آخرین بازی کی روش در ایران!

فردا آخرین بازی مرحله مقدماتی تیم ملی کشورمان در ورزشگاه آزادی برگزار می شود و یوزهای ایرانی می توانند با پیروزی مقابل شاگردان کارو به عنوان صدرنشین راهی مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی شوند.

در حال حاضر در گروه چهارم رقابت های مقدماتی جام جهانی در قاره کهن ایران با ۱۷ امتیاز در رده نخست قرار دارد و عمان با ۱۴ امتیاز دوم است اما با  این حال صعود شاگردان کی روش قطعی شده و ملی پوشان برای اثبات توانایی هایشان و شکستن طلسم 15 مقابل عمانی قرار می گیرند.

ایران در هفت بازی گذشته خود در این مسابقات 5 برد و 2 تساوی را کسب کرد و در صدد است تا بتواند با پیروی مقابل عمان توانایی های خود در آسیا را به اثبات برساند.

شاگردان کارو نیز در دیدارهای گذشته خود در گروه چهارم این رقابت ها 4 برد و 2 تساوی را کسب کرد و یک بار نیز مقابل ترکمنستان متحمل شکست شد ، یاران علی الحبسی صعود خود به مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی روسیه  را قطعی کرده اند اما برای حفظ رکورد نباختنشان با تمام توان مقابل یوزهای ایرانی قرار می گیرند.

طلسم ۱۵ ساله

 

عمان در سالهای اخیر همواره برابر ایران مقاومت کرده و طی20 سال گذشته هیچ گاه تیم ملی ایران در یک بازی رسمی موفق به شکست عمانی ها نشده است.

16 مهر سال گذشته بازی رفت دو تیم در مسقط یک بر یک شد، عمان در آن بازی نسبت به ایران بهتر بازی کرد اما در پایان این دیدار 2 تیم به تساوی رضایت دادند تا انتقادات به کی روش بیشتر از گذشته شود.

تیم‌های ایران و عمان تا به حال ۱۱ مرتبه برابر هم صف آرایی کردند که حاصل آن ۵ برد برای ایران، ۴ تساوی و ۲ برد برای عمان بوده است. آخرین برد ایران به رقابتهای جام ال‌جی در سال ۱۳۸۰ باز می‌گردد که آن بازی را باید یک دیدار دوستانه دانست. آخرین برد ایران در یک دیدار رسمی مقابل عمان هم در سال ۱۳۷۵ در رقابتهای انتخابی جام ملتهای آسیا رقم خورد. از سال ۱۳۸۰ به بعد ایران و عمان چهار بار با هم بازی کردند که در هر چهار بار ایران موفق نشده حریفش را شکست دهد.

آخرین بازی کی روش

این احتمال وجود دارد که بازی فردا آخرین حضور کارلوس کی روش روی نیمکت تی ملی کشورمان باشد. چندی پیش سرمربی پرتغالی تیم ملی استعفایی به تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ تحویل رئیس فدراسیون داد، اگر قرار باشد پس از انتخابات فدراسیون فوتبال کی روش از ایران جدا شود، بازی فردا مقابل عمان آخرین حضور او روی نیمکت ایران خواهد بود.  البته سال گذشته هم در بازی یازدهم فروردین دربرابر سوئد گفته می شد آن مسابقه آخرین دیدار کی روش است اما او ماند و هدایت تیم ملی را در مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه برعهده گرفت..

دوئل سرمربیان سابق رئال

 سرمربیان ایران و عمان یک نقطه اشتراک دارند، آنها در دهه گذشته سرمربی رئال‌مادرید بوده‌اند. پس از اخراج دل بوسکه در پایان فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۲ در شرایطی که رئال قهرمان لالیگا شده بود هیچکس تصور نمی کرد که پرس، دستیار فرگوسن را به عنوان سرمربی کهکشانی ها انتخاب کند.

کی روش سوابقی سرمربی گری در کشورهای مختلف همچون پرتغال، امارات، آمریکا و آفریقای جنوبی داشت اما انتخاب به عنوان سرمربی رئال کمی تعجب برانگیز بود.کی روش با وجود شروع خوبش در رئال، کارنامه خوبی از خودش در این تیم در فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۳ به جا نگذاشت و در نهایت در پایان فصل اخراج شد. رئال پس از کنار گذاشتن کی روش به انتخاب های بدون نتیجه اش ادامه داد. پس از حضورهای کوتاه مدت خوزه آنتونیو کاماچو، ماریانا گارسیا رمون و واندرلی لوکزامبورگو نوبت به خوان لوپز رسید.او که سرمربی تیم دوم رئال بود در اواسط فصل جانشین لوکزامبورگو شد.

کارنامه لوپز هم خیلی درخشان نبود. لوپز کارو هم مثل کی روش فصل را با ۷۰ امتیاز به پایان رساند اما با این تفاوت که رئال لوپز کارو دوم شد. خوان لوپز در لالیگا سرمربی لوانته و سلتا ویگو بوده است و پیش از سرمربی گری عمان هدایت عربستان را برعهده داشته است.

بدون محروم

تیم ملی ایران نیز برخلاف دیدار مقابل هند، محرومی نخواهد داشت هرچند که علیرضا حقیقی، آندرانیک تیموریان و رضا قوچان نژاد همچنان مصدوم اند و به این دیدار نخواهند رسید.