خوشحال شدم پرسپولیس قهرمان نشد

هومن افاضلی کارشناس فوتبال کشورمان می گوید خوشحال است که پرسپولیس قهرمان نشده چون اگر می شد روند رو به رشد این تیم متوقف می شد. گفتگوی هومن افاضلی را می خوانید.

 

پرسپولیس چرا در قدم آخر کم آورد؟

 

پرسپولیس کم نیاورد، قهرمان با تفاضل گل مشخص شد و خیلی اختلاف بین تیم ها نبود، اگر در اسپانیا بود پرسپولیس قهرمان می شد چون در آن جا بازی های رو در رو تعیین کننده است. این مسائل اختلافات جزیی است، پرسپولیس بهترین تیم مسابقات بود چون از قعر جدول خودش را به جایی رساند که می توانست قهرمان شود و این نشان دهنده استمرار روند رو به رشد این تیم است، یادمان باشد که این تیم، تیم جوانی بود و بازیکنانش تجربه قهرمانی نداشتند.

 

مشکلات داوری هم مزید بر علت شد.

 

قطعا همینطور است، پرسپولیس 15 امتیاز به داوران داد و 9 امتیاز گرفت، این یعنی اینکه اگر یک امتیاز از آن چیزی که حقش بود را به این تیم می دادند الان قهرمان شده بودند. ضمن آنکه در طی فصل پرسپولیس 6 پنالتی از 10 پنالتی را از دست داد که هر کدام می توانست سرنوشت پرسپولیس را تغییر بدهد. من خوشحالم که این تیم قهرمان نشد چون اگر می شد روند رو به رشدش را از دست می داد، مطمئنم که با برطرف کردن مشکلاتش در فصل آینده با اقتدار قهرمان می شود.

 

برخی می گویند پرسپولیس به خاطر اشتباهات سوشا قهرمان نشد.

 

من اصلا این بحث ها را دوست ندارم، فوتبال یک بازی تیمی است. از این گل ها همه می خورند، مهدی رحمتی با اینکه 17-16 امتیاز برای استقلال به دست آورده، اشتباهاتی داشته که باعث شده این تیم در بعضی بازی ها گل های بدی بخورد.

 

به نظرتان پرسپولیس فصل آینده در کدام پست ها باید بازیکن جذب کند؟

 

این چیزی است که باید مربی بگوید، پرسپولیس می تواند در همه خطوط یار بگیرد، چیزی که پرسپولیس نداشت نیمکتی بود که بازیکنان فیکس را تحت فشار قرار بدهد و در تعویض ها دست مربی را خالی نگذارند. لیگ ما تعداد کارت های زیادی دارد و بازیکنان زود به زود می چرخند، به عنوان مثال در بوندس لیگا با 5 کارت بازیکن محروم می شود ولی در ایران ابتدا با 3 کارت و بعد با دو کارت محروم می شود، برای تیم هایی که روی زمین بازی می کنند این مشکل بزرگی است.

 

سال آینده هم در آسیا هستند، شاید این مشکل نمود بیشتری پیدا کند.

 

کاملا موافق هستم، به هر حال سال آینده مثل امسال نیست و آن ها نیاز به 19-18 بازیکن خوب دارند.