برد دربی پاسخی به رفتارهای زشت مظلومی بود

کاظم سیدعلیخانی  در مورد پیروزی 4 بر 2 پرسپولیس مقابل استقلال گفت: بازیکنان پرسپولیس بازی خوبی ارائه دادند و از قبل بازی مشخص بود از حریف‌شان برتر هستند. تنها روزی بود که اگر بازیکنان پرسپولیس خودشان را باور داشتند می‌توانستند گل‌های بیشتری بزنند. متاسفانه بعد از به ثمر رسیدن 2 گل اول پرسپولیس عطش بازیکنان فروکش کرد.

وی افزود: برد بسیار شیرینی بود و شاید این مسئله پاسخی به رفتارهای زشت مظلومی در دربی سال 91 باشد که به آن شکل خوشحالی می‌کرد. تا زمانی که منصور پورحیدری در سلامتی کامل به سر می‌برد استقلال وضعیت خوبی داشت اما از وقتی او کنار تیم نیست دوران افت آبی‌پوشان آغاز شده و به نظر می‌رسد کادر فنی این تیم چیزی برای ارائه ندارد. متاسفانه در بازی دیروز برخی اتفاقات رخ داد که ممکن است پرسپولیس را در آینده با مشکل روبرو کند و اگر این تیم از این مسائل دوری نکند با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد رفتاری که بازیکنان پرسپولیس و مهدی طارمی قبل از زدن ضربه پنالتی انجام دادند، عنوان کرد: متاسفانه رفتارهای عجیبی از بازیکنان را مشاهده کردیم. این اتفاقات باعث نگرانی می‌شود. وقتی آن پنالتی توسط رحمتی دریافت شد دائم نگران بودم بازی برگردد و مثل سال 73 که پرسپولیس 2 بر صفر جلو بود و سپس بازی 2 بر 2 شد، درگیری‌هایی رخ دهد. متاسفانه بازیکنان پرسپولیس گاهی رفتارهایشان از سر بی تجربگی است که این مسائل نگران کننده است. بازیکن نباید چنین اقداماتی انجام دهد. مطمئنم قبل از بازی زننده پنالتی مشخص بوده و بحث‌هایی که در آن سوی صحنه صورت گرفت، پوچ بود.

سیدعلیخانی در مورد نحوه خوشحالی گل محسن مسلمان و فرشاد احمدزاده که باعث بروز حواشی زیادی شده است، گفت: دلیل این رفتارها را نمی‌دانم. یک زمان شما با فردی کری دارید و وقتی مقابل او به موفقیت می‌رسید شاید نوعی رفتار برای کری‌خوانی سر بزند که اگر این کار را هم نکنید شخصیت شما بسیار بهتر جلوه می‌کند اما در جایی که هیچ کری وجود ندارد و بعد از هر مسابقه این رفتار سر می‌زند، باید جلوی این کار را گرفت.

وی افزود: وقتی این حرکت از سوی حریفان توهین‌آمیز قلمداد می‌شود نباید آن را انجام داد. از لحاظ شخصیت حرفه‌ای این کار درست نیست. متاسفانه محسن بنگر که کاپیتان تیم است گاهی وارد درگیری‌های بازی می‌شد که این مسئله هم جای انتقاد دارد.

پیشکسوت پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که چه کسی باید با این رفتارها مقابله کند، عنوان کرد: کسانی که اطراف تیم هستند مثل مدیریت، مربی و کاپیتان باید به این بازیکنان تذکر بدهم و از آنها بخواهم که چنین اقدامی انجام ندهند چرا که خودشان ضرر می‌کنند.

سیدعلیخانی در مورد اینکه آیا پیشکسوتان می‌توانند در این مورد با بازیکنان صحبت کنند، گفت: بنده از این کارها نمی‌کنم چرا که شنیده‌ام یکی از پیشکسوتان به بازیکنان توصیه کرده که آن فرد توصیه‌ای که به او شده را نپذیرفته و پاسخ نامناسبی داده است. به عنوان پیشکسوت سعی می‌کنم خیلی محترمانه در مصاحبه‌ام توصیه‌ام را بیان کنم و امیدوارم بازیکنان هم توصیه‌های پیشکسوتان را گوش دهند تا با حواشی روبرو نشوند.

وی در رابطه با اینکه آیا پرسپولیس می‌تواند قهرمان شود، عنوان کرد: این تیم می‌تواند قهرمان شود به شرطی که خودش را باور کند و از مسائل حاشیه‌ای بپرهیزد. پرسپولیس تیم بسیار خوبی است اما باید این شخصیت را در تیم به وجود بیاورد و به مقام قهرمانی برسد. اگر بازیکنان خودشان را باور داشتند به جای 4 گل می‌توانستند 6 گل به استقلال بزنند تا اعضای این تیم دیگر بهانه نیاورند و نگویند فیلمی از بازی 6تایی‌ها نیست و مثل زمانی که تیمسار خسروانی فیلم بازی را از بین برد دائم بهانه‌گیری کنند.