رقابت های بوکس کسب سهمیه المپیک چین با حضور ۱۹۰ بوکسور از ۳۰ کشور از روز جمعه هفته گذشته در شهر کیانان چین در حال پیگیری است. امروز سه شنبه و در پنجمین روز این مسابقات در وزن به اضافه ۹۱ کیلوگرم مجید سپهوند در مصاف با بوکسور سوریه ای با اقتدار به پیروزی رسید و به جمع چهار بوکسور برتر سنگین وزن راه یافت.

بوکسور سنگن وزن کشورمان به دلیل اینکه در قرعه کشی در سید سه قرار داشت، در دور نخست با قرعه استراحت مواجه شده بود. سپهوند در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده دیدار"باخودیر" از ازبکستان و "مو هایپنگ" از چین خواهد رفت. وی در صورت پیروزی در آن دیدار سهمیه المپیک ریو را کسب خواهد کرد و حتی در صورت شکست شانس سهمیه دارد.

اما در ادامه رقابت های امروز سه مشتزن دیگر کشورمان با رقبای خود به رقابت می پردازند. سجاد کاظم زاده در ۶۹ کیلوگرم که با پیروزی مقابل"آندور" به جمع ۱۶ نفر برتر راه یافته، باید با "مارسیال سانتوس"  نفر ششم رنکینگ جهانی از کشور فیلیپین مبارزه کند. سجاد محرابی در۷۵ کیلوگرم که کارش را با پیروزی مقابل بوکسور تاجیکستانی شروع کرد در دور دوم با "شین بایار" مغولستانی دیدار خواهد کرد.

 در وزن ۹۱ کیلوگرم سالار غلامی که در دور نخست با قرعه استراحت مواجه شده بود باید مقابل "یو فنگای" چینی قرار گیرد که از بوکسورهای سری رقابت های جهانی wsb است .نمایندگان اوزان ۷۵ ، ۹۱ و به اضافه ۹۱ کیلوگرم بوکس ایران در صورت پیروزی در بازی های امروز به مرحله نیمه نهایی راه خواهند یافت.

طبق اعلام فدراسیون جهانی بوکس(آیبا)در رقابت های قاره ای کسب سهمیه المپیک چین در هر وزن سه بوکسور و در مجموع ۳۰ بوکسور جواز حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریو را کسب خواهند کرد.

اسامی بوکسورهای تیم ایران در رقابت های کسب سهمیه المپیک چین بدین قرار است:

۵۲کیلوگرم: پویا ناوی (از دور رقابت ها کنار رفت)

۵۶ کیلوگرم: آرمین امجدیان(از دور رقابت ها کنار رفت)

۶۰کیلوگرم: دانا اسماعیل زاده(از دور رقابت ها کنار رفت)

۶۴کیلوگرم: اسماعیل ارمشی (از دور رقابت ها کنار رفت)

۶۹ کیلوگرم: سجاد کاظم زاده

۷۵کیلوگرم: سجاد محرابی

۹۱کیلوگرم: سالار غلامی

به اضافه ۹۱ کیلوگرم: مجید سپهوند

هدایت این تیم بر عهده علیرضا استکی خواهد بود و همایون امیری به عنوان مربی وی را همراهی خواهد کرد.تیم ایران در اوزان ۴۹ و ۸۱ کیلوگرم نماینده ای به این مسابقات اعزام نکرده است.