هیچ تبانی بین وزارت ورزش با دولت برای حذف کفاشیان وجود ندارد

رضا حسنی‌خو  درباره اینکه گفته می‌شود سازمان بازرسی نامه‌ای ارسال کرده تا انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار نشود، گفت: خیر نامه‌ای در این خصوص ارسال نشده بلکه مضمون نامه ارسال شده این است که با یک اساسنامه‌ای انتخابات را برگزار کنید که قانونی باشد یعنی مصوبه هیأت دولت را داشته باشد که البته این حرف درستی است. یعنی اساسنامه‌ای که روی آن توافق می‌شود، آماده شود و برای تصویب به هیأت دولت ارائه شود.

وی ادامه داد: البته سازمان بازرسی نگفته که انتخابات برگزار نکنید بلکه این سازمان خواستار برگزاری انتخابات به صورت قانونی است. این حرف درستی است و وزارت ورزش هم این حرف را قبول دارد.

حسنی‌خو در مورد اینکه چون این پروسه چند ماهه بوده پس انتخابات برگزار نخواهد شد، گفت: من اینطور نمی‌گویم اما قرار ما بر این شده که در اسرع وقت این کار انجام شود. سجادی و کفاشیان مسئولیت دارند تا اساسنامه برای مصوب شدن در هیأت دولت آماده و به وزارت ورزش ارائه شود. نمی‌دانم این پروسه چه مقدار به طول می‌انجامد اما اصرار وزارت ورزش بر سرعت در تصویب اساسنامه و برگزاری انتخابات قانونی این فدراسیون است.

وی در خصوص اینکه تکلیف حضور کفاشیان چه خواهد شد، گفت: به نظر من باید مجمع در این مورد 11 اردیبهشت تصمیم بگیرد هرچند که باید ببینیم در این مورد اساسنامه قبلی چه می‌گوید. البته این خیلی تفاوتی نمی‌کند. کفاشیان 8 سال رئیس بوده حالا 2 ماه هم بیشتر منتهی باید هر اتفاقی که می‌افتد قانونی باشد.

رئیس حراست وزارت ورزش در خصوص اینکه کفاشیان گفته با این وضعیت 8 سال کار غیرقانونی کرده‌ایم گفت: می‌تواند این مورد هم باشد اما اینها فکر نمی‌کردند که مصوبه نداشته باشد و گمان می‌کردند که مصوبه دارد و اگر یادتان باشد تا دقیقه آخر هم صبر کردند اما من همان زمان هم گفتم که مصوبه‌ای در کار نیست.

وی درباره اینکه آیا تبانی بین وزارت ورزش با دولت نشده تا طرفین این مصوبه را پنهان کنند تا کفاشیان از فدراسیون فوتبال حذف شود، گفت: این طور نیست. کفاشیان باید مجوز دولت را بگیرد چون بازنشسته است.

حسنی‌خو درباره اینکه چون اساسنامه فدراسیون فوتبال مستقل است و کفاشیان می‌گوید نیازی به مجوز ندارد، گفت: کدام اساسنامه؟ اساسنامه‌ای که مصوبه دولت را ندارد؟ اصلاً اساسنامه نمی‌تواند مغایر با قوانین کشور باشد. البته کفاشیان می‌گوید مجوزی لازم ندارد اما دور قبل هم وی با مجوز دولت در انتخابات شرکت کرد.

وی در خصوص اینکه کدام نهاد در روز آخر کفاشیان را تحت فشار قرار داده بود، گفت: کفاشیان برای اساسنامه و مجوز حضور در انتخابات از سوی سازمان بازرسی کل کشور تحت فشار بود. حرف آنها درست و حق است. آنها می‌گویند طبق اساسنامه قبلی برگزار کنید. الان مبنای قانونی شما برای برگزاری انتخابات چیست؟

حسنی‌خو در خصوص اینکه چه تضمینی وجود دارد که برای مصوب شدن اساسنامه جدید شاهد دعواهای همیشگی نباشیم، گفت: مگر می‌شود در کشور ما برای ایجاد قانونی جدید اختلافی نباشد؟ اختلاف هست اما تعیین کننده هیأت دولت است.

مشاور وزیر ورزش در خصوص انتقادات اخیر کی‌روش به این وزارتخانه گفت: اولا باید کی‌روش در سمت خود در تیم ملی تا تعیین تکلیف حضور این تیم در جام جهانی 2018 باقی بماند ضمن اینکه از مجموعه فدراسیون فوتبال دلخور هستم که فضا را به گونه‌ای مهیا می‌کنند تا کی‌روش علیه وزارت ورزش به این شکل انتقاد کند در حالی که فدراسیون فوتبال در خصوص توقعات و انتظارات کادرفنی تیم ملی مثل سایر فدراسیون‌ها باید پاسخگو باشد.

وی در پایان در مورد ارتباط سرمربی استقلال با لیدر این باشگاه گفت: چند روزی نبودم و از این موضوع خبر ندارم. باید با رئیس حراست فدراسیون فوتبال صحبت کرده و جزئیات بیشتری را مطلع شوم.