مهدی فنونی زاده درباره دربی 82 و پیش بینی اش از این مسابقه اظهار داشت: این بازی با همه مسابقات فرق می کند. چون معمولا خیلی از بازیکنان به خاطر استرس بالا نمی توانند توانایی های صد در صدی خودشان را در دربی به نمایش بگذارند. 

وی درباره نتایج دیدارهای گذشته دو تیم و پیش بینی هایی که در فضای مجازی و خبری عنوان می شود بیان داشت: مساوی یا برد قبل از دربی حتی باخت نمی تواند دلیل قطعی موفقیت یا عدم موفقیت یکی از دو تیم باشد. این بازی شرایط خاص خودش را دارد و من معتقدم با اینکه استقلال هفته های اخیر نتایج خوبی نگرفته ولی این بار روی واقعی اش را نشان می دهد. 

مدافع اسبق استقلال با اشاره به نکات فنی دو تیم گفت: اشکال استقلال این است که مدافعانش بازیسازی نمی کنند. وقتی بازیسازی از دفاع صورت نگیرد آمار توپ های سالمی که به خط هافبک و حمله می رسد پایین می آید. مدافعان استقلال با روش بزن زیرش نمی توانند تیم را تغذیه کنند. کاری که در نقطه مقابل در پرسپولیس به خوبی انجام می شود.

فنونی زاده ادامه داد: هر دو مدافع کناری پرسپولیس رضاییان و انصاری این کار را به درستی انجام می دهند و به همین دلیل این تیم در فاز هجومی عملکرد بهتری دارد. اگر دفاع های استقلال بخواهند مثل بازی با سپاهان عمل کنند مهدی طارمی حسابی آنها را اذیت می کند.

وی درباره کری خواند پرسپولیسی ها ظرف روزهای گذشته خاطرنشان کرد:شاید چون استقلال ضعیف تر به نظر می رسد و پرسپولیس چند برد کسب کرده آنها رو به کری خواندن آورده اند ولی کری خوانی فقط لب و دهان است و فوتبال را درون زمین بازی می کنند. هر تیم جوهر دربی را داشته باشد برنده می شود.

پیشکسوت استقلال با اشاره به حضور مهدی رحمتی درون دروازه این تیم خاطرنشان کرد: مهدی رحمتی یکی از ارکان اصلی تیم استقلال است و بسیاری از خطرات خط دفاع را او از بین می برد. کاری که وحید طالب لو هم در دیدار با استقلال خوزستان کرد. برای تیم صدرنشین خوب نیست که دروازه بانش بازیکن هفته شود. با این حال امیدوارم استقلال دربی 82 را با موفقیت پشت سر بگذارد و برنده شود.

فنونی زاده در پایان با اشاره به یکی از دربی های گذشته گفت: یادم است که سال 70 پرسپولیسی ها خیلی کری خواندند ولی ما تا دقیقه 11 با دوگل از آنها جلو افتاده بودیم. ورمزیار و مرفاوی گل هایمان را زده بودند. در ادامه هم شاهرخ به بچه ها گفت که کمتر گل بزنند. دربی یک جنگ است و کری خواندن قبل از جنگ هیچ فایده ای برای دو تیم ندارد.