خودمان می‌دانیم در چه کشوری میزبان سعودی‌ها هستیم

علیرضا اسدی درباره ادعای مسئولان فدراسیون عربستان مبنی بر اینکه ایران کشور عمان را به عنوان زمین بی‌طرف برای بازی با نمایندگان سعودی در لیگ قهرمانان آسیا معرفی کرده است، عنوان کرد: پس از رأی AFC، ما سه کشور را برای برگزاری مسابقه با نمایندگان عربستان مدنظر داشتیم. عمان یکی از آپشن‌های ما بود و در کنار آن لبنان و ازبکستان قرار داشت. ما روی کشور لبنان پافشاری زیادی داشتیم اما عربستانی‌ها برای حضور در آن کشور مشکل دارند. در بین این سه کشور، ازبکستان کمترین شانس را داشت.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که با این صحبت‌ها به نظر می‌رسد ایران کشور عمان را به عنوان میزبان پیشنهاد داده است، گفت: باید تمام شرایط را در نظر بگیریم؛ اینکه کدام کشور از نظر آب و هوا، هزینه، اسکان و ... برایمان بهتر است. عربستانی‌ها در همه زمینه‌ها به ما باخته‌اند و حالا شروع به صحبت می‌کنند و می‌گویند ایران، عمان را پیشنهاد داده است. بگذارید آنها بگویند ما زودتر می‌دانیم، بگذارید دلشان خوش باشد؛ این مسائل برای ما اهمیتی ندارد. آیا با گفتن اینکه ایران چه کشوری را پیشنهاد داده تمام مشکلات بین ما و عربستان به نفع سعودی تمام و حل می‌شود؟ اگر اینگونه است اجازه بدهید آنها خوشحال باشند.

اسدی در پاسخ به این مورد که تمام موارد از جمله آب و هوا، اسکان و ... باید تا به امروز مشخص می‌شد چرا که AFC تا فردا به ایران فرصت داده است، تصریح کرد: لازم نیست دستمان را رو کنیم. ما خودمان می‌دانیم در کدام کشور میزبان سعودی‌ها خواهیم بود اما نیازی نیست اکنون این حرف را بزنیم. خودمان می‌دانیم باید به کدام کشور برویم، با این حال می‌خواهیم به AFC ثابت کنیم عربستانی‌ها برای حضور در کشورهای مختلف مشکل دارند. خیلی از کشورها را پیشنهاد می‌دهیم که سعودی‌ها نمی‌توانند در آنجا حضور پیدا کنند بنابراین مشکل از سعودی‌ها است و ما می‌خواهیم این موضوع را به AFC ثابت کنیم.

وی درباره اینکه برخی اعتقاد دارند حضور دیدار علی‌اکبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس در عمان و دیدار اخیر وی با مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور در راستای برگزاری بازی‌ها ایران در عمان است و وی از سوی فدراسیون فوتبال هم ماموریت داشته این کار را انجام دهد، خاطرنشان کرد: حرف‌های قشنگی است که می‌شنوم. ما خودمان با مسئولان کشورهای مختلف در ارتباط هستیم و نیازی به این کار نداریم و این موضوع صحت ندارد.

اسدی درباره اینکه باشگاه ذوب آهن شهر سیدنی استرالیا را به عنوان یکی از گزینه‌ها مدنظر دارد، به تسنیم گفت: برگزاری مسابقات در سیدنی جنبه‌های مثبت و منفی دارد. جنبه مثبت آن حضور تماشاگران ایرانی است اما دور بودن مسافت و هزینه‌های بالا، مواردی است که باید آنها را در نظر بگیریم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره اینکه آذری، مدیرعامل باشگاه ذوب آهن چند روز پیش از عدم پاسخگویی مسئولان فدراسیون فوتبال به نامه درخواستی آنها اظهار گلایه کرده بود، گفت: اجازه بدهید این موارد در داخل فدراسیون فوتبال حل شود.

اسدی در پاسخ به این سوال که اعتراض ایران به فیفا به کجا کشیده شد، اظهار داشت: اعتراض بسیار شدیدی به فیفا کردیم و این احتمال وجود دارد که عربستانی‌ها جریمه شوند؛ چیزی که خیلی‌ها دنبال آن هستند. با این حال نوع گزارش کنفدراسیون فوتبال آسیا به فیفا مهم است. شکایتمان را از حوزه خودمان (کنفدراسیون فوتبال آسیا) به حوزه دیگر(فیفا و CAS) می‌بریم. آنچه برای ما مهم است منافع ملی است و در این راه هر اتفاقی بیفتد پای آن می‌ایستیم.

وی ادامه داد: برخی افراد که علاقه‌مند هم هستند صحبت‌هایی مطرح می‌کنند که از نظر حقوقی درست نیست. ما در اعتراض به دادگاه عالی ورزش و فیفا باید تبعات آن را نیز در نظر بگیریم اما عده‌ای از دوستان چون از نظر حقوقی مسائل را نمی‌دانند صحبت‌های دیگری می‌کنند. هر کاری که برای کشور هزینه‌بَر باشد عاقلانه نیست و ما باید تمام جوانب را درنظر بگیریم. کسانی که دلسوزانه صحبت می‌کنند اما مسائل حقوقی و عقلانی و حضور در محیط را در نظر نمی‌گیرند به این نکته توجه کنند که ما با استفاده از حقوقدانان و با درنظر گرفتن منابع ایران موارد را جمع‌بندی می‌کنیم که این شاید به مذاق خیلی‌ها خوش نیاید.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در بخش دیگری از گفت‌وگو با تسنیم درباره حرف‌وحدیث‌های ایجاد شده پیرامون عدم تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال و ابهام در برگزاری انتخابات فدراسیون در تاریخ 11 اردیبهشت ماه سال جاری، عنوان کرد: باید در این باره تصمیم‌گیری لازم انجام شود.

اسدی در پاسخ به این سوال که آیا با این شرایط امکان عدم برگزاری انتخابات وجود دارد، تصریح کرد: همانطور که گفتم باید تصمیمات لازم را در این باره اتخاذ کنیم.

وی درباره استعفای کی‌روش و اینکه امروز آخرین حضور او روی نیمکت تیم ملی خواهد بود یا خیر، گفت: من خیلی وارد این قضایا نمی‌شوم فقط می‌گویم امروز بازی مهمی با عمان داریم که تیم خیلی خوبی است. با این حال بازیکنان ما نیز تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته‌اند و آماده هستند که «نحسی» شکست‌ناپذیری عمان را از بین ببرند و به همه نشان دهند که تا چه حد، تیم ایران قدرتمند است.