از پرسپولیس رفتم اما همه بازی ها را دنبال می کنم

پرسپولیس در فصل‌های دوازدهم، سیزدهم و تا پایان نیم‌فصل چهاردهم یک دروازه‌بان ششدانگ و مطمئن داشت.

گلری به نام «نیلسون کوره‌آ جونیور» که از برزیل آمده بود تا در تیم «مانوئل ژوزه» بازی کند. مانوئل با نتایج افتضاحی که به دست‌ آورد، خیلی زود اخراج شد تا یحیی گل‌محمدی جایش را بگیرد.

بازی با تمرکز تدافعی پرسپولیس باعث شد هواداران از این تیم رضایت بیشتری داشته باشند و نیلسون که ستاره آن روزهای پرسپولیس شده بود، خودش را بیشتر ثابت کرد. او توپ‌های مؤثری را مهار می‌کرد اما در دو بازی بسیار حساس نتوانست به تیمش کمک زیادی کند.

اول فینال جام‌حذفی فصل دوازدهم مقابل سپاهان که دو گل بد خورد و در ضربات پنالتی اصلاً موفق نبود، بعد هم در هفته‌های پایانی لیگ سیزدهم که یک بازی مانده به اتمام لیگ برابر راه‌آهن دو گل خیلی بد دریافت کرد تا شانس قهرمانی قطعی سرخپوشان از بین برود.

در باقی بازی‌ها، نیلسون یکی از ستون‌های اصلی پرسپولیس بود و لقب جذاب «عقاب سیاه» را از هوادارانی که یک عقاب واقعی به نام «احمدرضا عابدزاده» را درون دروازه‌شان داشتند، دریافت کرد. نیلسون در لیگ پرتغال کمتر به بازی گرفته می‌شود چون یک مصدومیت کوچک باعث شد رقیب او وارد ترکیب اصلی شود و با انگیزه‌ای که داشت، دیگر دور را به نیلسون برای بازگشت به ترکیب اصلی نداد اما این گلر برزیلی که برای باشگاه موریرنزه توپ می‌زند، اخبار مربوط به پرسپولیس را دنبال می‌کند.

با او چند دقیقه‌ای در مورد پرسپولیس گپ زدیم که می‌خوانید.

*چرا کمتر در لیگ پرتغال به میدان می‌روی؟

ما در تیم‌مان سه دروازه‌بان آماده داریم و تشخیص اینکه چه کسی به میدان برود، فقط با شخص سرمربی تیم است. او هر وقت بخواهد و تشخیص بدهد چه کسی بیشتر به تیمش کمک می‌کند، مرا به ترکیب اصلی برمی‌گرداند. البته بازی‌های کمی هم برای موریرنزه انجام ندادم ولی به هر حال حرفه‌ای فکر می‌کنم و اعتراضی به نیمکت‌نشینی‌ام ندارم.

*نزدیک بود تیم‌‌تان به لیگ پایین‌تر برود!

نه این‌طور نیست. امکان نداشت که ما سقوط کنیم. تیم کم‌ستاره‌ای هستیم که بازیکنان جوان زیادی داریم و همین موضوع سبب شده کم‌تجربه عمل کنیم ولی دلیل نمی‌شود که تیم‌مان به دسته پایین‌تر برود.

*هنوز هم بازی‌های پرسپولیس را دنبال می‌کنی؟

بله. این یکی از سرگرمی‌های من است. وقتی طرفدار پرسپولیس شدم، قبول کردم که مثل تمام هوادارانش، همیشه نتایج این تیم را پیگیری کنم. پرسپولیس در این فصل شرایط بی‌نظیری داشت. می‌دانم که از انتهای جدول خودش را به صدر رساند اما طی روزهای گذشته شکست خورد که غم‌انگیز بود.

*فصل سیزدهم که خودت هم در پرسپولیس بودی، درست در چنین شرایطی مقابل راه‌آهن متوقف شد. آن بازی را به یاد می‌آوری؟

آن روز خیلی خوب بازی کردیم ولی مهاجمان راه‌آهن هم انگیزه‌های زیادی داشتند. بازیکنی که به من گل زد، حالا در پرسپولیس بازی می‌کند (علی علیپور). یادم می‌‌آید تغییراتی هم در ترکیب داشتیم اما در نهایت نتوانستیم با علی دایی قهرمان شویم. ما فقط 2 امتیاز کم آوردیم و لیگ با ما بی‌رحم بود.

 

*بعد از این باخت پرسپولیس صدر جدول را از دست داد. فکر می‌کنی چه اتفاقی در دو هفته پایانی رقم بخورد؟ 

من در حال حاضر از ایران دور هستم و شرایط لیگ ایران را نمی‌دانم اما می‌گویم شکست غم‌انگیزی بود ولی نباید کسی ناامید شود. فوتبال تا آخرین ثانیه‌ها ادامه دارد و هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد. سرمربی (برانکو) و بازیکنان پرسپولیس در این فصل عالی بودند و حق‌شان است قهرمان شوند.

*پرسپولیس دربی برگشت را هم از استقلال برد. این بازی را پیگیری کرده‌ای؟

بله و خیلی خوشحال شدم. جالب اینکه تعداد زیادی از هواداران پرسپولیس در صفحه اینستاگرام من پیام‌های تبریک نوشتند که نشان داد هنوز مرا از یاد نبرده‌اند.

*تو هنوز با یک گل خورده در 5 دربی، به صورت میانگین بهترین گلر تاریخ دربی‌های ایران هستی. چه نظری در این مورد داری؟

حس خیلی خوبی است. امیدوارم این رکورد فعلاً پا بر جا بماند. البته رکورد دیگری هم دارم که در این فصل هم شکسته نشد. من در 30 بازی فصل سیزدهم که به صورت کامل برای پرسپولیس بازی کردم، فقط 15 گل دریافت کردم و در 18 بازی اصلاً گلی نخوردم. در این فصل هموطن من که در باشگاه استقلال (خوزستان) بازی می‌کند به این رکوردها نزدیک شد اما نتوانست آن را بشکند.

*سوشا مکانی در این فصل فراز و نشیب‌های زیادی داشت. آن زمان که کنار هم بازی می‌کردید هم این شرایط فنی را داشت؟

ما دوست و همبازی بودیم و در زندگی خصوصی یکدیگر وارد نمی‌شدیم. نمی‌دانم امسال چه اتفاقاتی برای او رخ داده اما برایش موفقیت آرزو می‌کنم. دوست داشتم سوشا رکورد مرا در پرسپولیس بشکند.

*چقدر از سرمربی پرسپولیس شناخت داری؟

از دوستانم در تهران در مورد برانکو شنیده‌ام. فکر می‌کنم به خاطر نتایج خوبی که در این فصل گرفته، باید باز هم در این تیم بماند.

*با باشگاه پرسپولیس تسویه حساب کردی؟

نمی‌دانم باید چطور این کار را انجام دهم. من همچنان به دنبال دریافت پولم هستم اما هنوز برای این کار باید صبر کنم. متأسفانه مجبورم کردند از پرسپولیس شکایت کنم اما نمی‌دانم با این شکایت، باز هم به پول قراردادم با باشگاه پرسپولیس می‌رسم یا نه؟

*امکان دارد روزی به فوتبال ایران برگردی؟

در فوتبال اتفاقاتی می‌افتد که همه را سورپرایز می‌کند. وقتی به ایران آمدم هم فکرش را نمی‌کردم که روزی در خاورمیانه بازی کنم ولی امروز خوشحالم که با باشگاه پرسپولیس و فضای فوتبال ایران آشنا شدم. نمی‌دانم در آینده چه مسائلی پیش می‌‌آید و آیا به ایران و پرسپولیس برمی‌گردم یا نه. باید ببینیم آینده چطور پیش می‌رود.