قلعه‌نویی: آقای کفاشیان! آقای تاج! این رفتارها درست نیست

امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پس از بازی تیمش مقابل صبای قم که با تساوی یک - یک به پایان رسید، گفت: این نتیجه طبیعی بود، چون بازیکنان ما خسته بودند. در نیمه اول چند شانس خوب داشتیم و در ادامه هم به گل برتری دست یافتیم. در نیمه دوم با فضاهایی که ایجاد شد می‌توانستیم بازهم گل بزنیم، اما سعی کردیم بیشتر توپ را در نیمه زمین حریف نگه داریم که توپ‌های زیادی را لو دادیم. بازیکنان ما خسته بودند و به همین دلیل نتوانستیم بازی خوبی انجام دهیم، اگر هم صحبتی کنیم کمیته اخلاق ما را فرا می‌خواند.

وی افزود: آقای کفاشیان! آقای تاج! این رفتارها درست نیست. برای یک بازی مقابل گوام یک ماه لیگ را تعطیل می‌کنند، اما برای بازی‌های ما (بازی‌های نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا) تعطیلی چندانی به مسابقات نمی‌دهند. واقعاً باید برای این رفتارها تأسف خورد. آقایان کمیته اخلاق باید به این مسائل رسیدگی کنند، چون شرایط ما سخت‌تر از تیم ملی است و اگر می‌گذاشتند یک هفته ما ریکاوری کنیم خیلی بهتر می‌شد. برای این بازی هم درخواست کردیم یک هفته بازی ما را عقب بیندازند، اما توجهی نشد.

سرمربی تیم تراکتورسازی اظهار داشت: بچه‌های ما با توجه به فشردگی بازی‌ها خسته هستند. هفته گذشته یک بازی سخت و سنگین مقابل ذوب‌آهن داشتیم ضمن اینکه ما یک بازی یعنی بازی آسیایی بیشتر انجام داده‌ایم و این موضوع طبیعی است.

قلعه‌نویی در خصوص تشویق و حمایت هواداران تراکتورسازی گفت: تشویق هواداران خیلی خوب و موثر بود، آنها انرژی‌شان را برای تشویق تیم گذاشتند اما متاسفانه یکسری رفتارها باعث شد که تحریک شوند.

وی در خصوص صحنه‌ای که در آن بختیار رحمانی بازی جوانمردانه را رعایت کرد ا ما بازیکن صبا به بازی ادامه داد، گفت: مردم آذربایجان و هواداران تراکتورسازی بیشتر از نتیجه، این چیزها را دوست دارند. بختیار کار خوبی انجام داد و توپ را به بیرون زد. اصل کار خیلی قشنگ بود حتی با وجود  اینکه بازیکن صبا به بازی ادامه داد.

سرمربی تراکتورسازی در مورد عملکرد سزار در ترکیب گفت: من از سزار ممنونم، او هم مانند بقیه بچه‌‌ها دوندگی زیادی داشت و خیلی خوب بازی کرد. صبایی‌ها در نیمه دوم فقط یک موقعیت داشتند. تیم ما فضاها را برای آنها بسته بود و این موضوع باعث شد که حریف به بازی مستقیم روی آورده و به گل برسد. اگر در 50 متر رو به جلو با هوش‌تر عمل می‌کردیم می‌توانستیم دروازه حریف را باز و برد خود را حفظ کنیم.

قلعه‌نویی درباره بیانیه بخش رسانه‌ای تیم ملی مبنی بر اینکه سرمربی تراکتورسازی فرافکنی می‌کند گفت:  من هیچ فرافکنی نمی‌کنم مگر لیگ را یک ماه تعطیل نکردند. ما از الان باید به فکر بازی با الهلال عربستان بوده و بازی به بازی جلو برویم. متاسفانه نگاه به تیم ما خوب نبود ما شانس داشتیم که امتیازات را جمع کردیم اما در حال حاضر بدن بازیکنان ما تحلیل رفته است ما امکانات رقبایمان را در آسیا نداریم و برای انجام یک بازی باید چند پرواز انجام دهیم در حالی که رقبای ما مستقیم به تبریز می‌آیند.

وی تأکید کرد: درخواست ما این بود که به جای یک هفته دو هفته فرصت استراحت به ما بدهند چون همه نمایندگان ما در آسیا از نظر بدنی افت کردند اما به شأن و شخصیت ایران توجه نمی‌کنند. آن از کاری که با تیم خاکپور انجام دادند و این هم از کاری که با تیم‌های آسیایی می‌کنند. برای بازی با گوام و هند یک ماه لیگ را تعطیل می‌کنند اما با ما همکاری نمی‌کنند، با این کارها یاد قانون کاپیتولاسیون می‌افتیم.

سرمربی  تراکتورسازی در مورد اینکه چرا در این دیدار از نانگ استفاده نکرد، گفت: ما مقابل ذوب‌آهن از نانگ استفاده کردیم و او خوب کار کرد در این بازی هم می‌خواستیم از او استفاده کنیم از علی حمودی هم همین‌طور. خوشبختانه در حال حاضر همه بازیکنان ما با یکدیگر هماهنگ شده‌اند.