جدال 18 امتیازی‌ها در قم

تنها یک هفته به پایان بازی‌های مرحله مقدماتی از فصل جاری رقابت مدعیان صعود به لیگ برتر فوتبال جوانان باشگاه‌های کشور باقی مانده و بعد از انجام این بازی‌ها، تکلیف صعود کننده‌ها به مرحله نهایی مشخص می‌شود.

تیم فوتبال جوانان صبا امسال نماینده قم در لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور است و در سومین سال حضور خود در این رقابت‌ها در مقایسه با دو دوره قبلی، بهترین شرایط را برای به دست آوردن مجوز صعود به مرحله نهایی و راهیابی به لیگ برتر دارد.

با نتایجی که فوتبالیست‌های جوان و آینده‌دار صبای قم در هفته‌های سپری شده از مرحله گروهی فصل جاری لیگ دسته اول فوتبال جوانان ایران کسب کرده‌اند، مسیر صعود آنها بسیار هموار است و این تیم در هفته پایانی بهترین شرایط را برای صعود دارد.

پیروزی قابل توجهی که فوتبالیست‌های جوان صبای قم در آخرین بازی خود در سال 94 به دست آوردند، همچنان بخت آنها برای صعود را حفظ کرد تا صبا در هفته پایانی که روز هجدهم فروردین ماه میزبان تیم پدیده ساری است، با خیالی آسوده به میدان برود.

البته صبای قم از آخرین بازی خانگی خود در این فصل عملکرد خوبی ندارد زیرا در یکی از حساس‌ترین دیدارهای دور برگشت مرحله گروهی رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال جوانان باشگاه‌های کشور برابر تیم دانش فریدون‌کنار شکست خورد تا نیم‌فصل دوم را در مقایسه با نیم‌فصل نخست با کارنامه‌ای ضعیف‌تر دنبال کند.

با این حال پیروزی با ارزش صبای قم در دیدار خارج از خانه برابر تیم فوتبال جوانان پارس‌ خلیج‌خودرو ورامین موجب شد تا آنها با آسودگی خاطر به تعطیلات نوروز سال 95 بروند و خود را از نظر روحی برای مصاف هفته پایانی با پدیده ساری شارژ کنند.

در گروه دوم از مرحله مقدماتی فصل جاری رقابت مدعیان صعود به لیگ برتر فوتبال جوانان باشگاه‌های کشور، صعود تیم فوتبال جوانان بهار نارنج بابل قطعی شده زیرا این تیم در صدر جدول رده‌بندی گروه است و تیم دوم از بین صبای قم و پدیده ساری صعود می‌کند.

بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون فوتبال دیدارهای هفته پایانی از مرحله گروهی فصل جاری لیگ دسته اول فوتبال جوانان باشگاه‌های کشور روز هجدهم فروردین ماه برگزار می‌شود و صبای قم در دیداری خانگی میزبان تیم پدیده ساری خواهد بود.

صبای قم روز هجدهم فروردین در حالی از پدیده ساری در زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی شهید جعفر حیدریان قم پذیرایی می‌کند که در نیم فصل نخست تیم پدیده را در خانه خودش شکست داد ولی هم اکنون دو تیم 18 امتیازی هستند و برای کسب پیروزی و سه امتیاز مقابل یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند در حالی که تفاضل گل صبا بهتر از پدیده است و تساوی در این دیدار نیز صبا را به مرحله بعد خواهد فرستاد.

در این گروه تا پیش از هفته پایانی، تیم‌های بهار نارنج بابل با کسب 21 امتیاز، پدیده ساری و صبای قم با کسب 18 امتیاز در مکان‌های دوم و سوم هستند و تکلیف دومین تیم صعود کننده به مرحله نهایی فصل جاری لیگ دسته اول فوتبال جوانان ایران در گرو نتیجه دیدار صبا و پدیده است.