در مورد عملکرد ملی‌پوشان شمشیربازی سابر در مسابقات جهانی کره جنوبی و کسب دو سهمیه المپیک اظهار داشت: بچه‌های ما به خصوص مجتبی عابدینی، کار بسیار بزرگی کردند و می‌توان گفت نایب قهرمانی عابدینی یک شاهکار بود. پیام‌های تبریک وزارت ورزش و مسئولان کمیته المپیک و استقبال کیومرث هاشمی از ملی‌پوشان نشان می‌دهد که نتیجه عالی بود.

وی گفت: تنها 6 کشور در دنیا دو سهمیه المپیک کسب کردند که یکی هم ایران بود، آمریکا، روسیه، ایتالیا، آلمان و کره جنوبی در دنیا صاحب سبک هستند و ما هم توانستیم خودمان را در کنار آنها قرار دهیم.

رئیس فدراسیون شمشیربازی با اشاره به عملکرد مجتبی عابدینی گفت: او برای رسیدن به فینال، 5 قهرمان جهان و المپیک را شکست داد. دو پیروزی مقابل نمایندگان کره که میزبان مسابقات بودند، بسیار باارزش بود. علی پاک‌دامن هم عملکرد بسیار خوبی داشت و 60 امتیاز را در بخش آسیایی آورد و با قرار گرفتن در رده اول قاره کهن، به سهمیه رسید.

باقرزاده در پاسخ به این سوال که آیا پاداشی برای عملکرد خوب عابدینی در نظر گرفته‌اید یا خیر، گفت: کمیته و وزارت برای المپیکی‌ها، پاداش خودشان را می‌دهند، اما ما تلاش می‌کنیم با تصویب هیأت رئیسه پاداش جداگانه‌ای به ملی‌پوشان بدهیم. اینها زندگی خودشان را گذاشته‌اند، اما درآمد میلیاردی ندارند، بیش‌ترین رقم قرارداد آنها 10 میلیون تومان است، پس بنابراین باید فدراسیون از آنها تقدیر و تشکر کند.

وی با اشاره به مسابقات زون آسیا، گفت: ما این رقابت‌ها را در پیش داریم و امید زیادی داریم که یک سهمیه دیگر در اپه یا فلوره کسب کنیم. بانوان ما در یکی، دو سال گذشته نشان دادند توانایی بالایی دارند.

رئیس فدراسیون شمشیربازی در مورد اینکه برنامه‌های بعدی ملی‌پوشان سابر چگونه خواهد بود، گفت: تا پایان فروردین ماه درگیر مسابقات قهرمانی آسیا هستیم و پس از آن ملی‌پوشان هفتم اردیبهشت‌ماه به مسابقات جهانی تیمی سابر که در برزیل برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد. مجتبی عابدینی، علی پاک‌دامن، محمد فتوحی و فرزاد باهر 4 نفر اعزامی ما به این رقابت‌ها خواهند بود.

باقرزاده در پایان تأکید کرد: با عملکرد فوق‌العاده‌ای که عابدینی داشت، ما را برای کسب مدال المپیک هم امیدوار کرده است. باید همین روند را ادامه دهیم و فدراسیون هم تمام تلاش خود را برای این کار انجام خواهد داد.