آبی‌ها منتظر باخت شاگردان ویسی و برانکو

 نگاهی به موقعیت تیم‌ها در شرایط فعلی جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال باشگاه‌‌های کشور نشان می‌دهد که سه تیم استقلال‌صنعتی خوزستان، پرسپولیس تهران و استقلال تهران شانس‌های کسب عنوان قهرمانی جام خلیج فارس هستند.

پانزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور به ایستگاه پایانی خود رسیده و امروز در هشت ورزشگاه هشت دیدار همزمان از ساعت 18 به قضاوت هشت داور با تجربه لیگ برگزار می‌شود و در شهرهای قم، تهران و اهواز تمام نگاه‌ها به سه مسابقه برای تعیین قهرمان لیگ پانزدهم است.

فاصله نزدیک استقلال با 2 رقیب دیگر در آمار تفاضل گل‌ها

آبی‌های پایتخت که در نیم‌فصل نخست بازی‌های پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور قهرمان شده‌اند، اکنون در مکان سوم جدول رده‌بندی هستند و در هفته پایانی امروز در ورزشگاه یادگار امام قم برابر شاگردان علی دایی در صبا صف‌‌آرایی می‌کنند.

استقلالی‌ها در حال حاضر با کسب 13 پیروزی، 12 تساوی، چهار باخت، 42 گل زده، 27 گل خورده، تفاضل گل به اضافه 15 و 51 امتیاز در مکان سوم جدول رده‌بندی جای دارند و امروز باید حتما صبای قم را در خانه خود شکست بدهند تا در صورت شکست احتمالی پرسپولیس تهران و استقلال‌صنعتی خوزستان در قم جشن قهرمانی برپا کنند.

در حال حاضر استقلال‌صنعتی خوزستان صدرنشین جدول رده‌بندی با کسب 14 پیروزی، 12 تساوی، سه باخت، 31 گل زده، 14 گل خورده، تفاضل گل به اضافه 17 و 54 امتیاز در صدر قرار دارد و پرسپولیس تهران با 15 پیروزی، 9 تساوی، پنج باخت، 48 گل زده و 33 گل خورده و تفاضل گل به اضافه 15 با 54 امتیاز دوم است.

معادلات زیادی باید حل شود تا استقلال امروز در قم جشن قهرمانی بگیرد، از یک سو آبی‌های پایتخت باید در قم صبا را شکست بدهند و تیم‌های استقلال‌صنعتی خوزستان و پرسپولیس تهران در اهواز و تهران به حریفان خود تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و راه‌آهن تهران ببازد.

3 قهرمانی استقلال، 2 قهرمانی پرسپولیس و استقلال‌صنعتی بدون قهرمانی

در هر حال قهرمانی شاگردان پرویز مظلومی در گرو پیروزی آنها بر صبا و شکست هم‌نام اهوازی و رقیب سنتی این تیم است تا استقلال یک بار دیگر قهرمانی در مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج‌فارس را این‌بار در ورزشگاه یادگار امام قم جشن بگیرد.

نکته جالب توجه این است که در صورت شکست استقلال‌صنعتی خوزستان و پرسپولیس تهران و پیروزی استقلال تهران برابر صبای قم، هر سه تیم 54 امتیازی خواهند بود و این استقلال تهران است که قهرمان می‌شود زیرا آبی‌ها با برتری در قم تفاضل گل خود را به هر مقدار که باشد افزایش می‌دهند اما شاگردان ویسی و برانکو در صورت شکست در ورزشگاه‌های غدیر اهواز و آزادی تهران از نظر تفاضل گل رقیب استقلال نخواهند بود.

استقلال تهران در فصل‌های 1385، 1388 و 1392 پیش از این سه بار سابقه کسب عنوان قهرمانی در 14 دوره قبلی لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور را دارد در حالی که رقیب سنتی آنها یعنی پرسپولیس در سال‌های 1381 و 1387 دو بار قهرمانی جام خلیج فارس شده و استقلال‌صنعتی خوزستان سابقه قهرمانی ندارد.