یعقوب کریمی که در فصل جاری هم همچون یکی ، دو فصل گذشته با بدشانسی های زیادی روبرو شد و مصدومیت های گاه و بی گاه اجازه نداد تا او یکی از مردان ثابت استقلال لقب بگیرد در جدال حساس برابر سپاهان دوباره به ترکیب اصلی بازگشت تا مقابل تیمی که خاطرات خوشی از آن نداشت بتواند زمینه برتری آبی پوشان را فراهم کند.

 

 

یعقوب که در فصل جاری با برتن کردن پیراهن شماره 8 استقلال امیدوار بود بتواند یکی از مهره های کلیدی تیمش باشد جلوی سپاهان تلاش زیادی انجام داد تا بارقه های امید را نزد طرفدارانش برای دیدن یک بازی خوب از این بازیکن زنده کند اما این تلاش ها فایده ای نداشت تا میزبان با از دست دادن دو امتیاز خانگی در رسیدن به صدر جدول ناکام بماند.

 

 

با این حال می توان گفت با نمایشی که شماره هشت استقلال مقابل سپاهان داشت این بازیکن آمادگی اش را برای حضور در دربی به رخ کشید تا شاید در این بازی مهم و سرنوشت ساز به عنوان برگ برنده مربیان بتواند مهره ای تعیین کننده برای تیمش قلمداد شود. با نگاهی به تاریخ دربی ها می توان به این نکته اشاره کرد که همواره شماره 8 های استقلال نقش به سزایی در رقم خوردن سرنوشت بازی داشتند و حالا نوبت هافبک جوانی مثل یعقوب کریمی است تا از عهده این ماموریت بربیاید.