلو برای گرفتن رای کفاشیان!

 

در صورتی که فرض کنیم کفاشیان تا روز انتخابات نمی تواند برای رقابت بر  سر ریاست فدراسیون فوتبال مجوز بگیرد، باید دید او از چه کسی برای شرکت در انتخابات حمایت خواهد کرد. مصطفی آجرلو مدیرعامل اسبق پاس و استیل آذین و مهدی تاج، رییس سازمان لیگ کفاشیان را به عنوان نایب رییس اول خود انتخاب کرده اند و حالا این سوال به وجود می آید که کفاشیان در صورتی که مجوز حضور در انتخابات را نگیرد، از کدام گزینه حمایت خواهد کرد.

بدون تردید کفاشیان رای اکثریت اعضای مجمع را در اختیار خواهد داشت و از هرکسی حمایت کند، به احتمال فراوان او رییس بعدی فدراسیون فوتبال خواهد بود هرچند که رییس فعلی فدراسیون فوتبال هنوز در این باره به جمع بندی نهایی نرسیده است.